پایگاه اطلاع رسانی جماران: همانگونه که انقلاب اسلامى با رهبرى حضرت امام خمینى (س) به پیروزى رسید، در دفاع مقدس نیز با رهنمودها و فرماندهى ایشان ادامه یافت، و آنچه حاصل شد دستاوردى عظیم بود؛ چرا که در دویست سال اخیر، براى اولین بار ایران در جنگى نابرابر حتى یک وجب از خاک خود را از دست نداد؛ از مستشاران خارجى کمک نگرفت؛ روى پاى خود مردانه ایستاد؛ در صنایع دفاعى به خودکفایى رسید؛ حتى در اوج جنگ از رفتن به پاى صندوق هاى رأى براى تعیین سرنوشت، غفلت نکرد و خود را به عنوان قدرتى که مى ‏تواند پشتوانه مستضعفان جهان باشد تثبیت کرد.

پیام حضرت امام خمینی(س) در خصوص پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی جمهوری اسلامی، فراز بسیار مهمی در این مناسبت است. آنچه در ادامه می خوانید مروری است بر سخنان حضرت امام خمینی(س) درباره علل و شرایط این قطعنامه که در پرتال امام خمینی آمده است:

*** یکسانى شکست و پیروزى نزد شهیدان

پدران و مادران و همسران و خویشاوندان شهدا، اسرا، مفقودین، و معلولین ما توجه داشته باشند که هیچ چیزى از آنچه فرزندان آنان به دست آورده اند کم نشده است. فرزندان شما در کنار پیامبر اکرم و ائمۀ اطهارند. پیروزى و شکست براى آنها فرقى ندارد. امروز روز هدایت نسلهاى آینده است. کمربندهاتان را ببندید که هیچ چیز تغییر نکرده است. امروز روزى است که خدا اینگونه خواسته است. و دیروز خدا آنگونه خواسته بود. و فردا ان شاءاللّه روز پیروزى جنود حق خواهد بود. ولى خواست خدا هر چه هست ما در مقابل آن خاضعیم. و ما تابع امر خداییم؛ و به همین دلیل طالب شهادتیم. و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگى غیرخدا نمى رویم. البته براى اداى تکلیف همۀ ما موظفیم که کارها و مسائل مربوط به خودمان را به بهترین وجه و با درایت و دقت انجام دهیم.(صحیفه امام، ج 21، ص 88‏‏-89)


ادامه مطلب را در اینجا بخوانید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.