دولت باید این قانون را از دستگاه های دولتی و وابسته به دولت شروع کند و جامعه نیز باید این قانون را به عنوان یک تکلیف و فریضه دینی و یک قرارداد اجتماعی عمل کنند تا نیازی به برخوردهای انتظامی نباشد و کرامت زنان توسط رعایت این قانون توسط خودشان حفظ شود. ما اجرای همین قانون را بهترین راه برای حل مسائل حجاب در کشور می دانیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: اقتدار و امنیت ایران مرهون فداکاری رزمندگان دفاع مقدس و خون شهیدان و ایثار جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه ملت است.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اظهار کرد: ما طولانی‌ترین جنگ را در قرن بیستم داشتیم. در این جنگ سبک زندگی و فرهنگ مصرف به گونه‌ای بود که توانستیم در برابر ابرقدرت‌ها بایستیم. موفقیت‌ها و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز کنونی مدیون فداکاری‌های آن دوران است.

حبیبی تصریح کرد: اکنون ایران اسلامی یک قدرت بلامنازع در منطقه است و نقش تعیین کننده در معادلات قدرت دارد. نقش رهبری امام(ره) و مقام معظم رهبری در این دوران بی‌بدیل است.

وی با اشاره به راهبرد «نرمش قهرمانانه» در ایام دفاع مقدس گفت: نرمش قهرمانانه در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت هیچگاه از نظرگاه دیپلماسی کشور پنهان نبوده است. نمونه بارز آن، پذیرش قطعنامه 598 توسط امام(س) بود. امام(س) پس از پذیرش قطعنامه نه تنها لحن موضع‌گیری‌هایش علیه استکبار جهانی را نرم نکرد بلکه تندتر و قوی‌تر از گذشته در برابر شرارت‌های آمریکا و غرب ایستاد. نتیجه این نرمش قهرمانانه بر هم خوردن توازن قوا به نفع جمهوری اسلامی در منطقه بود.

این فعال سیاسی ادامه داد: اتحاد برای جنگ‌طلبی علیه ایران تبدیل به تفرق و جدایی جنگ‌طلبان شد و آنها به جان هم افتادند و همدیگر را نابود کردند. نظرات ایران بدون هزینه‌ای مورد قبول مردم عراق و افغانستان قرار گرفت و در همسایگی با رژیم صهیونیستی جنگ 33 روزه حزب‌الله و 22 روزه و 8 روزه حماس را با پشتیبانی علنی و مقتدرانه به پیروزی رساند.

حبیبی با اشاره به عبور نظام از چالش‌های سخت و نرم با تکیه به راهبردهای موفقیت‌آمیز امام و رهبری خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و امنیت است. یک نظام سیاسی مستقر با نیروهای مسلح هوشیار، قدرتمند و مردمی فداکار و آماده پذیرش هر هزینه‌ای برای دفاع از کشور با جوانانی پرشور و سرشار از حماسه در ایران در عرصه منطقه و جهان درخشش دارد. طبیعی است هر موضعی که اتخاد می‌شود از موضع قدرت است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی آزادی برخی از زندانیان را در همین راستا تحلیل کرد و گفت: آزادی برخی عناصر فریب‌خورده در فتنه سال 88 را در همین رابطه باید تحلیل کرد. امیدواریم آنها به اندازه کافی متنبه شده باشند و از همگرایی با دشمن در جنگ نرم تحمیلی پرهیز کنند.

وی با تقدیر از دستور رئیس‌جمهور برای اجرای بدون افراط و تفریط قانون حجاب و عفاف در کشور افزود: دولت باید این قانون را از دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت شروع کند و جامعه نیز باید این قانون را به عنوان یک تکلیف و فریضه دینی و یک قرارداد اجتماعی عمل کنند تا نیازی به برخوردهای انتظامی نباشد و کرامت زنان توسط رعایت این قانون توسط خودشان حفظ شود. ما اجرای همین قانون را بهترین راه برای حل مسائل حجاب در کشور می‌دانیم.

حبیبی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تغییر لحن آمریکا پس از انتخابات 24 خرداد تاکید کرد: استکبار جهانی اکنون اقتدار و امنیت ملی ما را باور کرده و لحن خود را تغییر داده است. طبیعی است دیپلماسی کشور در شرایط کنونی می‌تواند با انعطاف نسبت به تحولات اخیر در جهت حفظ منافع ملی، تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و از این بابت رئیس‌جمهور از اختیارات کافی برخوردار است. امیدواریم دشمن سر عقل بیاید و بداند کوبیدن بر طبل جنگ در منطقه و طبل تحریم و تهدید علیه ملت ایران مفید نیست.

وی تصریح کرد: دشمن اکنون خود را در برابر افکار عمومی جهان و منطقه می‌بیند؛ بنابراین ادامه نقض حقوق بشر و نقض حقوق بین‌الملل به نفع آنان نیست. جامعه جهانی بر ضد جنگ افزوزی قیام کرده است و نمی‌گذارد آمریکا و هم پیمانانش در این مسیر گام بردارد. امروز ایرانیان متحد‌ترین و منسجم‌ترین ایام حیات سیاسی خود را در برابر تجاوزات استکبار جهانی می‌گذرانند لذا هر دست تجاوزی به سوی ایران بی‌تردید قطع خواهد شد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه، سفر اول رئیس‌جمهور به مقر سازمان ملل را یک فرصت برای روشنگری درباره مواضع مقتدرانه ملت ایران دانست و اظهار کرد: سفر آقای روحانی به نیویورک فرصتی است که اهداف صلح‌طلبانه ملت ایران در برابر اهداف جنگ‌طلبانه آمریکا به خوبی تبیین شود. جامعه بین‌الملل امروز بیش از هر زمان به صلح نیازمند است. اغراض کشورهای جنگ‌طلبانه برای به راه انداختن یک خونریزی جدید مورد قبول جامعه جهانی نیست.

حبیبی افزود: امروز جهان با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مساله خلع سلاح هسته‌ای و شیمیایی را در دستور کار خود دارد و ساختار سازمان ملل باید به گونه‌ای اصلاح شود که مسیر خلع سلاح هموار شود. سازمان ملل باید ضامن تحکیم دموکراسی جهان باشد و در برابر استبداد جهانی بایستد. سوءاستفاده از تروریسم و حقوق بشر امروز ابزار قدرت‌های بزرگ برای تحمیل نظرات آنها شده است.

وی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: میلیون‌ها شیفته علم‌آموزی بر سر کلاس‌ها می‌روند. موضوع تولید علم پس از حماسه اقتصادی مهمترین اولویت کشور است. باید در محیط‌های علمی به سمت تولید علم و افزایش ظرفیت‌های علمی کشور حرکتی شتابان داشته باشیم.

حبیبی افزود: تولید علم باید با تکیه بر منابع و ذخایر اندیشمندان داخلی باشد. روزگاری ایران مهد علم در جهان بود. باید به برکت جمهوری اسلامی استعدادهای همه ایرانیان را شکوفا کنیم. بدخواهان می‌خواهند محیط‌های علمی را با اغراض سیاسی و سربازگیری برای احزاب آلوده کنند. لذا حفظ آرامش در محیط‌های علمی برای تولید علم الزامی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به مسئله سوریه و برنامه آمریکا اظهار کرد: اسناد استفاده از سلاح شیمیایی توسط تروریست‌ها از سوی سوریه به مقامات سازمان ملل داده شده است. امیدواریم با بررسی این اسناد جامعه بین‌المللی نسبت به این جنایت موضع‌گیری به هنگام داشته باشد و آمریکا و شرکایش را رسوا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.