فرماندار بندرعباس گفت: زمین لرزه پنج ریشتری امروز در منطقه سیاهو بندرعباس به واحدهایی که از زمین لرزه ۲۳ آبان خسارت دیده بودند آسیب وارد کرد.

به گزارش جماران؛ رییس شورای دهستان سیاهو بندرعباس گفت: زمین لرزه پنج ریشتری امروز موجب ترک‌ خوردگی بیشتر خانه‌های مردم در این دهستان بیشتر شد.

طبق گزارش صبح ساحل، حمید عسکری افزود: زمین لرزه پنج ریشتری امروز هر چند به شدت زمین لرزه‌های ۲۳ آبان ماه نبود اما بسیار شدید بود و موجب ریزش برخی دیوارها هم شد.

وی ادامه داد: صاحبان خانه‌هایی که در زمین لرزه ۲۳ آبان ترک برداشته‌اند اغلب در چادر زندگی می‌کنند و کسی در خانه‌ها حضور ندارد.

همچنین فرماندار بندرعباس در این‌باره گفت: زمین لرزه پنج ریشتری امروز در منطقه سیاهو بندرعباس به واحدهایی که از زمین لرزه ۲۳ آبان خسارت دیده بودند آسیب وارد کرد.

عزیزاله کناری افزود: هم اکنون تیم‌های ارزیاب هلال احمر در منطقه حضور داشته و درحال بررسی خسارت‌ها هستند.

وی ادامه داد: گزارش‌های دریافتی بروز خسارت در زیرساخت‌هایی همچون شبکه انتقال آب و توزیع برق و یا شبکه‌های ارتباطی را در خود ندارند و چنانچه حادثه و مساله‌ای برای این بخش رخ دهد با هماهنگی نهادهای متولی به سرعت رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: بخشدار مرکزی بندرعباس هم به منطقه متاثر از زمین لرزه عزیمت کرده تا از نزدیک موارد احتمالی را پیگیری و دنبال کند و بخشدار قلعه قاضی هم بررسی های اولیه را به پایان رسانده است.

به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت ۱۱ و یک دقیقه و ۵۶ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زمین لرزه در ۳۱ کیلومتری قلعه قاضی، ۳۷ کیلومتری تخت و ۳۸ کیلومتری فین در استان هرمزگان بوده است.

هرمزگان جزو مناطق پر خطر از نظر رخداد طبیعی زمین‌لرزه است و در ۲۳ آبان ماه نیز ۲ زمین لرزه بالای ۶ ریشتر در بخش فین شهرستان بندرعباس رخ داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.