گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو شورای شهر تهران: قول می دهم که مانع تصمیمات خارج از شورا برای انتخاب شهردار شویم

ما در جلسه علنی که برگزار کرده ایم هر عضو کاندیداهایش را معرفی و ویژگی هایش را گفته است اما طبیعی است که ما در بخشی از کار برای اتخاذ تصمیم بهتر از بیرون هم مشورت بگیریم، اما این بدان معنا نیست که ما اصل تصمیم گیری را به نیروهای بیرونی واگذار کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان این که  اعضای شورای شهر  ممکن است در مواردی از بیرون از شورا مشورت بگیرند، گفت: به مردم قول می دهیم که مانع تصمیمات خارج از شورا برای انتخاب شهردار شویم.

آرش حسینی میلانی در گفت و گو با خبرنگار جماران ، در پاسخ به این سوال که یکی از شاخص های شورا برای انتخاب شهردار در سال گذشته  چهره ملی بودن بود چرا این 7 نفر آن گونه که باید شناخته شده نیستند گفت: ما برای انتخاب شهردار 16 شاخص داشتیم و این شاخص چهره ملی در واقع شامل استانداران و معاونین وزرا و رئیس جمهور نیز می شود؛ اما این بدان معنا نبود که ما امکان انتخاب چهره های کمتر شناخته شده تر اما متخصص را بسته باشیم.

وی ادامه داد: با این وجود این 7 نفری  که در حال حاضر انتخاب شده اند هم در سطح ملی فعالیت کرده اند و همه آن ها  سابقه استانداری یا معاونت یا وزارت دارند، بنابراین اصل هم ترازی را ما رعایت کرده ایم.

عضو شورای شهر تهران  در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چه قدر فشارهای بیرونی و لابی های احزاب در انتخاب شهردار تاثیر دارد، گفت: آنچه که برای اعضا مهم بوده است رزومه و سوابق کاری این دوستان منتخب بوده است و در ادامه نیز همین گونه خواهد بود.

وی افزود: به خصوص در این دوره نزدیک به یک سالی که دوستان شورا بیشتر درگیر مسائل عینی در حوزه مدیریت شهری بوده اند، مصادیق برنامه ای برایشان خیلی مهم شده است. مثلاً ما با برنامه هایی داریم که با چند نفر از این 7 نفر نشست های تخصصی تری داشته باشیم و با دیدگاه ها و برنامه هایشان بیشتر آشنا شویم و ببینیم که اساساً برنامه کدام یک از این بزرگواران با دیدگاه های شورا همخوانی بیشتری دارد.

میلانی اظهار داشت: به عنوان مثال یکی از مواردی که برای من مهم است این است که بدانم موضع این بزرگواران نسبت به تخریب باغات شهر تهران و تغییر کاربری آن ها چیست، در ابتدای آغاز به کار شورا و انتخاب آقای نجفی ما آنقدر ریز وارد مسائل نمی شدیم ولی امروز با تجربه ای که به دست آورده ایم بهتر و تخصصی تر می توانیم به سراغ افراد کارآمد تر برویم؛ بنابراین درحال حاضر یکی از مهمترین شاخص ها، دیدگاه این دوستان در مورد مشکلات شهری به خصوص حوزه مالیه شهر است.

این عضو شورای پنجم شهر تهران در مورد تاثیر گروه ها و افراد خارج از شورا ، گفت: مجموعاً در داخل  شورا یک نوع خرد جمعی وجود دارد، بالاخره همه 21 نفر از یک جناح سیاسی هستیم و با حمایت این جناح وارد شورا شده ایم؛ جز در مورد آقای مهندس هاشمی که دوستان اصرار داشتند که ایشان حتما باید در شورا بماند، بقیه موارد را با خرد جمعی پیش برده ایم.

وی افزود: ما در جلسه علنی که برگزار کرده ایم هر عضو کاندیداهایش را معرفی و ویژگی هایش را گفته است اما طبیعی است که ما  در بخشی از کار  برای اتخاذ تصمیم بهتر از بیرون هم مشورت بگیریم، اما این بدان معنا نیست که ما اصل تصمیم گیری را به نیروهای بیرونی واگذار کنیم.

حسینی میلانی  در پایان در پاسخ به این سوال که شما به عنوان یکی از اعضای شورا به مردم قول می دهید که مانع تصمیمات خارج از شورا برای انتخاب شهردار شوید، گفت: بله قطعاً این گونه خواهد بود. شما در حل حاضر هم اگر در ترکیب این 7 نفر دقت کنید این افراد در حوزه های تخصصی ویژگی های بسیار خوبی دارند و کاملاً با رای مستقل اعضی شورا انتخاب شده اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.