دبیر علمی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با اشاره به این که زخم های مزمن تغییراتی را در بلند مدت در سلول های بدن ایجاد می کنند، گفت: این تغییرات می توانند زمینه ساز بروز سرطان باشند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دکتر پروین منصوری در حاشیه دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت افزود: افزایش عفونت و راه ورود انگل به بدن از دیگر آسیب های زخم های مزمن است که باید اقدامات جدی برای رفع این عارضه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات سرطان نیز به شکل زخم غیرعادی ظاهر می شود و مدت ها روی بدن می ماند و با درمان هم خوب نمی شود، اظهار کرد: این بیماری با نمونه برداری و آزمایش های بافت شناسی قابل تشخیص است.
منصوری، زخم پای دیابتی را شایع ترین زخم در کشور اعلام کرد و گفت: زخم های بستر، حوادث، عفونت ها و زخم ناشی از جراحی از دیگر زخم هایی است که در کشور شایع هستند.
دبیر علمی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت، سوء تغذیه، بالا بودن سن بیمار و کوتاهی در خودمراقبتی را از جمله عوامل موثر در کندی روند درمان زخم ها اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه درمان زخم بار مالی فراوانی را بر دوش مسوولان بهداشتی می گذارد، بیان کرد: افزایش جمعیت کهنسال، بالا رفتن امید به زندگی، مشکلات روحی و روانی و حوادث از مهمترین دلایل افزایش زخم ها می باشد.
منصوری به اهمیت طب سنتی در درمان جراحات اشاره کرد و گفت: رویکرد جهانی به سمت طب سنتی است و کشور ما با توجه به ظرفیت و نوانمندی بالا در این حوزه می تواند از آن استفاده مطلوب کند.
معمولا زخم هایی که پس از 24 هفته بهبود پیدا نکنند، زخم های مزمن عنوان می شوند.
دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با حضور جمعی از پزشکان و محققان امروز (چهارشنبه) در بیمارستان میلاد تهران آغاز به کار کرد و تا هشتم آبان ماه با ارائه مقالات علمی به کار خود ادامه می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.