جمعی از خانواده های شهدای هفتم تیر با ارسال و انتشار نامه ای سرگشاده به رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نسبت به بی توجهی و پوشش نامناسب همایش «بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی» که در آن ریییس جمهور، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی کرده و نیز شخصیت هایی از جمله یادگار حضرت امام، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، معاون اول رییس جمهور و برخی دیگر از سایر معاونان رئیس جمهور، بسیاری از وزرای کابینه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بسیاری از چهره های حوزوی و دانشگاهی حضور داشتند انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جماران متن این نامه که نسخه ای آن در اختیار این پایگاه قرار گرفته است، به شرح زیر می باشد:

باسمه تعالی

جناب آقای محمد سرافراز

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

با احترام همانطور که احتمالاً مطلع شده باشید ؛ روز یکشنبه 23 فروردین همایش "بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی" با حضور اعضای محترم بیت امام راحل عظیم الشأن در نزدیکی سازمان صدا وسیما برگزار شد!

همایش پرباری که همزمان با ایام ولادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) به منظور تجلیل از همسر مکرمه امام راحل ، امّ الشهید خانم خدیجه ثقفی با هدف الگوسازی ازچنین شخصیت برجسته ای برای بانوان ایران و جهان برگزار شد.هرچند نجابت آن بانوی فرهیخته و اجتناب اکید ایشان از حد اقل حضور در رسانه ها موجب عدم شناخت عموم علاقمندان بیت رفیع امام (ره) از ابعاد سجایای اخلاقی و فضیلت های والای آن همراه صبور و فداکار امام راحل و نقش ارزنده ی وی در پیش برد اهداف متعالی بنیانگذار جمهوری اسلامی شده است ، لکن قدرشناسی جامعه اسلامی و بخصوص رسالت سنگین رسانه ملی اقتضا می کرد که نه تنها این فرصت را مغتنم شمارد بلکه خود در برگزاری چنین اقدام مؤثر فرهنگی پیش قدم باشد.

شما خوب می دانید که به لحاظ قانونی رسانه ملی مطابق اصل یکصد و هفتاد و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باید آزادی‏ بیان و نشر افکار با رعایت‏ موازین‏ اسلامی‏ و مصالح‏ کشور را تامین نماید همچنین ماده 16 اساسنامه سازمان مقرر داشته : صدا و سیما با حضور دائمی خود در جامعه باید همواره منعکس‌کننده صدیق وقایع و رویدادهای مهم اجتماعی باشد و واقعیتها را به‌اطلاع مردم برساند.

دیگر مواد اساسنامه مذکور و نیز بیانیه مأموریت سازمان که ظاهراً فقط برای خالی نبودن عریضه تنظیم شده است ؛ مدیران رسانه ملی را به بحث و گفت وگوی آزاد، داشتن نگاه جامع، دلسوزانه و سازنده امر نموده است. اما سؤالی که امروز مطرح و از اهمیتی مضاعف برخوردار است این است که این نگاه تا چه اندازه بر رسانه ملی حاکم است؟

آمارها و گزارشات منتشره حاکی است که تقریباً عملکرد سیمای ملی به لحاظ سخت افزاری مثبت بوده است. رشد کمی شبکه های داخلی و خارجی به موازات راه اندازی شبکه های تخصصی، مطلوب است. اما شواهد موجود نشان می دهند که به طور کلی صدا و سیما به لحاظ تولید محتوا، جذب و اقناع مخاطب و جذب حداکثری مخاطبان خود به همراه رضایت ایشان با مشکلات جدی مواجه است و در دستیابی به اهداف عالی مورد نظر نظام از جمله ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی - که همایش بزرگداشت بانوی انقلاب بهترین محمل برای پرداختن به این دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی و ارائه الگویی ارزنده در این زمینه بود - تا حدود زیادی ناکام مانده است ، لذا روز به روز مردم به دیدن شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بیگانه بیش تر روی آورده و متأسفانه اقبالی به رسانه ملی (که مع الأسف در افواه مردم به سیمای میلی! تغییر نام داده است) ندارند.

از آنجا که جنابعالی برادر یکی از شهدای گرانقدر فاجعه هفتم تیر هستید و دیر زمانی است در این " دانشگاه " - به تعبیر امام راحل عظیم الشأن - خدمت می نمایید ، ما جمعی از خانواده های شهدای هفتم تیر ، بر خود لازم دیدیم تا از باب امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه ای همگانی و تعطیل ناپذیر است ، برادرانه نکات فوق را به شما یادآوری نماییم امید آنکه مؤثر واقع شود و شورای نظارت بر صدا و سیما نیز به رسالت قانونی خود توجه بیشتری مبذول داشته و جبران مافات نماید که دیر یا زود همگان در پیشگاه خداوند متعال بایستی پاسخگوی اماناتی باشیم که به ما سپرده شده است.

والسلام علیکم و رحمت الله.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.