در ایام نوروز روزانه 3 هزار نفر از بیت قدیمی خانوادگی امام خمینی(س) در خمین بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین رضوی مسئول دفتر خمین موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) گفت : در ایام نوروز و قبل از شروع تعطیلات بیت امام پذیرایی مسافران کاروان راهیان نور است.

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروز روزانه حدود 3 هزار نفر از میهمانان نوروزی از این بیت بازدید کرده اند رضوی در ادامه گفت : سال گذشته در ایام نوروز بیش از 50 هزار نفر از بیت امام بازدید کردند.

شهرستان خمین جنوبی ترین شهرستان استان مرکزی محسوب می شود که از شمال به شهرستان اراک و شازند از مشرق به محلات و از جنوب به گلپایگان و از مغرب به الیگودرز محدود است.

از میان آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان خمین بیت امام خمینی به لحاظ منحصر به فرد بودن، دارای ارزشهای تاریخی است این مجموعه به لحاظ تاریخی مربوط به دوران قاجاریه است که در لیست ثبت شده آثار ملی میراث فرهنگی استان مرکزی می باشد.

این مکان دارای برج های متعددی است که مهمترین آنها برج هایی است که در قسمت جنوب غربی و جنوب شرقی قرار گرفته است محل تولد زندگی امام در پنج دری با ایوان و حیاط بزرگ است که در قسمت اندرونی را تشکیل می دهد هر ساله گردشگران داخلی و خارجی از اثار تاریخی و فرهنگی خمین بازدید می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.