رهبر کاتولیک های جهان گفت، بمباران هیروشیما و ناکازاکی در 70 سال پیش یک هشدار مداوم به بشریت است تا جنگ را رد کرده و تسلیحات کشتار جمعی را ممنوع کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت، بمباران هیروشیما و ناکازاکی در 70 سال پیش یک هشدار مداوم به بشریت است تا جنگ را رد کرده و تسلیحات کشتار جمعی را ممنوع کنند.

به گزارش جماران به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی هفتگی خود گفت: هفتاد سال پیش در ششم و نهم اوت 1945 حملات بمب‌های اتمی وحشتناک در هیروشیما و ناکازاکی به وقوع پیوست. حتی پس از گذشت سال‌ها این حادثه دلخراش و غم‌انگیز هنوز هم باعث وحشت و تنفر است.

به گفته پاپ، این حملات سمبل آن است که انسان از روند علم و فناوری سوءاستفاده کرده و به قدرتی عظیم دست یافته است. وی افزود: این حوادث هشداری به بشریت است تا برای همیشه جنگ را رد کرده و تسلیحات هسته‌ای و تمام سلاح‌های کشتار جمعی را منع کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان تاکید کرد:‌ من از مردم می‌خواهم تا به جنگ و خشونت "خیر" و به صلح و مذاکره "آری" بگویند. همواره با جنگ یک طرف می‌بازد. تنها راه پیروزی در یک جنگ این است که هرگز دست به جنگ نزنید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.