خشم مردم پاکستان از اقدامات نشریه فرانسوی 'شارلی ابدو' در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) هنوز فروکش نکرده است. جامعه مسیحیان این کشور نیز در کنار هموطنان مسلمان خود، با اعتراض شدید به توهین های آشکار این نشریه، آن را محکوم کردند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، با وجود برگزاری تظاهرات گسترده ای که عصر روز جمعه گذشته در سراسر پاکستان علیه اقدامات موهن شارلی ابدو برگزار شد، موج این اعتراض ها در این کشور همچنان ادامه دارد.


روز گذشته (یکشنبه) نیز شهرهای مختلف پاکستان صحنه تظاهرات علیه بی توجهی فرانسه به اقدامات موهن این نشریه بود؛ آنها خواستار تجدید نظر اسلام آباد در سطح روابط با پاریس شدند.

گروهی از مسیحیان پاکستان در شهر پیشاور روز گذشته با درست داشتن پارچه نوشته هایی با مضمون محکومیت توهین نشریات غربی به مقدسات دینی، این گونه اقدامات را تهدیدی جدی برای هماهنگی و دوستی میان پیروان ادیان الهی و صلح جهانی دانستند.

هزاران نفر در شهر کویته در اعتراض به بی اعتنایی دولت فرانسه به آنچه نشریات این کشور به بهانه آزادی بیان علیه اسلام و مقدسات اسلامی منتشر می کنند، پرچم این کشور را زیرپا گذاشتند و سپس آن را به آتش کشیدند.

در لاهور نیز هزاران نفر از افراد معترض، خواستار تجدید نظر در روابط پاکستان با فرانسه شدند.

در شهر کراچی، معترضان پس از سردادن شعارهایی علیه کسانی که با بهانه قراردادن آزادی بیان، آن را ابزاری برای توهین به مقدسات اسلامی و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان قرار می دهند، با حضور دوباره مقابل کنسولگری فرانسه در این شهر، از دولت پاریس خواستند تا هرچه سریعتر نشریه شارلی ابدو را تعطیل کند.

صدها نفر از مردم پایتخت پاکستان نیز روز یکشنبه با حضور در مقابل باشگاه خبرنگاران این شهر، ضمن محکوم کردن استفاده ابزاری از آزادی بیان با هدف اسلام ستیزی و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان، خشم و انزجار خود را از توهین کنندگان به مقدسات اسلامی و دولت های حامی آنان ابراز کردند.

'چودری نثار علی خان' وزیر کشور پاکستان روز گذشته اقدام نشریه فرانسوی 'شارلی ابدو' را در انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) محکوم کرد و گفت: کسانی که به بهانه آزادی بیان باعث خشم و انزجار دیگران می شوند، کمتر از تروریست ها نیستند.

وزیر کشور پاکستان: اقدام موهن شارلی ابدو کمتر از اقدام تروریستی نیست

وزیر کشور پاکستان گفت: مردم فرانسه باید همانگونه که علیه حمله تروریستی به دفتر نشریه شارلی ابدو تظاهرات کردند، علیه اقدامات موهن و کاریکارتورهای توهین آمیز این نشریه هم دست به تظاهرات و اعتراض بزنند.

'محمد نواز شریف' نخست وزیر پاکستان و نمایندگان مجلس این کشور نیز روز جمعه گذشته اقدام دوباره نشریه فرانسوی 'شارلی ابدو' را مبنی انتشار دوباره کاریکاتورهای توهین آمیز به مقدسات اسلامی، به شدت محکوم کردند.

نواز شریف با صدور بیانیه ای، ضمن محکوم کردن این اقدام موهن گفت: آزادی بیان نباید برای خدشه دار کردن احساسات هیچ یک از جوامع مورد سوء استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.