پایگاه خبری جماران: دیروز بعد از مطلبی که آقای مظاهری نوشت و وجود زیارت نامه برای امام  خمینی را  نقد کرد به ناگاه آقای محمدرضا زائری هم که همیشه دلش می خواهد متفاوت حرف بزند نقدی بر اصل وجود حرم امام نوشت و گروهی هم جو زده شده و همان را باز نشر دادند. 

من نمی دانم سطح معلومات دینی جناب مظاهری چند است ولی آقای زائری با سابقه روحانی بودن حتما باید بداند که آنچه نوشته هیچ نسبتی با سابقه مذهبی ما ندارد؟

گیرم این آقا که هر از چندگاهی جفایی در حق امام می کند این مطالب علمی را نخوانده است، اما آیا تا کنون به ابن بابویه هم نرفته است؟ مزار شیخ صدوق را با بارگاه و زیارت نامه ندیده است؟ آیا نمی داند بر اساس گزارش‌ها و مستندات تاریخی، زمان ناصرالدین شاه و در پی کشف جسد سالم فردی در سردابی زیر باغ و به دست آمدن سنگی درون سرداب که آشکارا نشان می‌داد پیکر از آن شیخ صدوق است که بیش از ۸۰۰ سال پیش درگذشته‌ است، بی‌درنگ بقعه شیخ صدوق بر آن مزار احداث می‌کنند. به اعتقاد برخی کارشناسان بنای نخستین گورستان ابن‌بابویه، به دوران سامانی برمی‌گردد. آیا زیارت نامه شیخ صدوق را ندیده است؟

 آیا نمی توان این نوع پرخاشگری زائری را به عناد با امام خمینی تعبیر کرد؟

آیا زائری نمی داند که از قرن دوم مقبره شیخ مفید زیارت گاه بوده و تخت فولاد اصفهان مزار و محل توسل بزرگان محسوب می شده است؟ آیا نمی داند که غیر از عالمان دینی، در فرهنگ ما برای حافظ و سعدی و خیام و فردوسی هم بقعه و بارگاه می ساخته اند؟ 

بگذریم. 

زائری و امثال زائری دیرگاهی است که بر سر لجاجت با مردی نشسته اند که بعد از معصومین نظیر ندارد و از همه امام زاده ها و علمای برجسته بیشتر به اسلام خدمت کرده است. و به تشویق های گروهی دل خوش کرده اند که سر سوزنی با آنها هم دل نیستند.

 

photo_2021-08-28_11-49-16

 

photo_2021-08-28_11-49-22

 

photo_2021-08-28_11-49-23

 

photo_2021-08-28_11-49-25

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
11 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.