به خانواده داج چلنجر برای سال ۲۰۱۷ عضو جدیدی اضافه می‌شود که هم ۶ سیلندر است و هم سیستم چهارچرخ محرک استاندارد دارد: چلنجر GT.

به گزارش جی پلاس، داج چلنجر که در این سال‌ها، با عدم به‌روزرسانی ظاهرش و همچنین نداشتن پیشرانه‌های کم‌حجم ۴ سیلندر و اقتصادی، میدان را کاملا به فورد ماستنگ و شورولت کامارو واگذار کرده بود حالا با ایده‌ای جدید دنیای عضلانی‌های آمریکایی را یک‌قدم جلوتر برده است. بعد از نسخه چهارچرخ محرک چارجر حالا نوبت چلنجر است تا دومین ماسل‌کار AWD داج و البته تنها ماسل‌کار AWD کوپه جهان باشد. چلنجر GT همان پیشرانه چلنجرهای استاندارد (Challenger SXT) را دارد؛ یعنی از پیشرانه ۳.۶ لیتری Pentastar بهره می‌برد که ۳۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۳ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سیستم محرکه آن هم دقیقا با سیستم AWD چارجر یکسان است. این سیستم در شرایط معمولی ۱۰۰% گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند ولی به محض تشخیص هرزگردی، چرخ‌‌های جلویی خودرو هم درگیر می‌شوند. گیربکس ۸ سرعته اتومات TorqueFlite ، که آن هم با چلنجرهای استاندارد یکسان است، مصرف سوخت خودرو را در شهر به ۱۳ لیتر و در جاده به حدود ۸.۷ لیتر رسانده است. از جمله امکاناتی که برای چلنجر GT در نظرگرفته‌اند عبارتند از:
  • کنترل توزیع گشتاور (VDC) / کنترل پایداری (ESC) با قابلیت غیرفعال کردن
  • مانیتور ۷.۰ اینچی / ۸.۴ اینچی لمسی سفارشی با چندرسانه‌ای Apple CarPlay و Android Auto
  • سیستم صوتی ۲۷۶ واتی آلپاین با ۶ اسپیکر / ۵۰۶ واتی با ۹ اسپیکر سفارشی
  • سنسور پارک عقب (ParkSense) / دوربین عقب (ParkView)
  • چرم ناپا / گرمکن و تهویه صندلی‌ها / گرمکن فرمان
  • تایرهای چهارفصل با رینگ‌های ۱۹ اینچ BSW
تولید چلنجر GT از ژانویه ۲۰۱۷ آغاز و قبل از پایان بهار ۲۰۱۷ نیز با قیمتی در حدود ۳۴ هزار دلار تحویل مشتریان می‌شود. منبع: جی اس ام

دیدگاه تان را بنویسید