طبق گزارش وزارت بهداشت در روز چهارشنبه 31 شهریور 1400، در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش جماران؛ تلفات کرونا پس از ۵۳ روز به زیر ۳۰۰ نفر رسید و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۶ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

پس از ۵۳ روز، مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ به کمتر از ۳۰۰ نفر رسید. آخرین بار روز ۹ مرداد ماه تعداد مرگ و میر روزانه بیماران، ۲۸۶ نفر بود.

از دیروز (سه شنبه) تا امروز چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۴۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۲۹ نفر رسید.

تا کنون ۴ میلیون ۸۴۶ هزار و ۷۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۶ هزار و ۶۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۲۸۶ نفر، مجموع تلفات کرونا در کشور به ۱۱۸ هزار و ۱۹۱ نفر رسید. 

تا کنون ۳۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۵۴۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۴ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۸۹۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۶ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۴۳۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۹۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

تا کنون ۳۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۲۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

پنجم کرونا که از ابتدای تیر ماه از جنوب آغاز شد و به مرکز کشور رسید.

تلفات کرونا در کشور ۲۸ مرداد ماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد و روز سه شنبه دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ، رکورد تلفات روزانه طی ۱۹ ماه گذشته شکست.  

کرونا اوایل اسفند ۹۸ در ایران شیوع یافت.

 

پایان تابستان و آخرین خبرهای کرونایی در استان‌ها

آخرین روز فصل تابستان درحالی سپری می‌شود که کرونا همچنان می تازد و سال تحصیلی جدید متاثر از پاندمی کرونا امسال هم با حضور مجازی دانش آموزان آغاز می شود ، وزیر بهداشت هم ابراز امیدواری کرد که تا دو هفته آینده با واکسیناسیون سنین زیر ۱۸ سال بتوان کار بازگشایی مدارس را انجام داد.

امسال مدارس کشور از سوم مهرماه سال تحصیلی خود را براساس وضعیت و رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا آغاز می کنند و بر اساس سیاست های وزارت آموزش و پرورش، آغاز سال جدید بیشتر با آموزش مجازی همراه است و ادامه سال تحصیلی نیز بر اساس شرایط شیوع ویروس و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، شیوه آموزش به صورت حضوری ،استمرار آموزش مجازی و یا آموزش ترکیبی پیگیری خواهد شد.

تجربه نشان داده که به طور حتم آموزش مجازی نمی تواند جایگزین خوبی برای آموزش حضوری باشد هرچند می تواند در کنار و مکمل آن استفاده شود اما آنچنان که باید نتوانسته و نمی تواند به طور کامل و جامع نقش تعلیم و تربیتی مدرسه را پوشش بدهد.

اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید برای بازگشایی مدارس تامین سلامت دانش آموزان، والدین و معلمان اعلام و در همین راستا دستورالعملی با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی مدارس به ادارات استان‌ها ابلاغ شده است و بازگشایی تدریجی مدارس، محور اصلی برنامه وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز گذشته (سه شنبه) و در مراسم رونمایی از نسخه جدید شاد اعلام کرده که زیر ساخت‌های لازم درمدارس برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده شده‌ است و  بودجه سرانه بهداشتی نیز در این روزها واریز می شود تا مدیران بتوانند الزامات بهداشتی را در فضای مدرسه فراهم کنند.

آغاز نوبت دهی واکسیناسیون دانش‌آموزان متولدین ۸۲ تا ۸۳

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از آغاز نوبت اول واکسیناسیون دانش‌آموزان متولدین ۸۲ تا ۸۳ خبر داد.

به گفته محمد محسن بیگی در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان نوبت اول واکسیناسیون که از طریق سامانه وزارت بهداشت اعلام شده و هم اکنون برای متولدین ۸۲تا ۸۳ در حال انجام است و برای گروه‌های بعدی هم مجدداً اطلاع‌رسانی می‌شود.

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

در روزهای اخیر با سرعت بخشی به روند واکسیناسیون و تلاش های صورت گرفته موج پنجم کرونا در شیب نزولی قرار گرفته است اما بیم آن می رود که در آستانه فصل پاییز ، تعطیلات پیش رو و برگزاری آیین های مذهبی اربعین حسینی و ماه صفر با برخی عادی انگاری ها و بی توجهی ها سویه جدید شیوع پیدا کند.

خراسان رضوی / شمار بیماران بدحال کرونایی خراسان رضوی به زیر ۴۰۰ نفر رسید ./ آمار بیماران بستری شده کرونایی در استان خراسان رضوی به ۲۲۵ نفر در روز کاهش یافته است./ شمار بیماران مبتلا به کرونا در تایباد ۷۰ درصد کاهش یافت.

کردستان / ۳۷۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و ۲ نفر جان باختند. در حال حاضر ۹۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که حال ۸۶ نفر آنان وخیم است. 

هرمزگان / در راستای گام پنجم طرح شهید سلیمانی، تعداد ۱۰ گروه بسیج جامعه پزشکی برای انجام واکسیناسیون کرونا به مناطق روستایی و سخت گذر(صعب العبور) این شهرستان اعزام شدند. در ۲۴ساعت گذشته ۲بیمار کرونایی دیگر در استان جان خود را از دست دادند و شمارکل فوتی‌های به ۲ هزار و ۳۴۵نفر رسید.

خراسان شمالی / شبانه روز گذشته هشت بیمار مبتلا به کرونا در استان خراسان شمالی جان باختند و ۵۲ بیمار جدید بستری شدند.

اردبیل / شمار مبتلایان روزانه کرونا در استان اردبیل به ۴۰ نفر کاهش یافت./ این استان طی شبانه روز گذشته نیز به ۳۳۸ نفر کاهش یافته که ۵۵۹ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در اول این ماه است.

البرز / ۱۳۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری بیمارستان های البرز انتقال یافتند./ اکنون یک هزار و یک  بیمار کووید۱۹  به علت وخامت حال عمومی در مراکز درمانی البرز بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

لرستان / هفت بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۴۳۸ نفر رسید.

سیستان و بلوچستان / با افزوده شدن ۱۵۸ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۲ هزار و ۹۸۲ نفر رسید.

کرمانشاه / در شبانه‌روز گذشته هفت نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا فوت کردندکه این تعداد نسبت به روز گذشته ۱۲ نفر کمتر است. / ۲۳۹ نفر در مراکز درمانی استان با علایم بیماری کرونا بستری و ۲۷۰ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

خوزستان / کاهش ۵۰ درصدی بیماران بستری کرونایی در بندر ماهشهر/ 

ایلام/ ۵۲ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته در استان بستری شدند و مجموع بستری ها به ۲۱۶ نفر کاهش یافت./ یک مورد فوتی ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته

آخرین خبرهای واکسیناسیون در کشور

واکسیناسیون کرونا در ایران هنوز از میانگین جهانی عقب تر است اما در یک ماه گذشته با شروع کار دولت جدید سرعت گرفته است و میزان واکسن تزریق شده در یک روز از رکورد یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز هم گذشت.

خراسان شمالی / تمامی زندانیان خراسان شمالی علیه کرونا واکسینه شدند./ ۵۰ درصد جامعه ایثارگران شیروان واکسن کرونا دریافت کردند.

تهران / طرح واکسیناسیون سیار شهروندان تهران از منطقه ۷ آغاز شد /۴۰ هزار پیشوایی در ۵ روز واکسینه می‌شوند.

اصفهان / ۶۰ درصد سمیرمی‌ها واکسن کرونا تزریق کردند./ تزریق ۲۶۲ هزار و ۷۷۱ دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل

بوشهر / ۵۶.۵ درصد ساکنان روستاهای گناوه واکسن کرونا دریافت کردند.

شهرکرد / ۵۲درصدجمعیت لردگان چهارمحال وبختیاری دُزنخست واکسن کرونا راتزریق کردند.

گلستان / تزریق واکسن کرونا در گلستان از یک‌ میلیون دُز گذشت

کرمان /مرکز واکسیناسیون خودرویی شهدای امنیت و سلامت در کرمان افتتاح شد / محدودیت سنی برای تزریق واکسن کرونا در کرمان وجود ندارد.

اردبیل / تزریق واکسن کرونا در این استان از ۷۴۲ هزار دُز گذشته است.

کرمانشاه / ۹۵ درصد معلمان سرپل‌ذهاب واکسینه شدند.

فارس / مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا تاکنون در فارس به دو میلیون و ۸۶۴ هزار و ۵۸۰ رسید./ مرکز واکسیناسیون حرم شاهچراغ (ع) راه‌اندازی شد.

آذربایجان غربی / ۸ پایگاه واکسیناسیون ویژه دانش‌آموزان در مهاباد راه‌اندازی شد.

همدان / نیمی از جمعیت واجدشرایط شهرستان رزن علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

البرز/ بزرگترین مرکز واکسیناسیون تجمیعی استان البرز در شهرستان کرج راه اندازی شد.

قزوین /۵۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در قزوین واکسینه شده اند.

خراسان رضوی / بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور در مشهد افتتاح شد.

 

مجموع فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری به یک هزار و ۵۳۱ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با فوت پنج بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان به یک هزار و ۵۳۱ نفر رسید.

مجید شیرانی روز چهارشنبه افزود: همچنین در شبانه‌روز گذشته با مثبت شدن آزمایش ۲۰۳ نفر، مجموع مبتلایان به این ویروس در استان به ۷۶ هزار و ۴۰۹ نفر افزایش یافت.

وی افزود: از مبتلایان جدید، ۱۴۴ نفر سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و ۵۹ نفر نیز در مراکز درمانی استان بستری شدند.

شیرانی مجموع بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان را ۴۰۱ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در مقایسه با اوج شیوع کرونا بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال  بختیاری با اشاره به روند پرشتاب واکسیناسیون در استان، از مردم درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند تا در مواجهه با موج احتمالی ششم شیوع ویروس، جمعیت قابل توجهی از مردم واکسینه شده باشند.

شیرانی به درصد واکسیناسیون کرونا در شهرستان‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون در شهرستان‌ اردل ۲۰ درصد دُز دوم و ۴۸.۳ درصد جمعیت هدف دُز اول، در بروجن ۴۸.۶ درصد دُز اول و ۲۲ درصد دُز دوم، در شهرستان بن ۵۷.۹ درصد دُز اول و ۲۲.۴ درصد دُز دوم، در شهرستان سامان ۵۱ درصد دُز اول و ۲۱.۳ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان فارسان ۴۱ درصد جمعیت دُز اول و ۱۷.۹ درصد دُز دوم، در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا هرکدام ۴۳.۹ درصد دُز اول و ۱۵.۷ درصد دُز دوم، در شهرستان کوهرنگ ۶۵.۱ درصد دُز اول و ۲۶ درصد دُز دوم و شهرستان کیار ۵۱.۲ درصد دُز اول و ۲۳.۴ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

شیرانی خاطرنشان کرد: درصد پوشش واکسیناسیون علیه کرونا در شهرستان شهرکرد نیز به ۴۸.۷ درصد در دُز اول و ۲۲.۳ درصد در دُز دوم رسیده است.

بر اساس آخرین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، بروجن، لردگان، بن، سامان، اردل و کیار در وضعیت قرمز (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

هشت نفر دیگر در استان همدان قربانی کرونا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با فوت هشت بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به ۲ هزار و ۸۱۳ مورد رسیده است.

دکتر «محمد طاهری» روز چهارشنبه افزود: همچنین با شناسایی ۴۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۷ هزار و ۲۸۶ و بیماران سرپایی مثبت به ۸۴ هزار و ۲۸۹ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۷۴ مورد بود که ۲۰۹ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری اضافه کرد: ۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۴۸ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۳۸۸، بهار یک هزار و ۳۹۱، تویسرکان یک هزار و ۴۲۲، رزن یک هزار و ۸۴، درگزین ۳۶۲، فامنین ۳۸۳ و کبودراهنگ یک هزار و ۳۸۲ نفر است.

طاهری خاطر نشان کرد: همچنین تاکنون پنج هزار و ۱۷۰نفر در ملایر، سه هزار و ۴۶۶ نفر در نهاوند و ۱۰ هزار و ۶۴۶ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، چهار شهرستان ملایر، اسدآباد، تویسرکان و فامنین در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

آمار روزانه فوتی‌های کرونا در کرمانشاه کاهش یافت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته هفت نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا فوت کردند، گفت: این تعداد نسبت به روز گذشته ۱۲ نفر کمتر است.

«مهدی محمدی» روز چهارشنبه افزود: با احتساب این تعداد مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون یک هزار و ۲۷۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۵۵ نفر هم وخیم است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۹ نفر در مراکز درمانی استان با علایم بیماری کرونا بستری و ۲۷۰ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۵۴۹ بیمار هم در مراکز درمانی استان کرمانشاه برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شدند که نسبت به روز قبل ۸۱ نفر کمتر است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در شبانه‌ روز گذشته ۳۰۰ نفر شامل ۱۰۹ بیمار مثبت بستری و ۱۹۱ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که در مقایسه با روز گذشته ۶۹ نفر کمتر است.

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، از روز شنبه ۲۷ شهریور ماه شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، اسلام‌آبادغرب، هرسین، کرمانشاه، جوانرود، سنقروکلیایی سرپل‌ذهاب و روانسر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های دالاهو، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، صحنه و کنگاور هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.  

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

شمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۵۸ نفر رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۵۸ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۲ هزار و ۹۸۲ نفر رسید.

دکتر قاسم میری‌علی‌آباد روز چهارشنبه اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته هیچ فوتی ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشد.

وی با بیان اینکه ۲۲۹ بیمار حاد تنفسی و ۷۳ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

میری‌علی‌آباد بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون از میزان مبتلایان، بستری و فوت شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و  روند فعلی کاهشی موارد مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.

شمار مراجعان مشکوک کرونا به مراکز درمانی کاشان از ۲۵۴ هزار نفر گذشت

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۲۵۴ هزار و ۱۹۹ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۶ هزار و ۵۲۱ بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان‌های این شهرستان‌ها مرخص شده‌اند.

مهدی دلاوری روز ‌چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بستری موقت ۱۵۴ بیمار در مرکزهای درمانی منطقه کاشان افزود: سه بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این منطقه فوت کردند که از این تعداد ۲ زن ۶۹ و ۷۱ ساله یک مرد ۷۶ ساله در مرکزهای درمانی کاشان  جان باختند.

وی با بیان اینکه شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۲۰۸مورد جدید به ۴۷ هزار و ۹۰۶ نفر رسید، ادامه داد: ۴۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۳۷۹ بیمار در کاشان و ۸۹ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به بستری موقت ۳۸ بیمار جدید از ۲۴ ساعت گذشته در مرکزهای درمانی این منطقه تصریح کرد: ۳۳ بیمار در کاشان و پنج نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۶۷ نفر اعلام و اضافه کرد: ۶۱ نفر از بیماران در کاشان و ۶ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

دلاوری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۲۶ بیمار با سن ۲ تا ۹۲سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۱ نفر با سن ۳۷ تا ۹۲سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به مراجعه ۳۷۷ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: پنج هزار و ۶۴۷ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

تزریق ۲۶۲ هزار و ۷۷۱ دُز واکسن کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تزریق ۲۶۲ هزار و ۷۷۱ دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: ۱۷۸ هزار  و ۶۸۲دز از این تعداد مربوط به نوبت نخست و ۸۴ هزار و ۸۹ دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی نارنجی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

۱۳ نفر به شمار جانباختگان کووید ۱۹ البرز افزوده شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ بیمار کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست دادند و شمار کل جانباختگان این بیماری در البرز به پنج هزار و۹۱۸ نفر رسید.

دکتر محمد فتحی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: ۱۳۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری بیمارستان های البرز انتقال یافتند.

وی ادامه داد: با بستری شدن این افراد شمار کل بستری شدگان کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در البرز به ۶۹ هزارو۹۷۶ نفر رسید.

فتحی یاد آورشد:  اکنون یک هزار و یک  بیمار کووید۱۹  به علت وخامت حال عمومی در مراکز درمانی البرز بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

این مسوول خاطرنشان کرد: ۶۳ هزارو ۴۹ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بهبود یافته و از مراکز درمانی استان البرز ترخیص شده اند.

توصیه کارشناسان بهداشت و درمان البرز برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت فاصله اجتماعی،‌ استفاده از ماسک ،‌تزریق واکسن کرونا و شستن مکرر دست ها است .

از مجموع هفت شهرستان البرز شهرستان طالقان در وضعیت زرد و ۶ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

شمار بیماران بدحال کرونایی خراسان رضوی به زیر ۴۰۰ نفر رسید

دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ادامه روند کاهشی ابتلا، شمار بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان های استان خراسان رضوی به زیر ۴۰۰ نفر کاهش یافت.

دکتر حمیدرضا رحیمی روز چهارشنبه افزود: حدود ۳۳۰ نفر از این تعداد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

وی بیان کرد: خوشبختانه آمار بیماران بستری شده کرونایی در استان خراسان رضوی به ۲۲۵ نفر در روز کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان خراسان رضوی بستری هستند که ۹۸۰ نفر از این بیماران مربوط به حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی از مردم خواست نسبت به واکسیناسیون فراگیر و رعایت پروتکلهای بهداشتی برای پیشگیری از ورود به موج ششم کرونا دقت کافی داشته باشند.  

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:‌ در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۷ هزار و ۹۰۵ نفر در کشور رسید.

در این مدت ۱۷ هزار و ۵۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۵۸۱ نفر از آنها بستری شدند.

تاکنون مجموع مبتلایان به کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۴۵۹ هزار و ۷۹۶ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.