معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بااشاره به هجمه‌های صورت گرفته به دانشگاه آزاد و انتشار گزارش تحقیق و تفحص در برخی رسانه‌ها گفت: با این مسائل به آموزش عالی و دانشگاه ظلم بزرگی می‌شود و با انتشار گزارش تحقیق و تفحص قبل از قرائت آن در مجلس، کیان مجلس تضعیف خواهد شد و مجلس باید از کیان خود دفاع کند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، طه هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد بخشی از بار علمی کشور را به دوش می‌کشد و در گذشته پنج میلیون فارغ‌التحصیل داشته و امروز یک میلیون و 800 هزار دانشجو در سطوح مختلف دارد. اینگونه هجمه‌ها به دانشگاه لطمه وارد می‌کند و به جای آنکه افراد تمام فکرشان را به طراحی و توسعه علمی کشور معطوف کنند مرتبا با بمباران تبلیغاتی و سیاسی دانشگاه را به حاشیه می‌برند و ظلم بزرگی به آموزش عالی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی گوش شنیدن ندارند، گفت: در مساله تحقیق و تفحص توضیحات دانشگاه آزاد و آقای جاسبی نادیده گرفته شده و عملکرد دوره آقای فرهاد دانشجو نیز به طور کلی از گزارش حذف شده است. نکته دیگر این است که در زمان آقای جاسبی گروه‌های بازرسی وجود داشتند که برخی تخلفات را به ایشان گزارش داده و با دستور دکتر جاسبی به آن رسیدگی و مشکلات را حل می‌کردند اما در تحقیق و تفحص فقط به گزارشات اکتفا شده و اقداماتی که در زمان دکتر جاسبی در زمان حل مشکلات انجام شده، مورد توجه قرار نگرفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه گزارش تحقیق و تفحص صرفا یک حرکت سیاسی بوده است، گفت: باید در اینگونه مسائل یک نگاه عالمانه و معتدل را در پیش گرفت.

طه هاشمی با اشاره به انتشار گزارش تحقیق و تفحص در برخی رسانه‌ها قبل از قرائت آن در صحن علنی مجلس اظهار کرد: این یک کار غیرمعمول است چراکه من خود یک دوره هیات رییسه مجلس بودم و به خوبی می‌دانم که گزارش تحقیق و تفحص تا تصویب نشده و در دستور کار هیات رئیسه قرار نگرفته است، نمی‌تواند در بیرون از مجلس منتشر شود البته در برخی مقاطع افرادی که نفوذ بیشتری داشتند، از این مسائل سوءاستفاده می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه این حرکت کیان مجلس را تضعیف می‌کند، گفت: یک مجلسی که باید با اقتدار معضلات مجلس را حل کند، نباید تحت تاثیر حرکات ژورنالیستی و رسانه‌ای قرار بگیرد و در این مساله مجلس باید از کیان خود دفاع کند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد درباره انتخاب دکتر احمدی دانش‌آشتیانی به عنوان گزینه وزارت علوم گفت: فکر می‌کنم درباره وزارت علوم کسی نباید اظهارنظر کند، چراکه گویا معرفی و عدم رای برای مردم یک نوع سرگرمی شده است.

طه هاشمی با بیان اینکه دکتر روحانی در زمینه معرفی گزینه وزارت علوم ورزیده شده است، اظهار کرد: مجلس باید سریع‌تر به یک جمع‌بندی برسد و برای مجلس این مناسب نیست که مدام به گزینه‌های دولت رای منفی دهد. امیدوارم بی‌ثباتی در آموزش عالی در بخش دولتی خاتمه پیدا کند و بحث آموزش عالی برخلاف آنکه برخی گمان می‌کنند تاثیری بر جامعه ندارد تاثیر منفی دارد و بلاتکلیفی آموزش عالی به مصلحت کشور نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.