یکی از خبرنگاران برجسته سی‌ان‌ان به دلیل توئیت کردن پیامی از خوشحالی شهروندان اسرائیلی در زمان فرود آمدن موشک‌ها در نوار غزه، از سمت خود برکنار شد.

به گزارش جماران، به نقل از شبکه خبری "راشاتودی"، شبکه خبری "سی‌ان‌ان" دیانا مگنای خبرنگار خود در سرزمین‌های اشغالی را که رویدادهای حملات اسرائیل علیه نوار غزه را پوشش می‌داد از سمت خود برکنار و وی را به دفتر خود در روسیه اعزام کرد.

راشا تودی دلیل برکناری دیانا مگنای را انتشار توئیتی از وی دانسته که طی آن مگنای نوشته بود که شهروندان اسرائیلی‌ همزمان با بمباران غزه، در حال خوشحالی هستند.

سخنگوی سی‌ان‌ان به روزنامه هافینگتون پست گفت: مگنای پیش و در زمان تهیه گزارش خود تهدید و مورد آزار قرار گرفته است.

این سخنگو گفت: وی عمیقا از گویشی که استفاده کرده متاسف است و وی قصد هیچگونه اهانتی نداشته و سی‌ان‌ان نیز در صورتی که اهانتی روی داده، عذرخواهی می‌کند.

مگنای در جریان گزارش زنده پنجشنبه خود از غزه گفته بود که می‌توان صدای خوشحالی اسرائیلی‌هایی که در حال نظاره موشک‌هایی که به سوی غزه می‌روند، را شنید.

وی در گزارش خود گفته بود: فکر می‌کنم احتمالا بتوانید ببنید که اسرائیلی‌های زیادی جمع شده‌اند و با دیدن حملات اسرائیل به خوشحالی می‌پردازند.

در پی شلیک‌‌ها، مگنای توئیت کرد: اسرائیلی‌ها بر روی تپه سدیروت همزمان با فرود آمدن بمب‌ها در غزه به خوشحالی می پردازند. تهدید شده‌ایم در صورتی که کلمه‌ای را اشتباه بگویم خودرویمان را نابود می‌کنند.

مگنای البته این توئیت را مدتی بعد حذف کرد اما در همان مدتی که این توئیت را گذاشته بود 200 بار نقل قول شده بود. سخنگوی سی‌ان‌ان گفت که مگنای به مسکو اعزام شده است.

برکناری مگنای یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که شبکه خبری ان‌بی‌سی نیز "ایمن محی‌الدین" خبرنگار خود را از غزه خارج کرد.

ان‌بی‌سی دلیل حذف محی‌الدین که خبرنگار قدیمی است را اعلام نکرد. منابعی اعلام کردند که نگرانی‌های امنیتی باعث شد تا محی‌الدین از غزه خارج شود و وی بلافاصله با "ریچارد انجل" رئیس بخش خبرنگاران خارجی جایگزین شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.