معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان این که مقامات پاکستانی هویت و چگونگی دستگیری دو تروریست در منطقه بلوچستان پاکستان را افشا نکرده اند، گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی، یکی از افراد دستگیر شده ستار ریگی برادر عبدالمالک ریگی از شاخص های گروهک تروریستی جیش العدل است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، حسین ذوالفقاری افزود: این فرد در اقدامات تروریستی مناطق مرزی داخل کشور و مناطق مرزی پاکستان دخالت داشته است و اقدامات تروریستی را با همکاری گروهک خارج از منطقه انجام می داده که جزو اتهامات وی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: به همراه ستار ریگی فرد دیگری هم از موتلفین مرتبط با این گروهک تروریستی، دستگیر شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور یادآور شد: چهار تروریست در ایالت بلوچستان پاکستان در هنگام عملیات حضور داشتند که دو نفر از آنها موفق به فرار شده اند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: از ستار ریگی و همراهش به دلیل اقدامات تروریستی پرونده های قضایی وجود دارد که بنابر درخواست انجام شده قرار است تا فردا، این اسناد و مدارک در اختیار ما قرار گیرد تا اقدامات مقتضی انجام شود.

وی تاکید کرد: اقدامات لازم از طریق وزارت کشور و وزارت امور خارجه پیگیری می شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا مقامات پاکستانی همکاری لازم در شناسایی هویت این افراد با جمهوری اسلامی ایران داشته اند، گفت: آنها هیچ اطلاعاتی از هویت و چگونگی دستگیری این تروریست ها در اختیار ایران قرار نداده اند.

مقامات امنیتی پاکستان روز شنبه اعلام کردند: ریگی شنبه شب در 50 کیلومتری شهر کویته در حال عبور دستگیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.