گوگل مپ اپلیکیشن سودمندی است که در پیدا کردن مسیر و آدرس بسیار به کمک شما می‌آید. در این مطلب با کمک ویدیو و عکس، استفاده از گوگل مپ و روش مسیربابی کردن در آن را به شما یاد می‌دهیم.

به گزارش جی پلاس، شاید در گذشته با چند پرس‌وجوی ساده می‌شد آدرس و مسیر خود را پیدا کرد، اما با گسترش شهرها، افزایش خیابان‌ها و ساخت بزرگراه‌های تو در تو، دیگر روش‌های قدیمی و پرسیدن از این و آن کمکی به شما نخواهد کرد. امروزه استفاده از GPS و اپلیکیشن‌های نقشه موبایل، مسیریابی را بسیار آسان کرده‌اند. Google Maps یکی از بهترین برنامه‌های نقشه و مسیریابی برای سیستم عامل اندروید و iOS است که نقشه شهرها و راه‌های کشور ما را به خوبی در خود جای داده‌ است و می‌تواند بهترین انتخاب برای پیدا کردن راه باشد. اگر Google Maps را روی گوشی خود نصب دارید ولی نمی‌دانید که چگونه از آن برای مسیریابی و پیدا کردن راه کوتاه‌تر و خلوت‌تر کمک بگیرید، در ادامه روش استفاده از آن را به شما یاد خواهیم داد. ابتدا نیاز به نصب آخرین نسخه اپلیکیشن Google Maps رو گوشی خود دارید که می‌توانید از لینک‌های زیر آن را دریافت نمایید.
  1. گوشی را به وای فای یا اینترنت شبکه موبایل وصل کنید.
  2. جی‌پی‌اس گوشی را روشن کنید.
  3. گوگل مپ را باز کنید و دکمه سفید رنگ سمت راست را لمس نمایید.
  4. منتظر بمانید تا مکان فعلی شما روی نقشه نمایش داده شود.
  5. دکمه آبی رنگ سمت را لمس کنید.
  6. کادر Choose destination را انتخاب و مقصد مورد نظر خود را جستجو کنید یا با انتخاب Choose on map آن را روی نقشه مشخص نمایید.
صبر کنید تا گوگل مسیرهای پیشنهادی را به شما نشان دهد. گوگل معمولا سه مسیر را به شما پیشنهاد می‌دهد که اولویت با کوتاه‌ترین و کم ترافیک‌ترین آنهاست ولی شما می‌توانید مسیرهای دیگر را نیز انتخاب کنید. با انتخاب هر مسیر، مسافت و زمان تقریبی نمایش داده می‌شود. با زوم کردن روی نقشه می‌توانید مسیری که باید از مبدا به مقصد طی شود را بررسی کنید یا دکمه آبی رنگ << را انتخاب نمایید تا به صورت قدم به قدم برای رسیدن به مقصد راهنمایی شوید. در گوگل مپ لازم نیست مبدا فعلی شما حتما توسط جی‌پی‌اس مشخص شود بلکه با جستجوی هر آدرسی می‌توانید آن را به عنوان مبدا انتخاب و مسیر رسیدن به مقصد را پیدا کنید. گوگل مپ قادر است در حالت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت نیز کار مسیریابی را انجام دهد اما متاسفانه امکان انجام آن در کشور ما وجود ندارد. منبع: جی اس ام

دیدگاه تان را بنویسید