رحیم عبادی در پاسخ به سوال خبرنگار جماران در خصوص اینکه با وجود سرعت پایین اینترنت روند آموزش به چه صورت است و آیا دانشجویان با مشکل مواجه نمی‌شوند، گفت: اوایل دانشجویان دچار مشکل بودند اما در ادامه ما با فراهم کردن امکانات که زیرساخت‌های خود دانشگاه است سعی کردیم از حداکثر ظرفیت داخل استفاده کنیم و این خدمات را به دانشجویان آموزش داده و پشتیبانی کنیم، به نحوی که اساتید و دانشجویان تنها دغدغه ای که ندارند فنی است و این به دلیل تجربه ۲۰ ساله است که چنین مشکلی ندارد و این به معنای این نیست که در کشور مشکل اینترنت نداریم اما در سیستم ما چنین دغدغه‌ای وجود ندارد.

پایگاه خبری جماران: آیین ویژه و نشست خبری در مرکز همایش‌های بین المللی وزارت نفت با حضور کمال خرازی رییس هیات موسس و امناء برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، در این نشست ابتدا رحیم عبادی استادیار دانشگاه فرهنگیان و عضو هیئت امنا، هیئت مؤسس و سرپرست دانشگاه مهر البرز گفت: در آموزش عالی دانشگاه‌های متعددی در حوزه‌های مختلفی کار می‌کردند یکی از آن حوزه‌هایی که جدید بوده و است، استفاده از فناوری اطلاعات ارتباطات آموزش یا همان آموزش مجازی است که ما به اصطلاح به آن آموزش مجازی می گوییم. در ایران بعد از ۲۰ سال موسسه آموزش عالی مهر البرز که غیردولتی است تبدیل به دانشگاه شد و اولین دانشگاه الکترونیکی در جمهوری اسلامی کار خود را شروع کرد.


4J8A5116




4J8A5117

در ادامه کمال خرازی رییس هیات امناء دانشگاه مهر البرز گفت: این موسسه آموزش عالی را از سال ۱۳۸۲ به پیشنهاد رحیم عبادی تاسیس کردیم. در این دانشگاه از اساتید برجسته مخصوصا دانشگاه تهران استفاده شده است. چند امتیاز وجود دارد؛ ما از ابتدا قرار شد که این یک کار فرهنگی و غیر انتفاعی باشد و نگاه کسب درآمد به آن نباشد. شرط دوم؛ یک انگیزه بالا برای پیگیری این کار وجود دارد که رحیم عبادی پای ثابت این قضیه است. تا امروز تعداد دانشجو به ۵۰۰۰ هزار رسیده و  در ۳۰ رشته دانشجو می‌گیرد. و این دانشگاه برای دانشجویان شاغل شرایط خوبی است که در زمان ازاد از این سامانه استفاده کنند و تسهیلات را دنبال کنند.

وی ادامه داد: فناوری اطلاعات تحولات زیادی به خود دیده است. امروز ما با دنیای دیجیتال رو به رو هستیم که یکی از ابعاد آن آموزش و یا یادگیری الکترونیکی است. اهمیت این دانشگاه در دوران کرونا مشخص شد. در حال حاضر این دانشگاه ۴ دانشکده آی تی، مدیریت، مهندسی و علم انسانی دارد که روسای هر دانشگاه یکی از اساتید برجسته کشور بر عهده دارند. یکی از افتخارات دانشگاه کرسی آموزش یادگیری الکترونیکی در اختیار دارد که یک کرسی یونسکو است.

در این خصوص خدایار ابیری با بیان اینکه بیشترین وقت این دانشگاه، ارتقا کیفیت آموزش از نظر بستر الکترونیکی و یادگیری الگوی خوبی برای کشور است، گفت: به معنای واقعی این دانشگاه غیرانتفاعی است. وی با تشکر از پشتکار رحیم عبادی که توانست مجوز را از وزارت علوم با وجود ناآشنا نبودن وزارتخانه بگیرند. در دوران کرونا آموزش به خوبی روشن شد و امروز در مدارس و دانشگاه توانستیم از امکانات الکترونیکی استفاده کنیم.

رحیم عبادی در پاسخ به سوال خبرنگار جماران در خصوص اینکه با وجود سرعت پایین اینترنت روند آموزش به چه صورت است و آیا دانشجویان با مشکل مواجه نمی‌شوند؟ گفت: اوایل دانشجویان دچار مشکل بودند، اما در ادامه ما با فراهم کردن امکانات که زیرساخت‌های خود دانشگاه است سعی کردیم از حداکثر ظرفیت داخل استفاده کنیم و این خدمات را به دانشجویان آموزش داده و پشتیبانی کنیم، به نحوی که اساتید و دانشجویان تنها دغدغه ای که ندارند فنی است و این به دلیل تجربه ۲۰ ساله است که چنین مشکلی ندارد و این به معنای این نیست که در کشور مشکل اینترنت نداریم اما در سیستم ما چنین دغدغه‌ای وجود ندارد.

وی در ادامه به سوال دیگر خبرنگار جماران درباره اینکه آیا تدبیری برای ایرانیان خارج از کشور اندیشیده شده است، پاسخ داد: تا امروز این شرایط تا مقطع کارشناسی وجود دارد و در ارشد به دلیل کنکور با محدودیت مواجه  است. اخیرا با ظرفیت‌های ایجاد شده بدون کنکور دانشجو پذیرش میکند و مخصوصا با وجود محدودیتی که برای دختران افغان ایجاد شده جزو برنامه‌های مهر البرز است.

موسسه آموزش عالی مهرالبرز به همت جمعی از مدیران ارشد با سابقه و متخصصان آموزش و فناوری اطلاعات با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد. این موسسه که نخستین موسسه مجازی کشور بوده به پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری در مقاطع مختلف تحصیلی پرداخته و پس از نزدیک به بیست سال فعالیت دارای چهار دانشکده مدیریت، علوم مهندسی و فناوری اطلاعات و همچنین ۳۰ رشته تحصیلی شده است و در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار دانشجو و دانش آموخته در این مجموعه تحصیل نموده‌اند. با سال‌ها تلاش در مسیر توسعه و پیشبرد طرح جامع و با کسب استانداردهای لازم وزارت علوم، این موسسه با ارتقا به دانشگاه به اولین دانشگاه الکترونیکی «مجازی» کشور تبدیل شد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.