کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد: طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت­ها کماکان ملاک عمل کلیه استان­ها و دستگاه­ها بوده و لازم است برابر الزامات و محدودیت­های تعیین شده در وضعیت­های آبی، زرد، نارنجی و قرمز فعالیت­ها استمرار یابد.

به گزارش جماران؛ کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه شماره( ۴ ) اعلام کرد: به رغم توفیق در امر خطیر کنترل بیماری کرونا ، به دلیل ویژگی های خاص ویروس کووید ۱۹ ، سرعت انتشار و انتقال در فصل زمستان، شیوع ویروس های جهش یافته در اقصی نقاط دنیا و عدم دستیابی به درمان قطعی باید اذعان داشت که این وضعیت شکننده است .

متن کامل  اطلاعیه شماره ۴ کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به شرح ذیل است:

اطلاعیه شماره (۴) کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

 

ضمن تبریک فرا رسیدن ایام فرخنده پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره بنیان­گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب در ابتدا لازم است مراتب تقدیر و تشکر از همدلی و همراهی آحاد مردم عزیز، قشرهای مختلف و دستگاه­های ذیربط در اجرای دقیق طرح هوشمند محدودیت­های بیماری کرونا که به لطف حضرت حق و در کنار اجرای سایر طرح­ها، منجر به توقف روند صعودی ابتلا و فوت هموطنان عزیزمان بر اثر بیماری کرونا گردید اعلام نماید.

به رغم توفیق در این امر خطیر متاسفانه به دلیل ویژگی­ های خاص ویروس کووید ۱۹، سرعت انتشار و انتقال در فصل زمستان، شیوع ویروس­ جهش­ یافته در اقصی نقاط دنیا و عدم دستیابی به درمان قطعی باید اذعان داشت که این وضعیت شکننده بوده، به نحوی که برابر اخبار و گزارش­ها روند نزولی در برخی از شهرستان­ها و استان­ها متوقف و مجدد شاهد افزایش مراجعات و حضور در مراکز درمانی هستیم. باعنایت به این موضوع مهم و با توجه به ضرورت استمرار و صیانت از توفیقات حاصله موارد ذیل مزید اطلاع هم­وطنان اعلام می­گردد:

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت­ها کماکان ملاک عمل کلیه استان­ها و دستگاه­ها بوده و لازم است برابر الزامات و محدودیت­های تعیین شده در وضعیت­های آبی، زرد، نارنجی و قرمز فعالیت­ها استمرار یابد.

به­ منظور مدیریت روند بیماری در برخی از شهرهای زرد مسافرپذیر (که کماکان با آمار ترددها و حضور افراد غیربومی افزایشی مواجه هستند.) ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی و جریمه پانصد هزار تومانی در صورت عدم رعایت تعیین شده، اجرایی می­گردد، که عبارتند از:

کلیه شهرستان­های با وضعیت زرد در سه استان مازندران، گیلان و گلستان و شهرهای مشهد، شیراز، قم، کیش، قشم، بوشهر و بندرعباس که در صورت وضعیت زرد، ممنوعیت مورد نظر اعمال خواهد شد. لذا هم­وطنان عزیز قبل از تصمیم به مسافرت به این شهرها وضعیت را بررسی و در صورت شرایط زرد کرونایی از مسافرت خودداری نمایند.

 شایان ذکر است این ممنوعیت صرفاً مرتبط با خودروهای شخصی بوده و سایر وسائط نقلیه را شامل نمی­گردد.

۳-  برابر هماهنگی به­ عمل آمده تدابیر لازم جهت فراهم نمودن امکان ترددهای ضروری مورد تایید فرمانداری­های مورد اشاره با ارائه مستندات اتخاذ خواهد شد.

در پایان ضمن تشکر مجدد از همراهی­ های صورت گرفته تاکید کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی به ملت شریف ایران اسلامی بر عدم انجام سفرهای غیرضروری در ایام منتهی به پایان سال بوده تا با صیانت از دستاوردهای ارزشمند که نتیجه تلاش­ها و مجاهدت­ های بخش­های مختلف در حوزه بهداشت و درمان، اصحاب رسانه، اصناف، حوزه­ های آموزشی، فرهنگی، مذهبی، انتظامی و... می­ باشد بتوانیم با اطمینان خاطر حداکثری به استقبال بهار رویم.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.