خاصیت‌های فوق‌العاده چای زنجبیل

ریشه زنجبیل با داشتن مقادیر بالای ویتامین C، منیزیم و دیگر مواد معدنی، دارای خواص بسیاری است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ هفت خاصیت شفابخش نوشیدنی زنجبیل را بدانید.

حالت تهوع را تسکین می‌ دهد

نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل قبل از سفر حالت تهوع مربوط به بیماری حرکت (ماشین گرفتگی) را تسکین می‌ بخشد. خوردن پودر زنجبیل باعث بهبودی حالت تهوع می‌ شود.

التهاب را کاهش می‌ دهد

زنجبیل با داشتن خواص ضد التهابی، یک گیاه دارویی بسیار عالی برای درمان‌ های خانگی محسوب می‌ شود. به عقیده‌ محققان افرادی که از آرتروز یا پولی آرتریت روماتوئید رنج می‌ برند و روزانه پودر زنجبیل میل می‌ کنند درد و تورم کمتری در مفاصل خود احساس می‌ کنند. توصیه می‌ کنیم مقداری پودر زنجبیل به شیر یا چای خود اضافه کنید، می‌ توانید از زنجبیل تازه برای تهیه‌ غذاهای تان نیز استفاده کنید.

با مشکلات تنفسی مبارزه می‌ کند

چای زنجبیل می‌ تواند به تسکین علائم سرماخوردگی کمک شایانی برساند، از چای زنجبیل برای تسکین آلرژی‌ های محیطی نیز می‌ توانید استفاده کنید.

جریان خون را بهبود می‌ بخشد

ویتامین‌ ها و مواد معدنی و آمینو اسیدهای موجود در چای زنجبیل می‌ تواند جریان گردش خون را بهبود داده و از این طریق احتمال ابتلای بدن به انواع بیماری‌ های قلبی عروقی را کاهش دهد. مصرف زنجبیل می‌ تواند از ذخیره چربی در رگ‌ ها پیشگیری کرده و در نتیجه احتمال بروز حملات قلبی و سکته مغزی را نیز کاهش دهد.

ناراحتی‌ های مربوط به قاعدگی را تسکین می‌ دهد

مصرف زنجبیل برای تمام خانم‌ هایی که که از گرفتگی قاعدگی رنج می‌ برند مفید است. برای این کار باید حوله‌ ای را درون چای زنجبیل فرو برده و آن را در قسمت زیر شکم قرار داد. انجام این کار ممکن است درد را تسکین داده و عضلات را آرام کند، هم زمان با این کار، می‌ توان یک فنجان چای زنجبیل با عسل نیز میل کرد.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌ کند

چای زنجبیل از آنجا که دارای مقادیر بالایی آنتی‌ اکسیدان است می‌ تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

استرس را تسکین می‌ دهد

چای زنجبیل حاوی خواص آرام‌ بخش است از این رو ممکن است استرس و تنش‌ های روحی را کم کند. متخصصان تغذیه تأکید دارند نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل در روز می‌ تواند به بهبود خلق و خو کمک کند و استرس را کاهش دهد.

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید