در پی جان باختن 8 کودک بر اثر گرسنگی در غرب کابل در پایتخت افغانستان، محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد: حاکمیت طالبان نه تنها در فکر تأمین کار و امنیت براى مردم نیستند که خودشان کار و امنیت را از مردم گرفته اند و کارکنان آن نان و غذاى شبانه روزى خود را بالاى مردم بیچاره و گرسنه حواله می کنند.

آوارگان جنگ در پارکی در شهر کابل افغانستان. عکس: Reuters

متن بیانیه محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان که در اختیار جماران قرار گرفت، بدین شرح است:

بسمه تعالى

انا لله و انا الیه راجعون

وفات ٨ کودک از فرط گرسنگى در غرب کابل در پایتخت افغانستان در سایه سلطه کسانى که حاکمیت شان را اسلامى میدانند بسى جاى خجالت وننگ است، حادثه که باید دنیا را تکان میداد ولى از اینکه وفات یافتگان شیعه واز جامعه هزاره و در منطقه هزاره نشین است نه تنها دنیا را تکان نداد که حاکمان فعلى کابل را که وظیفه شان تامین معیشت و امنیت آن مردم است هم به تحرک و عکس العمل وادار نکرد .  

اینجانب ضمن اینکه نأثر عمیق واندوه بى پایانم را بابت این فاجعه غم انگیز ابراز میدارم،  به جهانیان، خصوصاً کشورهاى اسلامى و مؤسسات کمک رسان بین المللى  هشدار میدهم که مردم افغانستان را  که  به اثر بى تدبیرى و ظلم و ستم حاکمان جدید  ٩٠ فیصدشان زیر خط فقر رفته اند، نه کار است و نه امنیت، بطور مستقیم کمک کنند و نگذارند که فقر و گرسنگى و قحطى مردم را دچار فاجعه انسانى کنند . 

لازم به تذکر میدانم که حاکمیت طالبان نه تنها در فکر تأمین کار و امنیت براى مردم نیستند که خودشان کار و امنیت را از مردم گرفته اند و کارکنان آن نان و غذاى شبانه روزى خود را بالاى مردم بیچاره و گرسنه حواله میکنند . 

و نیز به مؤسسات مربوطه بین المللى صدا میکنم که بطور اخص در آستانه فرا رسیدن برف و سرما، بمناطق صعب العبور و دور دست چون ساحات مرکزى و بدخشان و امثال آن مواد غذایى، دارو و سوخت ارسال کنند زیرا که  با مسدود شدن راه هاى مواصلاتى وقوع فاجعه انسان حتمى است.

در پایان یک بار دیگر بابت حادثه وفات ٨ کودک گرسنه تأثر خویش را اظهار وبه ارواح شهداى حوادث اخیر نماز هاى جمعه قندوز و قندهار اتحاف دعا میکنم .

السلام على جمیع عبادالله الصالحین 

  حاجى محمد محقق رهبر حزب وحدت    

اسلامى مردم افغانستان 

١/٨/١٤٠٠ هجرى شمسى

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.