سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری به وزرا، روسای سازمان ها و استانداران سراسر کشور دستور داد تمام امکانات خود را برای مواجهه با سیل بسیج کنند.

به گزارش جماران؛ به نقل از خبرگزاری ها؛ رئیس جمهور با توجه به بارش های پیش رو و احتمال سرریز شدن سدها و آب بندها، استانداران سراسر کشور و دستگاههای مرتبط را موظف کرد اقدامات و تدابیر لازم را برای پیشگیری از بروز خسارات در دستور کار قرار دهند.

سید ابراهیم رئیسی به وزرا، روسای سازمان ها و استانداران سراسر کشور دستور داد تمام امکانات خود را برای مواجهه با سیل بسیج کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: ضروری است استانداران با همه امکانات موجود به مناطق سیل زده در استان خود یا به استان های معین و همجوار امدادرسانی کنند.

رئیسی همچنین با توجه به بارش های پیش رو و احتمال سرریز شدن سدها و آب بندها، استانداران سراسر کشور و دستگاههای مرتبط را موظف کرد اقدامات و تدابیر لازم را برای پیشگیری از بروز خسارات در دستور کار قرار دهند.

 

افزایش قربانیان سیل در کشور به ۳۴ تن/ امدادگران در جستجوی ۲۰ مفقودی

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از افزایش شمار جانباختگان سیل در سراسر کشور به ۳۴ تن خبر داد و گفت که حدود ۲۰ نیز همچنان مفقودند که جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

مهدی ولیپور درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان در سراسر کشور اظهارکرد: پس اعلام هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران در نقاط مختلف کشور و احتمال جاری شدن سیلاب، سازمان امداد و نجات امدادگران در سراسر کشور و به خصوص در استان‌های دارای احتمال بیشتر وقوع سیل به حالت آماده‌باش کامل درآورد. همچنین بالگردهای امدادی در استان‌های در معرض خطر نیز به حالت آماده‌باش درآمدند.  

وی با بیان اینکه انبارهای امدادی نیز از نظر تجهیزات اسکان، اقلام زیستی و موادغذایی در این استان‌ها تقویت شدند، گفت: همچنین با استفاده از تجارب سال‌های قبل، پیش‌بینی لازم برای اختصاص اماکن اسکان اضطراری نیز در این استان‌ها در دستورکار قرار گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خدمات امدادی ارائه شده از سوی این سازمان از ابتدای مردادماه تا به این لحظه اظهار کرد: در مجموع در ۶۲ شهرستان از ۱۷ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی عملیات‌های امداد و نجات مربوط به سیل و آبگرفتگی به اجرا در آمد.

ولیپور با بیان اینکه تاکنون ماموریت‌های امدادونجات در ۱۹ استان کشور انجام شده است، گفت: متاسفانه برابر آمارها از ابتدای شروع ماموریت‌های امدادونجات در سیل‌های اخیر در مجموع ۳۴ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۲۰ نفر نیز مفقود هستند که جست‌وجو برای یافتن آن‌ها ادامه دارد.  

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در تهران بحث جست‌وجو و نجات و امدادرسانی ادامه دارد گفت:‌ در برخی از استان‌ها نجات به تنهایی صورت می‌گیرد و در برخی از استان‌ها مثل یزد، فارس و اصفهان ترکیبی از جست‌وجو، نجات و امدادرسانی در حال انجام است. در مجموع ۱۹ استان، ۳۸ شهر، ۱۰۶ شهرستان و ۳۰۱ روستا و۳۲ محور مواصلاتی در گیر سیلاب هستند.  

 

احتمال بارش شدید باران تا چند ساعت آینده

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از حرکت دو جریان بارشی به سمت تهران خبرداد.

پدرام قودجانی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی درمورد بارندگی در تهران گفت: برابر آخرین اطلاع کسب شده از اداره کل هواشناسی استان تهران  در حوالی ساعت ۱۹ عصر روز جمعه، هفتم مردادماه، دو پدیده هم رفتی از سمت استان‌های زنجان، قزوین و مرکزی در حال حرکت به سمت شهر تهران است که به دنبال این پدیده احتمال بارش حداکثر ده میلی متری در شهر تهران و به ویژه نقاط جنوبی این شهر  طی سه ساعت آتی متصور است.

وی با بیان اینکه احتمالا این بارش به شکل رگبار و شدید باشد، گفت: بارش حجم زیادی از باران در مدت زمانی کم می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی معابر و ... شود، از این رو به شهروندان توصیه می‌کنم که تا حد امکان از انجام تردد غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند. 

قودجانی افزود: همچنین توصیه می‌شود که شهروندان از حضور در ارتفاعات تهران و همچنین مجاورت مسیل‌ها و رودها خودداری کنند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین از آماده‌باش این سازمان تا روز دوشنبه خبرداد و گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و ... را به منظور مقابله با هرگونه حوادث احتمالی مرتبط با مداخلات جوی به حالت آماده باش درآورده است. 

 

سیل به بناهای تاریخی یزد خسارت زده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به وقوع سیل در برخی استان‌ها از جمله یزد، گفت: متاسفانه سیل اخیر، خسارت‌هایی را به بار آورده است.

پس از انتشار تصاویر و خبرهایی از تخریب بافت و برخی بناهای تاریخی در استان یزد، عزت‌الله ضرغامی در توئیتر نوشت: «متاسفانه سیل اخیر خسارت‌هایی را به بار آورده است. فعالا همکارانمان در اداره کل میراث یزد، درحال اقدامات لازم هستند.

 

«هشدارباش» سیل در تمام کشور

وزیر کشور با بیان اینکه امدادرسانی در مناطق سیل‌زده به صورت گسترده در حال انجام است، گفت: اکنون تمام کشور هم در هشدارباش است و هم بسیج ظرفیت‌ها برای همه مناطق انجام شده است.

احمد وحیدی درباره وضعیت وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در کشور، گفت: نزدیک به ۱۸ استان با سیل درگیر بودند که استان‌های مازندران، گیلان، البرز، مرکزی، اصفهان، یزد، تهران و... و. از جمله استان‌های درگیر با سیل بودند که خدا را شکر مدیریت خوبی انجام شد و با اینکه حجم بارش‌ها بسیار زیاد بود، مدیریت شد. به عنوان مثال در استان یزد که معمولا ۴۰ میلی‌متر در سال بارش دارد، در سیل نزدیک به ۷۵ میلی‌متر بارندگی داشت که حجم بسیار بزرگی است. در استان‌های دیگر هم به همین صورت است.

وی با بیان اینکه در چند منطقه مانند امامزاده داوود، فیروزکوه و یزد مقداری بیشتر مشکل داشتیم، گفت: البته در حال حاضر در یزد عمدتا مشکل آبگرفتگی معابر است که در چند نقطه آبگرفتگی داریم که باید به سرعت آن را برطرف کنیم. به ویژه در بافت تاریخی که اهمیت ویژه‌ای دارد که این اقدامات در حال انجام است.

وحیدی با بیان اینکه میزان فوتی‌های ما در سیل گسترده نبوده است، ادامه داد: در برخی استان‌ها تک و توک فوتی داشتیم که شاید بیش از سه تا چهار نفر در مجموع استان‌ها نبوده است، اما در  دو نقطه امازاده داوود و فیروزکوه مقداری تعداد فوتی‌هایمان بیشتر بوده است که  آمار قطعی آن را باید بعد از اینکه تکلیف مفقودین در این دو نقطه مشخص شد، اعلام کنیم. خوشبختانه مدیریت خوبی انجام شده و فوتی چندانی نداشتیم.

 وی با اشاره به وضعیت امدادرسانی در استان‌های سیل‌زده، گفت: امدادرسانی گسترده است و در همه مناطق استانداران با تمام توان پای کار هستند. فرمانداران، بخش‌داران و دهیاران، هلال احمر، نیروهای نظامی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، اورژانس، گروه‌های مردمی و ... فعالیت بسیار خوبی دارند و تقریبا بسیج گسترده‌ای در همه مناطق داریم. همچنین عزیزان راهداری در راه‌ها فعالیت دارند. اکنون تمام کشور هم در هشدارباش قرار دارد و هم بسیج ظرفیت‌ها برای همه مناطق انجام شده است. مدیریت به رغم این حجم بالای بارش که بیش از چیزی که پیش‌بینی شده بود، بارندگی داشتیم، خوب بود.

وزیر کشور گفت: امیدواریم مردم هم رعایت کنند و در مجاورت رودخانه‌ها و مراکزی که احتمال سیل در آن‌ها وجود دارد، نروند. در برخی مناطق رانش کوه هم داشته‌ایم. به عنوان مثال در فیروزکوه در مرزداران که یک روستا است، مشکل ما بیشتر رانش کوه بود که مردم اذیت شدند. باید مردم در روزهایی که حساسیت وجود دارد، مراقبت کنند  و رعایت مردم کمک بزرگی است که مردم بتوانند بهتر مدیریت کنند.

وحیدی گفت: به همه مناطق هشدارباش داده شده، امکانات تا حد زیادی گردآوری شده، مدیران مستقر و پای کار هستند و امیدواریم این بارش‌ها هم به خوبی مدیریت شود و کمترین خسارت را به مردم عزیز و اموال آن‌ها داشته باشیم و مدیریت شود که مشکلی نداشته باشیم.

 

وزیر کشور: 18 استان کشور درگیر سیل هستند

وزیر کشور با اشاره به درگیری حدود 18 استان کشور با سیل، گفت: با وجود حجم بالای بارش ها، خوشبختانه تا کنون مدیریت خوبی بر وضعیت مناطق درگیر و مشکلات مربوط با بارش ها و سیلاب ها شده است.

احمد وحیدی؛ وزیر کشور در گفت و گوی زنده تلویزیونی با اخبار ساعت 14 شبکه یک سیما، در روز جمعه (هفتم مرداد)، با بیان اینکه مدیریت خوب و گسترده ای بر مسائل مربوط به سیل اخیر در کشور انجام شده است، اظهار کرد: متاسفانه در دو سه نقطه کشور بیشتر از سایر مناطقِ تحت تاثیرِ فعالیت سامانه های بارشی، شاهد مشکل بودیم که امامزاده داوود(ع)، منطقه فیروزکوه و یزد از جمله آن ها هستند.

او با بیان اینکه یزد با مشکل آبگرفتگی  معابر روبرو شده است، افزود: با توجه به وجود بافت تاریخی در این شهر به سرعت مسائل مربوط به ان در حال پیگیری است.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش به فوتی های ناشی از بارش سیل آسای اخیر در کشور اشاره و خاطرنشان کرد:  در بعضی از استان ها به صورت موردی گزارش هایی از فوت افراد به ثبت رسیده است. اما آمار فوتی ها در دو نقطه امامزاد داود (ع) و فیروزکوه بیشتر از سایر نقاط است و آمار قطعیِ در این دو نقطه پس از مشخص شدن مفقودین حادثه معلوم می شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص «اقدامات انجام شده در راستای امداد رسانی به سیل زدگان»، گفت: امداد رسانی ها به صورت گسترده در تمام مناطق در حال انجام است و استاندار، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران و نیروهای امدادی و جهادی و گروه های مردمی در حال سامان اقدامات لازم هستند.

وحیدی با بیان اینکه در حال حاضر کشور در حالت هشدار است، افزود: با وجود حجم زیاد بارندگی ها و غیر قابل پیش بینی بودن اینگونه بارش ها، مدیریت خوبی انجام شده است. رعایت توصیه ها و توجه به هشدارها توسط مردم می تواند به دستگاه های خدمات رسان کمک شایانی کند.

 

اعزام نیرو از دیگر استان‌ها برای تسریع در امدادرسانی در یزد

وزیر کشور با اشاره به حجم بالای بارندگی در استان یزد تاکید کرد: با هدف سرعت‌بخشی به امدادرسانی نیروهای کمکی از سایر استان‌ها به یزد اعزام می‌شوند.

احمد وحیدی که از صبح امروز به منظور تسریع در روند امدادرسانی به سیل‌زدگان به وارد شهر یزد شده است؛ در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: بارش سه ساعته شب گذشته در یزد بیشتر از میانگین سالیانه این شهر بوده است و برای همین تلاش داریم با تجیهز و به‌کارگیری همه امکانات استانی در روند امدادرسانی به سیل‌زدگان سرعت‌بخشی لازم را داشته باشیم.

وی درخصوص مهمترین مسائلی که در حال حاضر در استان یزد با آن مواجه است، اظهار داشت: آبگرفتگی معابر و مسائل سیل‌بندها مهمترین موارد هستند که نیروهای امدادی در حال تلاش برای خارج کردن آب‌ها از منازل و معابر بوده و برای اطمینان از وضعیت سیل‌بندها از آنها بازدید شد.

وزیر کشور ادامه داد: تقویت مجدد سیل‌بندها با توجه به احتمال تداوم بارش‌ها در دستورکار است و اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

وحیدی با اشاره به حجم بالای بارندگی در  استان یزد تصریح کرد: امکانات و تجهیزات از دیگر استان‌ها برای امدادرسانی فوری‌تر در حال انتقال است.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد فوت یکی از شهروندان یزدی در اثر ریزش منزل مسکونی بودیم، خاطرنشان کرد: انتقال شهروندان از منازل مسکونی با استحکام ضعیف به مناطق در نظر گرفته شده با جدیت انجام می‌شود.

وزیر کشور افزود: کنترل ورود آب به داخل شهر یزد، جلوگیری از خروج آب از دیگر مسیر‌های سیل‌بند و سرعت بخشیدن به تخلیه آب از داخل شهر با حضور و پیگیری همه دستگاه‌ها به خصوص وزارت نیرو انجام می‌گیرد.

 

پزشکی قانونی تهران: خانواده‌ فوتی‌های حادثه سیل جهت تعیین هویت متوفی به پزشکی قانونی مراجعه کنند

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت:خانواده‌ فوتی های حادثه سیل در استان تهران به پزشکی قانونی جهت شناسایی وتعیین هویت مراجعه کنند.

مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران عنوان‌ کرد که خانواده‌های فوتی های حادثه سیل در استان تهران منطقه امامزاده داوود(ع) وبخش بومهن ورودهن برای تعیین وشناسایی هویت پیکرهای عزیزانشان و درصورت لزوم اخذ نمونه DNA به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران واقع در کهریزک ۵۰۰ متر بعداز درب شرقی بهشت زهرا روبروی مخابرات مراجعه‌ کنند، این مرکز پذیرای بستگان حادثه دیدگان خواهد بود.

فروزش افزود: درصورت عدم شناسایی با معاینه ظاهری وانگشت‌نگاری، اخذنمونه DNA موارد ذیل مورد تاکیدمی باشد.

بستگان مورد نیاز جهت شناسایی اجساد مجهول الهویه برحسب نزدیکی قرابت به ترتیب اولویت به شرح زیر می‌باشد:

۱- پدر و مادر هردو حضور یابند.

در صورت فوت هریک از والدین ٫والد دیگر به تنهایی مراجعه نماید.

۲-همسر به همراه کلیه فرزندان متوفی. در صورتیکه متوفی فرزندی نداشته باشد حضور همسر فایده ای ندارد.

۳-پدر بزرگ و مادر بزرگ هر دو. در صورت فقدان یکی از آنها ممکن است وجود یکنفر به تنهایی کمکی در شناسایی نکند.

۴-خواهران و برادران تنی ( دارای پدر و مادر واحد) به تعداد حداقل ۴ نفر. در صورتیکه فقط یک نفر خواهر یا برادر موجود باشد فقط جهت شناسایی متوفی همجنس مفید خواهد بود.

۵-عمو

۶-عمو زاده مذکر

مراجعه کنندگان درصورت ابهام یا سوال می توانند باشماره ۵۶۵۲۴۸۰۱ مرکز تشخیصی وآزمایشگاهی تماس حاصل نمایند.

 

تکمیل می شود...

  • فوتی‌های سیل امام زاده داوود به ۲۰ نفر رسید/ ثبت ۱۳ فوتی و ۲ مفقودی در فیروزکوه

    استاندار تهران: تقریباً تمام مفقودی‌ها تعیین تکلیف شدند و یک نفر به فوتی‌های امام زاده داوود امروز اضافه شد و مجموع فوتی‌های سیل در امام زاده داوود به ۲۰ نفر رسید است.

    مجموعاً در فیروزکوه ۱۳ فوتی قطعی داشتیم و تنها ۲ مفقودی دیگر داریم که انشاالله سعی می‌کنیم تا پایان امشب تعیین تکلیف شوند./ مهر

  • معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در گفت‎وگو با شهر: شهردار منطقه ۱۴ به نمایندگی از شهرداری تهران به عنوان معین به مناطق سیل‌زده فیروزکوه رفته و قرار شد شهرداری‌های سایر مناطق نیز در این‌باره همکاری داشته باشند تا خدمات لازم را در فیروزکوه ارائه دهند.

    عملیات گل و لای برداری امامزاده داوود صبح امروز به پایان رسیده و بازسازی این محدوده باقی مانده که باید توسط نهادهای مرتبط نسبت به انجام آن اقدام شود.

     

  • ۴۰ روستای استان مرکزی درگیر سیل هستند

    مدیر کل مدیریت بحران استان مرکزی: حدود ۴۰ روستای این استان درگیر سیلاب روزهای اخیر شده‌اند. 

    میزان دقیق خسارت وارده به روستاها و زیرساخت‌های استان در حال بررسی دقیق و ارزیابی است./ ایسنا

  • سیلاب‌های تابستانی امروز در ۶ استان تکرار خواهد شد

    سازمان هواشناسی از رگبار شدید باران و وقوع سیلاب در ۶ استان برای امروز (یکشنبه، ۹ مرداد) خبر داد و برای تهران هوای ابری همراه با بارش پراکنده باران در ارتفاعات پیش‌بینی کرد.

    امروز در نیمه جنوبی و نیمه شرقی خوزستان، نیمه غربی و نیمه جنوبی کرمان، مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، نیمه غربی و نیمه جنوبی فارس و نیمه شرقی بوشهر بارش‌های رگباری ادامه دارد.

    برای فردا (دوشنبه) نیز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و مرکز کرمان، نوار شرقی خوزستان نیز این شرایط ادامه دارد./ ایرنا

     

  • اعلام وضعیت قرمز هشدار سیل در جنوب و شرق کشور

    سازمان هواشناسی اعلام کرد با اعلام وضعیت قرمز، درباره خطر وقوع سیلاب در جنوب و شرق ایران در دو روز آینده هشدار داد.

     هواشناسی هشدار داده که فعالیت سامانه موسمی در کرمان،‌ فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد تشدید خواهد شد.

     

  • توصیه پلیس راهور به رانندگان درباره راندن در روزهای بارانی هفته پیش‌رو

    سردار محمدحسین حمیدی اظهار داشت: بیشتر معابر پایتخت درگیر بارش باران و مسیرها کاملا لغزنده است.

    وی با بیان اینکه در این روزها به هیچ عنوان از موتورسیکلت و دوچرخه استفاده نکنید، افزود: به دلیل اینکه خیابان‌ها و معابر لغزنده است خودروها باید با سرعت پایین‌تر از حد معمول تردد کنند.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: امکان دارد رانندگان ترافیکی سنگین‌تر از روزهای قبل را تجربه کنند به همین دلیل توصیه می‌شود باک بنزین خودروهای خود را پر کنند و از سالم بودن برف پاک‌کن‌ها اطمینان داشته باشند.

    خودروهایی که نقص فنی دارند را در این شرایط بارندگی به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا ممکن است در وسط راه خراب شود و بر ترافیکی که بر اثر لغزش معابر ایجاد شده است اضافه کند.

    رانندگان مراقب عابران پیاده باشند. بررسی برف پاک کن و چراغ‌ها در شرایط بارندگی یکی از موارد مهمی است که هر راننده باید انجام دهد.

  • مردم از رودخانه‎ های کرج و طالقان فاصله بگیرند

    مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای البرز با اشاره به بارندگی های ۲ روز گذشته استان و بالا آمدن آب رودخانه‎های کرج و طالقان از مردم و گردشگران خواست به محدوده این رودخانه‎ها نزدیک نشوند.

    برای پیشگیری از حوادث ناشی از بارندگی، تیم‎های حفاظتی شرکت آب منطقه‎ای استان البرز در حاشیه ۲ رودخانه کرج و طالقان فعال شده که انتظار می‎رود مردم و گردشگران با این تیم‎ها همکاری کنند./ایرنا

     

  • ریزش کوه در محدوده امام‌زاده داوود در پی بارش‌های شب گذشته

    مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۵: ساعاتی پیش به دلیل بارندگی‌هایی که طی شب گذشته و بامداد امروز داشتیم در محدوده امام‌زاده داوود در سه نقطه، کوه ریزش کرد.

    خوشبختانه به هیچ یک از عوامل امدادی و انتظامی، اهالی در محل و عوامل شهرداری تهران آسیبی نرسیده و تلفات جانی و مالی نداشتیم.

    تا آخر وقت امروز بازگشایی جاده انجام خواهد شد./ ایسنا

     

  • سیل طالقان ۷۰ خودرو را برد؛ از برخی خودروها هیچ اثری باقی نمانده است

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اینکه در بارش‌های اخیر خطری متوجه سدهای استان نیست، گفت: تاکنون غرق شدن ۷۰ خودرو بر اثر طغیان رودخانه شاهرود طالقان ثبت شده است.

    میزان تخریب برخی از خودروها به حدی بوده که از آنها فقط به اندازه یک کف دست باقی مانده و به طور کامل از بین رفته است.

     

  • شمار فوتی‌ها در سیل‌های اخیر به ۵۹ تن رسید

    دبیرکل جمعیت هلال احمر:

    از ابتدای مرداد ماه تا امروز، ۵۹  نفر در استان های تهران، سیستان و بلوچستان، لرستان مازندران، مرکزی،  کرمان و یزد در وقوع حوادث ناشی از سیلاب‌های اخیر جان باختتند و ۳۰ هموطن نیز در استان‌های مازندران، لرستان، کرمان، تهران همچنان مفقود هستند.

    ۱۴۰ شهرستان، ۵۱۶ روستا و ۸۵ محور درگیر سیلاب اخیر هستند.

    ۱۹ فوتی در امامزاده داوود، ۱۴ فوتی در زرین دشت فیروزکوه، یک فوتی در روستای دماوند و یک فوتی نیز در ماملو پردیس بوده است.

    در استان های سیستان و بلوچستان ۵ نفر، کرمان ۴ نفر، لرستان ۴ نفر، مازنداران ۶ نفر، مرکزی یک نفر و یزد ۴ نفر در مجموع تا کنون جان باخته‌اند.

     

  • ۱۱ فوتی و ۴ مفقودی در سیل فیروزکوه/ ۹ شهرستان استان، معین روستاهای سیل زده شدند

    استاندار تهران: تاکنون ۱۱ فوتی قطعی در سیل فیروزکوه داریم که برخی از آنها مسافر و برخی از افراد بومی بودند و تعداد مفقودی‌ها نیز به چهار نفر کاهش یافته است. 

     شهرستان‌های ورامین، قدس، ملارد، پردیس، اسلامشهر، قرچک، بهارستان، پیشوا و شهریار حضور مستقیم در مناطق سیل‌زده دارند و بقیه فرمانداری‌ها یا درگیر سیل بوده و یا نیرو به این منطقه اعزام کرده‌اند. 

  • سیل به بافت تاریخی شهر خسارات زیادی وارد کرده است

    رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس: بافت تاریخی یزد به دلیل آن که غالبا از نوع سازه های خشتی بوده،‌ به دنبال سیل دچار تخریب شده و تا امروز ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

    خسارات زیادی به سطح شهر وارد شده و معابر و منازل دچار آبگرفتگی شده‌اند.

    قرار شده از استان‌های همجوار پمپ‌های تخلیه آب آورده شود تا از منازل مسکونی و معابر آب را تخلیه کرد./ایسنا

  • تعداد فوتی های سیل به 56 تن رسید

    رییس امداد و نجات هلال احمر خبر داد که تعداد فوتی‌های سیلاب اخیر به ۵۶ نفر و ۱۸ مفقودی افزایش یافت.

  • ۳۸۵ منطقه ایران درگیر سیل هستند

    رئیس جمعیت هلال‌احمر: ۳۸۵ نقطه از کشور، ۲۰ استان، ۱۱۱ شهرستان و ۲۹ محور مواصلاتی متاثر از سیلاب است و تا کنون در جریان این سیلاب‌ها ۵۳ نفر جان خود را از دست داده و تا این لحظه ۱۶ نفر همچنان مفقود هستند.

     بیشترین آسیب متاثر از سیلاب در کشور در استان تهران بوده است. امام‌زاده داوود در غرب استان و شهرستان فیروزکوه و دماوند در شرق به خصوص منطقه زرین دشت و روستای آتشان‌ بیش از نقاط دیگر آسیب دیده‌اند.

    عملیات جست‌وجو در کن و امامزاده داوود به مرحله آخر رسیده اما در فیروزکوه همچنان ادامه دارد./ ایرنا

     

  • جان باختن 53 نفر و مفقود شدن 16 نفر در سیلاب‌های اخیر تا این ساعت

    رئیس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر: از اول مردادماه تا ساعت 20 امشب جمعا 21 استان کشور با سیل درگیر بوده‌اند و متاسفانه تاکنون 53 جانباخته و 16 مفقود تا این ساعت سیل برجا گذاشته است.

    سه هزار نفر اسکان اضطراری داشته ایم و بیش از 1300 نفر از حوادث مختلف نجات داده شده اند و جمعا 17 هزار نفر در سطح کشور در یک هفته گذشته توسط 687  تیم هلال احمر امدادرسانی شده است.

     

  • ۱۹ استان، ۳۸ شهر و ۱۰۶ شهرستان درگیر سیل هستند / افزایش قربانیان سیل به ۳۴ تن؛ ۲۰ نفر همچنان مفقودند

    مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان در سراسر کشور اظهارکرد: پس اعلام هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران در نقاط مختلف کشور و احتمال جاری شدن سیلاب، سازمان امداد و نجات امدادگران در سراسر کشور و به خصوص در استان‌های دارای احتمال بیشتر وقوع سیل به حالت آماده‌باش کامل درآورد. همچنین بالگردهای امدادی در استان‌های در معرض خطر نیز به حالت آماده‌باش درآمدند.

    وی با بیان اینکه انبارهای امدادی نیز از نظر تجهیزات اسکان، اقلام زیستی و موادغذایی در این استان‌ها تقویت شدند، گفت: همچنین با استفاده از تجارب سال‌های قبل، پیش‌بینی لازم برای اختصاص اماکن اسکان اضطراری نیز در این استان‌ها در دستورکار قرار گرفت.

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خدمات امدادی ارائه شده از سوی این سازمان از ابتدای مردادماه تا به این لحظه اظهار کرد: در مجموع در ۶۲ شهرستان از ۱۷ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی عملیات‌های امداد و نجات مربوط به سیل و آبگرفتگی به اجرا در آمد.

    ولیپور با بیان اینکه تاکنون ماموریت‌های امدادونجات در ۱۹ استان کشور انجام شده است، گفت: متاسفانه برابر آمارها از ابتدای شروع ماموریت‌های امدادونجات در سیل‌های اخیر در مجموع ۳۴ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۲۰ نفر نیز مفقود هستند که جست‌وجو برای یافتن آن‌ها ادامه دارد.

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در تهران بحث جست‌وجو و نجات و امدادرسانی ادامه دارد گفت:‌ در برخی از استان‌ها نجات به تنهایی صورت می‌گیرد و در برخی از استان‌ها مثل یزد، فارس و اصفهان ترکیبی از جست‌وجو، نجات و امدادرسانی در حال انجام است. در مجموع ۱۹ استان، ۳۸ شهر، ۱۰۶ شهرستان و ۳۰۱ روستا و۳۲ محور مواصلاتی در گیر سیلاب هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.