امروز و در پی هک شبکه تلفن همراه پیامی مبنی بر هشدار زلزله به شهروندان مخابره شده است، این پیام جعلی است از منزل خود خارج نشوید.

به گزارش جماران؛ در پی هک شبکه تلفن همراه پیامی مبنی بر هشدار زلزله به شهروندان مخابره شده است، این پیام جعلی است از منزل خود خارج نشوید.

 

هیچ اخطاری در مورد زمین لرزه اعلام نکردیم

رئیس مرکز لرزه نگاری کشور گفت: هیچ اخطاری در مورد زمین لرزه اعلام  نکردیم. زلزله قابل پیش بینی نیست. ما هیچ فعالیت غیر طبیعی در چند روز اخیر نداشته ایم. 

 

پیام هشدار زلزله روی موبایل ها

 

مدیریت بحران:‌ پیام اخطار زلزله جعلی است، نگران نباشید

درپی ارسال پیامی با موضوع اخطار زلزله برای برخی شهروندان تهرانی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که چنین پیامی صحت ندارد و شهروندان نگرانی برای وقوع زلزله نداشته باشند.

 

توضیحات معاون اجتماعی پلیس فتا در خصوص هک شدن شبکه تلفن همراه و ارسال پیام جعلی زلزله

معاون اجتماعی پلیس فتا در خصوص هک شدن شبکه تلفن همراه و ارسال پیام جعلی زلزله اظهار کرد: یک قابلیت روی گوشی‌های اندروید است که اگر بچه ای در منطقه خاصی گم شود، شهرداری یا پلیس بتواند آن را پیدا کند. هیچ اتفاق یا تهدیدی برای هموطنان وجود ندارد.

این پیام برای گوشی های همراه اندروید به خصوص سامسونگ ارسال شده است و افرادی که گوشی همراه آیفون دارند این پیام را دریافت نکردند.

 

اطلاعیه مرکز لرزه‌نگاری کشوری

نظر به اینکه بنا بر اطلاع واصله، امروز 16 آذر 1401 پیامی تحت عنوان هشدار زلزله از طریق خطوط موبایلی برای برخی از مشترکین ارسال شده است، مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ضمن تکذیب این پیام اعلام می نماید هیچگونه وضعیت غیرعادی در خصوص وقوع زمین لرزه در هیچ منطقه کشور تا لحظه درج این پیام مشاهده نشده است.

 

پیامک زلزله اشتباه فنی بود!

معاون وزیر ارتباطات گفت: هیچگونه بدافزار و هکی اتفاق نیفتاده است. درز اطلاعاتی نداشتیم. یک موضوع فنی مرتبط با اپراتور همراه اول بوده است.

معاون وزیر کشور هم گفت: تیم تحقیقاتی شبکه همراه اول در حال یک اقدام فنی برای شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله بودند. هنگام ارسال پیام به گروه فنی خودشان، در اثر غفلت، این پیام برای تعدادی از شهروندان ارسال شده است. اشتباه فنی بوده است./ ایرنا

 

عذرخواهی به خاطر پیام هشدار اشتباهی

مدیرکل ارتباطات همراه اول گفت: از مشترکین خود معذرت خواهی میکنیم/ هیچگونه هک و نفوذی نبوده است، مشکل خطای تیم تحقیقاتی برای تست قابلیت هشدار بلایای طبیعی بوده است

 

دستور وزیر ارتباطات برای پیگیری خطای همراه اول در ارسال پیام هشدار زلزله و برخورد با مقصران احتمالی

در پی خطای انسانی بخش تحقیق و توسعه اپراتور همراه اول در فعال کردن سامانه هشدار و ارسال «پیام هشدار زلزله» برای تعدادی از مشترکین این اپراتور در شهر تهران و ایجاد نگرانی برای برخی از هموطنان، وزیر ارتباطات دستور پیگیری موضوع و برخورد با مقصرین احتمالی را داد.

 

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.