معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا درباره موضع رژیم صهیونیستی درقبال برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید رئیس جمهور بایدن و وزیر امورخارجه او از زمان روی کار آمدن این دولت آشکارا گفته‌اند که هرچه در توان داشته باشند برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهند داد اما اکنون باید به‌طور شفاف بگویم که در حال حاضر تمرکز ما روی برجام نیست و ما کماکان نسبت به هر چیزی که در این رابطه از سوی تهران انجام می‌گیرد بسیار بدبین هستیم، چه در ارتباط با مسائل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد و چه موضوعات دیگر.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با بیان اینکه ‌"دولت بایدن متعهد به عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است" اظهار داشت: اما به صراحت گفته‌ایم که در حال حاضر روی برجام متمرکز نیستیم.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود با اعلام دوباره حمایت واشنگتن از ناآرامی‌های اخیر در ایران ادعاها درخصوص نحوه برخورد با افراد حاضر در این ناآرامی‌ها را تکرار کرد.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ما به شدت درخصوص گزارش‌های مربوط به دستگیری‌های دسته‌جمعی، محاکمه‌های ساختگی و در حال حاضر صدور احکام اعدام برای معترضان و همچنین اجرای آن نگران هستیم. واضح است که اکنون چشم جهان به ایران و حقوق بشر است. آنچه که دولت ایران بر مردم خودش تحمیل کرده، نباید بدون پاسخ بماند.

پاتل با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران در طول ماه‌های گذشته به بهانه ناآرامی‌ها در کشورمان افزود: ایالات متحده از زمان فوت مهسا امینی برا رسیدگی به نقض حقوق بشر در ایران اقدامات قاطعی انجام داده است، ازجمله تحریم دستگاه‌های امنیتی، تحریم افراد خاص، تحریم نهادهای داخلی ایران و صدور مجوزهایی که سبب شد مردم ایران دسترسی بهتری به جریان آزاد اطلاعات داشته باشند.

وی همچنین گفت: ما ابزارهایی در اختیار داریم که نه تنها حکومت ایران را پاسخگو خواهد کرد، بلکه به مردم ایران نیز در تلاش‌هایشان کمک می‌کند. دولت آمریکا به این اقدامات خود ادامه خواهد داد.

این دیپلمات آمریکایی درباره موضع رژیم صهیونیستی درقبال برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید رئیس جمهور بایدن و وزیر امورخارجه او از زمان روی کار آمدن این دولت آشکارا گفته‌اند که هرچه در توان داشته باشند برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهند داد اما اکنون باید به‌طور شفاف بگویم که در حال حاضر تمرکز ما روی برجام نیست و ما کماکان نسبت به هر چیزی که در این رابطه از سوی تهران انجام می‌گیرد بسیار بدبین هستیم، چه در ارتباط با مسائل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد و چه موضوعات دیگر.

معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا همچنین درباره نشست پیش روی شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا و گزارش مربوط به آن با تاکید بر این‌که “این گزارش هنوز به‌طور علنی منتشر نشده است” مدعی شد: ما همان‌طور که قبلا گفته‌ایم خرید پهپادهای ساخت ایران توسط روسیه به‌طور جدی با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که محدودیت‌هایی برای انتقال فن‌آوری‌های مرتبط با موشک به یا از ایران ایجاد می‌کند، در تضاد است و به طور خاص، وقتی صحبت از انتقال این پهپادها شد به دلیل نوع و برد این پهپادها بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.