به گزارش نشریه اشپیگل، باراک اوباما که پیش از انتخاب به عنوان رییس‌جمهور آمریکا خلع تسلیحات هسته‌ای را از اهداف خود برمی‌شمرد اکنون در پی به‌روزرسانی تسلیحات هسته‌ای پایگاه نظامی خود در آلمان است.

به گزارش جماران به نقل از این نشریه آلمانی، نیروی هوایی آلمان خود را آماده می‌کند تا بتواند برخی از جنگنده‌های تورنادو خود را در راستای برنامه‌های واشنگتن برای به‌روزرسانی تجهیزات هسته‌ای خود در پایگاه نظامی بوچل آلمان به بمب‌های اتمی تجهیز کردند.

بنابر گزارش نشریه اشپیگل، باراک اوباما آخرین توسعه‌ی بمب اتمی B61-12 که قرار است از سال 2020 با تمام ظرفیت تولیدش آغاز شود را تصویب کرده است.

واشنگتن هم‌چنین تصمیم دارد تا برخی از تسلیحات هسته‌ای به روز شده‌ی خود را در این پایگاه نظامی مستقر کند.

بنابر تخمین کارشناسان هم اکنون 10 تا 20 کلاهک هسته‌ای از جنگ سرد در پایگاه بوچل واقع در منطقه غربی آلمان باقی مانده است و جنگنده‌های تورنادو آماده‌اند تا در صورت لزوم به آن‌ها مجهز شوند. این منطقه تحت حفاظت شدید از سوی سربازان آمریکایی مستقر شده است.

با وجود آن که پارلمان آلمان در سال 2010 اعلام کرده بود که خواستار خروج این تسلیحات هسته‌ای از پایگاه نظامی آمریکا در خاک آلمان است اما دولت محافظه کار آنکارا مرکل، صدر اعظم آلمان در این باره اعلام کرد که چنین اقدامی بدون توافق متحدان ناتو امکان‌پذیر نیست.

در ادامه گزارش اشپیگل آمده است: آمریکا قصد دارد تا عناصر دیگر زرادخانه‌ی هسته‌ای خود را به‌روزرسانی کند. پنتاگون از صنایع تسلیحاتی خواسته است تا طرح‌های جدیدی را برای به‌روزرسانی موشک بالستیک هسته‌ای و موشک کروز هسته‌ای تا سال 2017 مطرح کند.

برنامه‌های اخیر مطرح شده برای به‌روزرسانی تسلیحات هسته‌ای با هدف دولت اوباما برای خلع تسلیحات هسته‌ای؛ هدفی که او در اوایل رسیدن به صندلی کاخ سفید در سال 2009 مطرح کرده بود، در تضاد است.

آلمان تحت معاهده‌ی منع گسترش تسلیحات هسته‌ای متعهد شده است تا سلاح هسته‌ای تولید نکند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.