وزیر دفاع دولت جرج بوش رییس جمهوری پیشین آمریکا روز دوشنبه اعتراف کرد که تصمیم دولت آمریکا به صدور به اصطلاح دمکراسی به خاک عراق از طریق سرنگون کردن صدام حسین حاکم مستبد این کشور، اشتباه بزرگی بوده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دونالد رامسفلد که در دوره ریاست جمهوری بوش از طراحان اصلی حمله به خاک عراق به بهانه مقابله با تروریسم و نابود کردن سلاح های شیمیایی رژیم بعثی بود، در گفت و گو با نشریه تایمز افزود: ناتو دیگر توانایی مقابله با خطراتی را که جهان امروز را تهدید می کند، ندارد.

رامسفلد گفت: تصور نمی کنم الگویی که ما برای دمکراسی داریم، همیشه مناسب کشورهای دیگر جهان باشد.

وی مدعی شد که طرح صدور دمکراسی آمریکایی به عراق از همان ابتدا نیز از دید او غیرواقع بینانه بوده است و این تصمیم گردانندگان کاخ سفید در دوره بوش، نگرانی های شدیدی در او ایجاد کرده بود.

رامسفلد با ابراز تردید صریح درباره توانایی غرب برای شکست آسان گروه تروریستی داعش، افزود: آمریکا و کشور های غربی برای شکست دادن و از پای در آوردن این گروه تروریستی به شیوه های نوین جنگ سرد، نیاز دارند.

وزیر دفاع پیشین آمریکا به گردانندگان کنونی کاخ سفید هشدار داد که دولت های عرب منطقه خاورمیانه در حال ازهم پاشیدگی هستند و حملات هوایی سال 2011 آمریکا به خاک لیبی نیز سبب بی ثباتی های بیشتری در این منطقه شده است.

وی که در مثلث معروف به مثلث «چنی، وولفوویتز و رامسفلد» از زمینه سازان و طراحان حمله سال 2003 نیروهای نظامی آمریکا و متحدانش به خاک عراق بود، گفت: آمریکا دیگر نمی تواند نقش پلیس بین المللی را بازی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.