جماران: پرتال امام خمینی(س) وابسته به مرکز تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در مطالبی به معرفی آثاری درباره بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخته است.

در روایت ازدواج امام خمینی(س) و خانم ثقفی با عنوان «در خواب‏هاى متبرک» می‌خوانیم: از مطرح شدن ازدواج آقا در منزل قم آقاى ثقفى تا خواستگارى رسمى در منزل تهران ایشان، ده ماه آقا‏روح ‏الله در انتظار بله گفتن قدس ایران بود. پس از بله‏‌گویان همه چیز به سرعت پیش رفت. بقیۀ ماجرا را از زبان یار آفتاب شنیدن خوش‏تر است: عقد مفصل نبود. آقا جانم در اتاق بزرگ اندرون به نام تالار نشسته بود و گفت قدسى جان بیا! من از مدرسه آمده بودم و چون بى‏چادر پیش ایشان نمى‏رفتم چادر خواهر کوچکم را انداختم سرم و رفتم پیش آقاجانم... ادامه مطلب

لایحه‌ای که امام را به شدت عصبانی کرد یادداشتی است که داود رضایی نوشته و نظر امام درباره انتقاد از عملکرد دولت چه بود؟ به بیان دیدگاه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی در این زمینه پرداخته است.

نویسنده تحقیق بررسی مبانی فقهی و حقوقی فتوای حضرت امام خمینی(س) مبنی بر جواز تغییر جنسیت پس از گذر از کلیات که در برگیرنده مسائلی مانند بیان مسئله، ضرورت و اهمیت آن و پیشینه موضوع می‌باشد به موضوع شناسی مسئله تغییر جنسیت و مسائل مربوط به هویت جنسی و اختلالات آن نیز پرداخته شده است. در بخش حقوقی نیز رویه قضایی کشورها از این نظر مورد پژوهش قرار گرفته است... ادامه مطلب

پرسشی پیرامون کارهایی که در حال احرام حج یا عمره، «فقط بر زنان» و یا «فقط بر مردها» حرام است و کارهایی که ترک آن‌ها هم بر زنان و هم بر مردان حرام است و پاسخ پرسش‌هایی دیگری نظیر نیت احرام حج عمره، کیفیت و ترتیب اعمال حج تمتع و آداب و آئین احرام بستن نیز در سرویس استفتائات آمده است.

نگاهی اسلامی به حقیقت یوگا و مدیتیشن و چاگراها نیز مطلبی است که در سرویس پرسش و پاسخ این پرتال درج شده است.


انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.