رییس اتحادیه‌ سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) با بیان اینکه یک نوع حقوق بشر بیشتر وجود ندارد، گفت: اتفاقاتی که در کشور فرانسه رخ داد بسیار باعث تاسف است اما گویا آثاری که بر جای گذاشته بسیار متفاوت‌تر از وقتی است که 200 هزار سوری از بین می‌روند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، بهمن کشاورز با حضور در نشستی که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از بحث‌هایی که همیشه وجود داشته این بوده است که ما یک نوع حقوق بشر بیشتر نداریم اما در این اواخر دیده‌ها و شنیده‌ها به شدت ذهن را به این سمت می‌برد که گویا انواعی از بشر و حقوق بشر وجود دارد.

وی با اشاره به حوادث اخیر پاریس، گفت: اتفاقاتی که در کشور فرانسه رخ داد بسیار باعث تاسف است اما گویا آثاری که بر جای گذاشته بسیار متفاوت‌تر از وقتی است که 200 هزار سوری از بین می‌روند و این چیزی است که همیشه وجود داشته است.

رییس اتحادیه‌ سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) خاطرنشان کرد: دادرسی منصفانه با رعایت حقوق دفاع ممکن است که این موضوع در قوانین داخلی ما رعایت شده است چرا که ما در سال 1352 میثاقین مربوط به این موضوع را پذیرفته‌ایم.

کشاورز تصریح کرد: روزی برای ما آرزو بود که آیا چنین اتفاقی می‌افتد که به متهمی گفته شود حق دارد سکوت کند و امتیازات قضایی برای او در نظر گرفته شود؟ حال می‌بینیم خوشبختانه قانون آیین دادرسی کیفری جدید این امکان را به وجود آورده است. البته صرف نظر از اشکالاتی که قانون دارد از باب حق دفاع دارای نکات بسیار مثبتی است.

وی با اشاره به تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری گفت: تبصره ماده 48 این قانون خطی میان مباشران حق دفاع کشیده است که البته این موضوع مورد اعتراض ما بوده است اما باز هم باید گفت که قانون آیین دادرسی کیفری در مجموع قدمی برداشته است که بسیار حایز اهمیت است و امیدواریم که در حیطه عمل نیز به خوبی پیش برود.

رییس اتحادیه‌ سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) در پایان گفت: بارها برای رفع نقایص موجود در تبصره ماده 48 پیشنهاداتی ارائه شد و امیدواریم که این نقیصه رفع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.