گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

معاونت امور مناطق شهرداری تهران: شهرداری سند محرمانه دیگری به شورای شهر ارائه خواهد کرد/ نحوه همکاری با قرارگاه خاتم تغییر می کند

این سند تحویل و تحول عمده ترین سندی بود که شهردار تهران ارائه داد اما در انتهای این سند اعلام شده که اگر در آینده مواردی هم باشد، به دستگاه ذیربط ارائه می شود.

معاونت امور مناطق شهرداری تهران با بیان این که شهرداری تهران گزارش محرمانه دیگری علاوه بر سند تحویل و تحول به شورای شهر ارائه خواهد داد، گفت: از این به بعد تمام پروژه های شهرداری با تشریفات و در مناقصه واگذار خواهد شد.

حسن رباطی در گفت و گو با خبرنگار جماران ، با اشاره به سند 520 صفحه ای تحویل و تحول شهرداری به شورای شهر، گفت: قرار است گزارش محرمانه دیگری  نیز به گزارش تحویل و تحول اضافه شود که شورای شهر بر اساس صلاح دیدی که دارد می تواند آن ها را به دستگاه های بالا تر یا دستگاه های نظارتی ارجاع دهد.

وی افزود: شورای شهر تهران که دستگاه ناظر است طی یک طرح دو فوریتی شهردار را ملزم کرد تا درباره عملکرد مدیریت گذشته گزارشی ارائه دهد و شهرداری نیز خود را موظف می داند که این گزارش را به شورای شهر ارائه دهد.

معاون مناطق شهرداری تهران در مورد محرمانه بودن این گزارش اظهار کرد: گزارش دوم به صورت طبقه بندی تر و  تخصصی تر به مباحث می پردازد، در واقع شهرداری وظیفه دارد  این گزارش را  به شورا ارائه دهد این شورای شهر است که در مورد محرمانه ماندن یا منعکس کردن آن تصمیم می گیرند.

نحوه همکاری با قرارگاه خاتم(ص) تغییر خواهد کرد/ پروژه ها در مناقصه واگذار می شود

رباطی در ادامه در خصوص ادامه همکاری شهرداری تهران با قرارگاه های نظامی گفت: شهرداری ادامه کار بدون مرحله تشریفات را با شرکت ها متوقف خواهد کرد، چرا که  یکی از شعار های شهرداری تهران بحث شفافیت و واگذاری کار بر مسیر مناقصه و مسیر قانونی است.

وی اضافه کرد: قرارگاه خاتم(ص) یا دستگاه های دیگر تا به حال  به صورت ترک تشریفات کار را می گرفتند که هنوز یک سری پروژه های نیمه تمامی که به این صورت واگذار شده اند وجود دارند. تعداد پروژه‌های زیر نظارت سپاه زیاد است و فکر کنم همکاری ما تا پایان سال آینده ادامه داشته باشد؛ اما در مورد پروژه های جدید همان گونه که آقای شهردار اعلام کرد باید پروسه مناقصه و تشریفات برگزار شود. این روند یک شرایط مساوی را برای همه در نظر خواهد گرفت. در این راستا شرکت ها باید هم رزومه و هم قیمت خود را ارائه دهند و در مناقصه رقابت کنند.

وی در مورد حضور شرکت های خارجی در مناقصه های شهرداری بیان داشت: حضور شرکت های خارجی در مناقصه ها یک مقدار پروسه خاص تری را طی می کند. ما در ناوگان حمل و نقل ریلی و درون شهری با شرکت های خارجی همکاری خواهیم داشت. البته در یکی از معاونت های شهرداری اقداماتی در راستای مشارکت شرکت های بین المللی صورت گرفته است که هم باعث تولید کار و هم سرمایه گذاری می شود.

قبلاً برخی از شرکت ها با ترک تشریفات کار می گرفتند

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که در سال های گذشته پروسه واگذاری پروژه های شهرداری به چه صورتی بوده است، اظهار کرد: قبلاً برخی از ارگان ها می توانستند به صورت ترک تشریفات کار را بگیرند. یعنی پروژه آگهی عمومی نمی شد و شهرداری تشخیص می داد که کار را بدون رقیب به شرکت خاصی واگذار کند اما در حال حاضر شهرداری خودش را مکلف می داند برای همه پروژه ها تشریفات برگذار کند، کار کارشناسی انجام دهد و به صورت آگهی عمومی آن را اعلام کند. شرکتی که توانایی کار داشته باشد در دو دفترچه یا پاکت  توانایی خود را باید ارائه دهد. در درجه اول باید از نظر رزومه، سطح مناسبی داشته باشد و دفترچه دوم میزان مبلغی است  که ارائه می دهد، معمولاً کمیسیون معاملات، ابتدا پاکت اول که مربوط به رزومه و توانایی شرکت ها است را بررسی می کنند اگر این شرکت ها توانایی انجام پروژه را داشته باشند و مورد تائید قرار بگیرند به سراغ پاکت  دوم می روند.

دادستانی می تواند پرونده معاون شهردار سابق را مبنای ورود خود به تخلفات قرار دهد

وی همچنین در مورد درخواست قوه قضائیه از شهرداری برای ارائه مستندات خود در مورد کارکرد شهرداری سابق، گفت: یکی از زیرمجموعه های قوه قضائیه سازمان بازرسی کل کشوراست. این سازمان یکی از مواردی که ورود پیدا می کند این است که  به صورت دوره ای در مورد همه دستگاه های گزارش مالی تهیه می کند.

معاون مناطق شهردار تهران ابراز داشت: دستگاه قضایی می تواند به این گزارش ها رجوع کند. یکی از مواردی که دستگاه قضائی به گزارشات سازمان بازرسی کشور رجوع کرد املاک نجومی بود. مورد بعدی هم این است که یکی از معاونین شهردار سابق تهران توسط دستگاه قضائی دستگیر شده است که دادستانی می تواند این پرونده را محل ورود خود قرار دهد. این دو مورد مواردی است که قابل دسترسی است و پرونده های آن در دست خود قوه قضائیه است.

وی در ادامه در خصوص امکان ادامه روند افشاگری شهردار تهران گفت: در جمهوری اسلامی این اقدام آقای نجفی چند گام به جلو است ما از باب آن سوگندی ایراد کرده ایم باید به مردم  وفادار باشیم و در مدیریت شهری برای مردم واقعیت ها را بیان کنیم. خوب است هر دوره ای که تمام می شود گزارش های کامل از گردش های مالی دوره های چهار ساله ارائه شود. شورای شهر هم اعلام کرده است که تریبون در اختیار مدیریت قبلی  قرار می دهد تا توضیحات خود را در این راستا ارائه دهند.  

رباطی در مورد ادامه این روند ابراز داشت: این سند تحویل و تحول عمده ترین سندی بود که شهردار تهران ارائه داد اما در انتهای این سند اعلام شده که اگر در آینده مواردی هم باشد، به دستگاه ذیربط ارائه می شود.

وی همچنین در خصوص مدیریت مناطق و حوزه کاری خود توضیح داد: کارکرد امور مناطق 22 گانه شهرداری در ویترین مدیریت شهری 22 ارائه می شود. خوشبختانه در سال 97 شهرداری تهران  17 هزار و پانصد میلیارد برای مناطق پیش بینی کرده است که امیدواریم که شهرداری بتواند در بخش درآمدهای پایدار بتواند آن را تامین کند تا بتوانیم با سازوکاری که فراهم می کنیم  کمبودهای و نیازهای محلات را برطرف کنیم.

شهرداری مناطق تهران در پایان در مورد عملکرد  و انتقادهایی که به مدیریت بحران شهرداری در بارش برف اخیر گفت: شهرداری در شب بارش برف خوب عمل کرد اما بعد به علت حجم سنگین بارش یک مقدار با مشکل مواجه شد. در سال های قبل نیز برف تهران را غافلگیر کرده بود  اما این برف یکی از بی سابقه ترین برف های تهران بود که در تمام مناطق 22 گانه و در 24 ساعت بارید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.