«باشگاه مخاطبان» پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران آماده دریافت خبر، عکس، فیلم و سوژه های مخاطبان گرامی است. تمامی مخاطبان می توانند از طریق پست الکترونیکی News@jamaran.ir با جماران در ارتباط باشند.

تعدادی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی با ارسال عکس، فیلم و توضیحاتی برای باشگاه مخاطبان جماران نوشتند:

«وضعیت دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی رتبه های زیر پنجاه سرگردان در خیابان های تهران: دانشجویان ارشد دانشگاه خوارزمی پشت در خوابگاه هستند، دانشجویانی که پروپوزال و پایان نامه دارند، دانشگاه خوارزمی با آن ها اینگونه رفتار می کند. این رفتار را هیچ دانشگاهی با دانشجوی تحصیلات تکمیلی که کارهای پژوهشی و تحقیقاتی می کند انجام نمی دهد.
دانشجویان شهرستانی در تهران باید در خیابان ها بخوابند. وسایل همه بچه ها داخل خوابگاه است.»

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه خوارزمی: دانشگاه باید در مدیریت خود قاطع باشد

در پی انتشار عکس‌ها و فیلم‌هایی از بسته شدن درهای خوابگاه دانشگاه خوارزمی و سرگردانی دانشجویان در اطراف خوابگاه، دکتر بهادر باقری مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با ایسنا با بیان توضیحاتی در این خصوص اظهار کرد: پیش از این به دانشجویان اطلاع داده شده بود که باید تا 15 تیرماه خوابگاه را تخلیه کنند و از مسئولین خوابگاه‌ها هم خواسته شده بود نسبت به تعطیلی خوابگاه اقدام کنند؛ اما با این حال دانشجویان 10 روز بیشتر از زمان تعطیلی در خوابگاه ماندند.

وی ادامه داد: تابستان فرصتی برای تعمیرات و تعویض تجهیزات و سم پاشی و نظافت است و طبق قانون باید دانشجویان خوابگاه را خالی می‌کردند اما هر بار از ما فرصت خواستند و با این عنوان که یک شب دیگر در خوابگاه بمانند تا 10 شب بیشتر از فرصت مقرر ماندند.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه دانشگاه نمی‌تواند کارهای خود را تعطیل کند به دلیل اینکه برخی دانشجویان تمایل ندارند خوابگاه را ترک کنند، افزود: باید در این زمینه طبق قانون عمل شود و دانشگاه باید در مدیریت خود قاطع باشد.

باقری افزود: از دانشجوها در این زمینه توقع همکاری می رود و نباید این تبدیل به یک رویه شود تا دانشجویان با همین روش تا آخر تابستان در خوابگاه بمانند.

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی در تابستان فقط برای دانشجویان ارشد و دکتری که لازم است جهت انجام کارهای مربوط به پایان نامه و رساله در تهران باشند خوابگاه تامین می‌کند و این امکان را نداریم که به دانشجویان دیگر در تابستان خوابگاه بدهیم.

دانشجویان خوابگاه «شهید سید محمد باقر صدر دانشگاه خوارزمی» در پی اظهارات دکتر بهادر باقری مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی این دانشگاه در یکی از رسانه ها، توضیحاتی برای جماران ارسال کردند.

پاسخ دانشجویان معترض دانشگاه خوارزمی به اظهارات مسئولین دانشگاه:

با سلام

ما جمعی از دانشجویان ترم  آخرکارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی در رشته های مدیریت، اقتصاد و مالی با رتبه های برتر کنکور ارشد و برخی از استعداد های درخشان که طبق قانون همین دانشگاه!! نه وزارت علوم، مشمول خوابگاه تابستانی می شدیم، متاسفانه از یکشنبه 25/4/96 هنگام بازگشت به خوابگاه با ممانعت مسئولین برای حضور در خوابگاه خود مواجه شدند، به طوری که وسایل ضرروی از قبیل قرص، لب تاب، گوشی موبایل همه دانشجویان داخل خوابگاه بود و امکان دسترسی به آن ها وجود نداشت. این ممانعت تا پاسی از شب هم ادامه پیدا کرد و با سرگردانی طولانی مدت دانشجویان با عدم همکاری مسئولین دانشگاهی مجبور به گذران شب در خیابان ها و پارک اطراف خوابگاه شدند.
مسئولین محترم در جوابیه اعلام کردند که ما در جریان این اتفاق بودیم اما به جزئیات این مسئله اشاره نمی کنند. اعلام دانشگاه در حد کاغذی بود که در خوابگاه نصب شده بود که خوابگاه در تاریخ 15-25 تیر به دلیل سم پاشی تعطیل است اما در این مدت راهکار جایگزینی برای اسکان دانشجویان ارائه نکردند، خوابگاه دیگر پسرانه این دانشگاه نیز از پذیرش این دانشجویان ممانعت می کرد و اگر دانشجویان در خوابگاه ماندگار بودند به دلیل عدم جا و مکان برای شب به صبح رساندنی بوده است!
لازم به ذکر است که تا تاریخ 25 تیر هم سمپاشی و تعمیراتی در خوابگاه صورت نگرفت.

باتشکر دانشجویان ساکن در خوابگاه شهید صدر دانشگاه خوارزمی

«جماران» آمادگی دارد تا نظرات مسئولان را در این مورد منعکس کند.

در زیر عکس و فیلم ارسالی دانشجویان دانشگاه خوارزمی را می بینید:

حجم ویدیو: 25.83M | مدت زمان ویدیو: 00:03:02
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.