فرزند ارشد شهید مطهری با بیان اینکه برداشت ها از سخنان امام خمینی(س) سیاسی است، گفت: فهم نادرست از اندیشه های امام خمینی(س) باعث صدمه به انقلاب می شود.

مجتبی مطهری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران درباره الزامات ورود به مسأله شناساندن ابعاد شخصیتی و اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی، اظهار کرد: عده ای امام را درک نمی کنند و از سویی عده ای هم عمیقا با اندیشه ایشان آشنا نیستند.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد این هستیم که برخی افراد حتی با امام خمینی(س) نبوده اند، اما صحبت هایی را مطرح می کنند که زیاد جالب نیست، البته این موضوع جامعیت ندارد و در برخی از افراد مشاهده می شود.

استاد دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به سخنان اخیر یادگار امام درباره اینکه شناخت ابعاد شخصیتی امام خمینی(س) و اندیشه های ایشان مستلزم داشتن مقدمات و حداقل هایی است، تصریح کرد: به نظر من حرف یادگار امام خمینی(س) در رابطه با الزامات شناخت اندیشه های رهبر کبیر انقلاب اسلامی صحیح است.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع شاهدیم که برداشت ها از سخنان امام خمینی(س) سیاسی است، تصریح کرد: اینگونه برداشت ها از سخنان امام خمینی(س) سیاسی است و از روی اخلاص نیست و یا به شکل کامل بیان نمی شود. عده ای با تقطیع سخنان ایشان سعی در مصادره امام خمینی(س) به نفع خود دارند.

مطهری با بیان اینکه این در برخی مواقع نوع برداشت ها از اهداف و اندیشه های امام راحل باعث ایجاد اختلافات در جریانات سیاسی می شود، گفت: فهم نادرست از اندیشه های امام خمینی(س) باعث صدمه رسیدن به انقلاب اسلامی می شود و امیدورایم فضای کور به تعادل برسد.

فرزند ارشد شهید مطهری در پایان خاطر نشان کرد: شناخت اندیشه های امام خمینی(س) الزاماتی دارد که اگر سیاسیون و دوستداران امام، اندیشه های ایشان را به طور کامل بشناسند و مطالعه کرده باشند، هیچگاه به سمت افراط نمی روند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی چندی پیش عنوان کرده بود، "در جامعه ما مدعیان تفکر امام زیاد هستند که امرمبارکی است، اما مهم آن است که وقتی کسی می خواهد از یک اندیشه دفاع کند باید با آن آشنا باشند؛ طبعا کسانی که امام را نمی شناسند دفاع آنها ناقص خواهد بود. لذا خوب است از کسانی که مدعی تحلیل امام هستند ابتدا بپرسیم که امام چند کتاب نگاشته اند و با عناوین کدامیک از آنها آشنایی دارند که می خواهند امام را تحلیل کنند؟ زیرا امام صرفا در بیانات و سخنرانی ها خلاصه نمی شوند."

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.