مدیر مسئول ماهنامه آیین، معتقد است که «حضرت امام(ره) رسانه کلیشه ای دولتی را نمی پسندیدند. ایشان به رسانه های مستقل، آزاد و دارای ارزش خبری اعتقاد داشتند.»

به گزارش واحد خبر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره)، سید محمد رضا خاتمی با حضور در غرفه این موسسه در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، تبلیغ و ترویج آزاد اندیشی را مهمترین وظیفه نهادهای وابسته به رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما باید اجازه دهیم راجع به حضرت امام(ره) صحبت و دیدگاه های مختلف درباره ایشان بیان شود.راه مقابله منع کردن آنها نیست. راه مقابله ایجاد مصونیت است نه محدودیت. این شعار همیشگی ما بوده است که در عرصه اندیشه محدودیت نمی توانیم داشته باشیم، مصونیت می توانیم داشته باشیم. این وظیفه ما را سنگین می کند. باید تلاش بیشتر کنیم آنچه را واقعیت انقلاب اسلامی هست، بگوییم.
وی نظریه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) را مهمترین ویژگی ایشان دانست و افزود: حضرت امام (ره) به عنوان یک رجل دینی، در سیاست و در سرنوشت اجتماع وارد شد و راجع به آن نظریه داشت. حضرت امام خمینی (ره) برای یک حکومت دینی نظریه داشت که متاسفانه نه تنها مهجور مانده، بلکه بعضا به راه های دیگری هم کشیده شده است. با کمال تاسف اکنون به نحوی از دخالت دین در امور اجتماع صحبت می شود که نسل امروز ما زده می شود. این منظور حضرت امام(ره) نبود. به همین دلیل من مهمترین کار را امروز پرداختن به نظریه سیاسی ایشان می دانم که به آن جفا می شود.
مدیر مسئول ماهنامه آیین در توصیف جنبه های مختلف شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: بزرگی امام خمینی(ره) هم در این است که همه سعی می کنند خودشان را به حضرت امام(ره) نزدیک کنند و افکار خود را به ایشان منتسب کنند. این، در عین این که بزرگی امام خمینی (ره) را می رساند، نشانه این است که ایشان فراتر از تفکرات خاص سیاسی بودند. این وظیفه همه است که جهت گیری های اساسی حضرت امام (ره را استخراج کنند و این هم در یک زمان باز انجام می شود. نباید بترسیم اگر کسی در خصوص اندیشه های حضرت امام(ره) حرف جدیدی مطرح کند. چون چیزهای جدید زاییده می شود و عظمت ایشان بیشتر آشکار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.