رییس کمیته امنیتی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا گفت: طبق آخرین آمارها ۴۰۱ شهر کشور در وضعیت زرد و ۴۳ شهر هم در شرایط نارنجی قرار دارد که سیاست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تبدیل شهرهای نارنجی به زرد و زرد و به سفید است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۱۰ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۵ هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۵ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۶۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۵۰۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۲۰ هزار و ۷۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۹۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۷ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۳۵۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

آخرین وضعیت استان ها

 

 رعایت محدودیت های کرونایی در مناطق مختلف کشور موجب کاهش قابل توجه آمار ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و تداوم سیر نزولی آن شده است و تلاش ها نیز برای دستیابی به واکسن این بیماری ادامه دارد، اما رعایت شیوه نامه های بهداشتی و توصیه های بهداشتی همچنان مورد تاکید است.

تمام کشور برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ بسیج شده اند و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز امروز دوشنبه اعلام کرد که  موضوع واکسن کرونا از سه مسیر دنبال می‌شود.

سعید نمکی گفت: یک مسیر ساخت واکسن در داخل است و تردید نداریم تا بهار آینده واکسن‌ساز معتبر دنیا می‌شویم.

وی  در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای استان کرمان، راه دوم را تولید مشترک واکسن با چند کشور دیگر برشمرد و افزود: در مرحله سوم، خرید واکسن برای گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله افراد با سن بالا، کادر درمان و گروه‌های خطرپذیر در دستور کار قرار دارد که مذاکرات زیادی برای اجرای دستور رییس جمهوری و بانک مرکزی برای تامین ارز انجام شده است.

وزیر بهداشت همچنین گفت: ساخت واکسن ایرانی، به عنوان یک افتخار ملی در آینده نه چندان دور کسب می‌شود و به اطلاع مردم می رسانم که خود، خانواده و نزدیکانم منتظر واکسن ملی ایرانی هستیم تا تزریق کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: هرچند امیدهایی در ورود واکسن به کشور داریم اما باید بدانیم با واکسن هم نمی شود به مردم گفت از شر ویروس خلاص شدیم و باید بپذیریم این ویروس میهمان مستمرتری است.

رصد اخبار مربوط به کرونا در استان ها نشان می دهد که در بسیاری از مناطق، امار ابتلا سیر نزولی دارد اما در برخی شهرستان ها به واسطه دورهمی ها و تجمعات، موفقیتی در زمینه مهار حاصل نشده است. 

در همین پیوند، فرماندار نوشهر از بستری شدن روزانه هفت بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان این شهر خبر داد و گفت: بیشترین میزان افراد آلوده به ویروس کرونا مربوط به روستاهای پرجمعیت این شهرستان است.

سعید یزدانی افزود: روستاهای پر جمعیت این شهرستان به خاطر برگزاری دورهمی های خانوادگی بیشتر در معرض آلودگی ویروس کرونا قرار دارند به همین خاطر بخش اعظم مراجعه کنندگان به مراکز درمانی شهرستان ساکن روستاهای بزرگ هستند.

وی روند بیماران کووید ۱۹ شهرستان نوشهر را افزایشی دانست و گفت : تا چند روز گذشته تعداد پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی چهار نفر بود که این رقم اکنون به هفت نفر افزایش یافته است.

در بابل هم طی ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌های این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند و ۳۷ بیمار با حال عمومی نامساعد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گفته قربانعلی ولی زاده بورا فرماندار بابل، سرعت شیوع کرونا در شهرستان نگران کننده است و لازم است  شهروندان برای خروج از وضعیت موجود و حفاظت از سلامتی خودشان و دیگران محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی بر ضرورت برخورد جدی با متخلفان محدودیت های کرونایی تاکید کرد و گفت : به منظور جلوگیری از سرعت گسترش ویروس کرونا باید کنترل ورودی و خروجی شهر بابل تشدید شود.

فرماندار بابل یکی از دلایل سرعت گرفتن حرکت افزایشی شیوع کرونا در شهرستان را نادیده گرفتن هشدارهای مربوط به دورهمی شب یلدا دانست و گفت: اگر مردم هشدارهای اعلام شده در خصوص دورهمی های شب یلدا را جدی می‌گرفتند امروز شاهد افزایش آمار بستری ها و مرگ و میر در بابل نبودیم .

وی افزود : ما  شرایط روحی و اقتصادی شهروندان و خستگی آنها از اعمال محدودیت ها را  درک می‌کنیم ، اما در شرایط فعلی  چاره‌ای جز رعایت پروتکل های بهداشتی وجود ندارد.

 هر چند در حال حاضر بابل با ۱۸۸ بیمار بستری در بیمارستان ها وضعیت نارنجی قرار دارد ، اما این وضعیت شکننده است و کوچکترین سهل انگاری می تواند وضعیت شهرستان را بار دیگر قرمز کند.

این در حالی است که تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده به علاوه همکاری مردم در رعایت محدودیت ها در اغلب استان ها  موثر بوده است. 

از جمله در کرمان، آمار فوت بیماران کرونایی ۷۰ درصد کاهش یافته است.

در این خصوص، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح سپهبد شهید سلیمانی در این استان گفت: آمار فوت بیماران کرونایی در کرمان از اول اجرای این طرح تاکنون ۷۰ درصد کاهش یافته است.

حمیدرضا رشیدی نژاد اجرای طرح سپهبد شهید سلیمانی را در شهرستان کرمان بسیار مطلوب توصیف کرد و ضمن قدردانی از زحمات مسئولان در راستای اجرای آن اظهار داشت: تمام مسئولان در این مدت پای کار بودند و جدای از وضعیت آمار شهرستان کرمان خروجی بسیار خوبی بر اساس هدف گذاری طرح داشته ایم.

وی با اشاره به شرایط متفاوت اقلیمی کرمان با سایر استان ها و شرایط متفاوت شهرستان کرمان با سایر شهرستان ها و همچنین مرکزیت داشتن آن گفت: آمار را نمی توان ملاک و معیار سنجش قرار داد زیرا شهرستان کرمان، هم مرکز استان است و هم از جمعیت و پراکندگی بالایی برخوردار است لذا به طور قطع در چنین شرایطی کار بسیار دشوارتر از سایر شهرستان هاست و ملاک و معیار عمل نیز بر همین اساس باید باشد.

در یزد، رییس بیمارستان موقوفه گودرز یزد از تعطیلی همه بخش‌های عادی و همچنین بخش آی سی یو بیماران کرونایی در این مرکز درمانی خبر داد.

دکتر مرضیه فیصل افزود: با مراقبت و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان یزدی، انتقال بیماری و اشغال تخت‌های بستری در بیمارستان کاهش یافت و اکنون پس از بسته شدن ۲ بخش بستری بیماران کرونایی ، بخش مراقبت های ویژه بیماران مبتلا به کرونا نیز بسته شد.

وی اظهار داشت: اگر شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی احساس مسوولیت نکنند، این وضعیت می‌تواند شکننده باشد.

در گرگان هم با تداوم روند کاهشی ابتلا به کووید ۱۹ در این استان، تعداد بیماران کرونایی امروز گلستان نسبت به روز قبل ۵ نفر کمتر شد.

عبدالرضا فاضل رییس  دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اعلام این خبر افزود:  دیروز ۴۵۴ بیمار کرونایی در استان بستری بودند که این تعداد امروز به ۴۴۹ نفر کاهش یافت.

وی بیان کرد: تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) مراکز درمانی گلستان نسبت به روز گذشته تغییر نکرده و اکنون ۹۳ نفر در این بخش تحت درمان هستند که از این تعداد ۳۶ نفر به علت مشکلات حاد تنفسی و وخامت اوضاع به دستگاه ونتیلاتور وصل شدند.

فاضل با بیان این که تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روز ماقبل یک نفر کاهش داشته، افزود: دیروز ۹ نفر به علت ابتلا به کرونا در گلستان جان خود را از دست دادند.

وی گفت: در حال حاضر گرگان، کردکوی، بندرگز و بندرترکمن در وضعیت نارنجی (هشدار) و ۱۰ شهرستان دیگر گلستان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند و برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، برگزاری هرگونه مراسم در تالارهای شهرستان‌های نارنجی همچنان ممنوع است.

فاضل هشدار داد: با وجود کاهش تعداد مبتلایان، عادی‌انگاری مردم نسبت به شرایط موجود و کمتر شدن توجه‌ها به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کرونا را قوی و ماندگار می‌کند.

در همین حال در استان خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر استان خراسان رضوی به لحاظ بروز کرونا در کشور در پایین ترین سطح کشور و انتهای جدول قرار دارد.

به بیان دکتر محمد حسین بحرینی طوسی، این موفقیت، دستاورد اقدامات همزمان و هماهنگ و نتیجه همدلی و وحدت بین تمامی دست‌اندرکاران کنترل این بیماری در استان است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیماری کووید ۱۹ در مشهد نیز با توجه به جمعیت و شرایط خاص این کلانشهر کاهش چشمگیری یافته‌ است.

در کرمانشاه هم که طی هفته های اخیر  سیر ابتلا به  بیماری کووید ۱۹ نزولی بوده است ، در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده است و امروز مجموع جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس بدون تغییر باقی ماند.

«مهدی محمدی» رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: هم اکنون ۱۷۱ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار بستری و ۴۷ بیمار سرپایی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان شناسایی شدند.

اما از استان مازندران خبر رسید که واحدهای صنفی شامل خدماتی و توزیعی استان که از شیوع ویروس کرونا خسارت دیدند تاکنون سه هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت دریافت کردند.

مهدی گلچوب مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مازندران در این خصوص گفت : از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون در مجموع حدود چهار هزار و ۹۲۶ واحد صنفی در استان مازندران تسهیلات کرونایی با نرخ ۱۲ درصد دریافت کردند.

وی اضافه کرد: در این واحدها توزیعی و خدماتی حدود ۲۱ هزار نفر مشغول به کار بودند که به ازاء هر کارگر بین ۷۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات با نرح ۱۲ درصد و با زمان استراحت یک تا شش ماهه پرداخت شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد استانداری مازندران واحدهای صنفی مشمول را  شامل مواد غذایی، تالار های پذیرایی، رستوران، پوشاک و البسه و کیف و کفش اعلام کرد و گفت که شهرستان های آمل و عباس‌آباد  بیشترین دریافتی تسهیلات کرونایی استان را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران هم گفت که با شیوع کرونا حدود ۶۰۰ میلیارد ریال از چک‌های مالیاتی سررسید شده اصناف و بازاریان استان امهال شده است.

به گفته علی اکبر حمزه ای، امور مالیاتی در راستای همراهی با اصناف و بازاریان و کمک به این قشر به خاطر خسارت ناشی از شیوع کرونا، چک های مودیان مالیاتی را برگشت نزده و مهلت داده است.

وی گفت که مهلت جدید تعیین شده با توافق صاحبان چک تعیین شده است ضمن این که تعامل با اصناف و بازاریان در این زمینه همچنان ادامه دارد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران همچنین از قایل شدن تخفیف مالیاتی برای مشاغل پرخطر که به صورت بلندمدت تعطیلی کرونایی را تجربه کرده اند ، به عنوان دیگر اقدام یاریگرانه این مجموعه یاد کرد.

 

۴۷ مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه یزد بستری هستند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در حال حاضر ۴۷ بیمار کووید ۱۹ به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر سید ابراهیم سلمانی روز دوشنبه افزود: هم اکنون ۱۵۰ فرد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه کرونا همچنان در کمین است و نباید گمان کرد که ویروس کاملا مهار شده است، اظهار کرد: کاهش آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها همچنان ادامه دارد، اما این به معنای پایان کار ویروس نیست.

سلمانی خاطرنشان کرد:  در صورت غفلت و عادی انگاری اوضاع از سوی مردم بار دیگر شاهد افزایش ابتلا و مرگ و میر افراد در استان یزد هستیم.

وی به شهروندان یزدی توصیه کرد: از حضور در تجمع  ، مراسم و جشن ها خودداری کنند تا زنجیره ویروس قطع شود.

 

کرمانشاه یک روز دیگر بدون فوتی کرونا را سپری کرد

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در کرمانشاه ثبت نشده است و امروز مجموع جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس بدون تغییر باقی ماند.

«مهدی محمدی» روز دوشنبه از بستری‌ شدن ۵۱ نفر در شبانه روز گذشته با علایم ویروس کرونا خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۷۱ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار بستری و ۴۷ بیمار سرپایی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان شناسایی شدند.

تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

 

سیر بیماری کووید ۱۹ در کرمانشاه نزولی است

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه در هفته‌های اخیر سیر بیماری کووید ۱۹ در استان نزولی بوده و تعداد مبتلایان و موارد مرگ و میر در اثر ابتلای قطعی به کرونا کاهش یافته است.

دکتر محمودرضا مرادی روز یکشنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا افزود: تلاش و زحمات تمام همکاران در مدت اوج بیماری و در مدیریت کووید ۱۹ در استان بسیار قابل تقدیر است و باوجود کمبودها، مشکل جدی در زمینه مقابله با کرونا مواجه نبودیم.  

وی اظهار داشت: اما باید آمادگی مواجهه با پیک بعدی بیماری را داشته باشیم، چرا که با وجود تاکید دانشگاه علوم پزشکی در خصوص لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و هشدارهایی که در این زمینه به شهروندان داده می شود، متاسفانه هم اکنون استان از لحاظ کاری، اجتماعی،  روحی و روانی به شرایط عادی بازگشته است.

 

تعداد مبتلایان کرونا در لرستان به ۶۱ هزار و ۵۸ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در این استان از ابتدای شیوع ویروس تا ۱۳ دی ماه به ۶۱ هزار و ۵۸ نفر رسیده است.

مریم کوشکی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: تاکنون ۱۶۱ هزار و ۱۰ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد، پاسخ ۱۶۱ هزار و ۱۰۹ مورد اعلام شده است.

وی اظهار داشت: از این مجموع ابتلای قطعی ۶۱ هزار و ۵۸ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۹۵ نفر نیز جان باخته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: همچنین از مجموع موارد ارسالی به آزمایشگاه ۱۰۰ هزار و ۴۹ مورد منفی بوده است.

در آزمایش مخاطی کرونا (پی سی آر)، تکنسین یک سوآب پنبه‌ای ۱۵ سانتی متری را درون دهان و بینی قرار داده و آن را حرکت می دهد، سپس سوآب را به آزمایشگاه ارسال می کنند.

براساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا لرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

 

پنج بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته در بابل فوت کردند

فرماندار بابل گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار مبتلا به کووید 19 بستری در بیمارستان‌های این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند و ۳۷ بیمار با حال عمومی نامساعد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

قربانعلی ولی زاده بورا روز دوشنبه در حاشیه بازدید از ایست و بازرسی های مبادی ورودی شهر بابل از سرعت شیوع کرونا در شهرستان ابراز نگرانی کرد و از شهروندان خواست تا برای خروج از وضعیت موجود و حفاظت از سلامتی خودشان و دیگران محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی بر ضرورت برخورد جدی با متخلفان محدودیت های کرونایی تاکید کرد و گفت : به منظور جلوگیری از سرعت گسترش ویروس کرونا باید کنترل  ورودی و خروجی شهر بابل تشدید شود.

او افزود: با توجه به اینکه شهرستان سوادکوه شمالی و آمل 2  شهر همجوار بابل دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند ، شهروندان باید محدودیت های اعمال شده را جدی بگیرند و از ترددهای غیرضروری در شهرهای قرمز خودداری کنند.

فرماندار بابل یکی از دلایل سرعت گرفتن حرکت افزایشی شیوع کرونا در شهرستان را نادیده گرفتن هشدارهای مربوط به دورهمی شب یلدا دانست و گفت : اگر مردم هشدارهای اعلام شده در خصوص دورهمی های شب یلدا را جدی می‌گرفتند امروز شاهد افزایش آمار بستری ها و مرگ و میر در بابل نبودیم .

وی افزود : ما  شرایط روحی و اقتصادی شهروندان و خستگی آنها از اعمال محدودیت ها درک می‌کنیم ، اما در شرایط فعلی  چاره‌ای جز رعایت پروتکل های بهداشتی وجود ندارد .

ولی زاده گفت : در حال حاضر تمام تلاش ما این است که با همکاری مردم اجازه ندهیم شرایط کرونایی بابل دوباره قرمز شود که این امر اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی برای بازار خواهد داشت.

وی افزود: هر چند در حال حاضر بابل با 188 بیمار بستری در بیمارستان ها وضعیت نارنجی قرار دارد ، اما این وضعیت شکننده است و کوچکترین سهل انگاری می تواند وضعیت شهرستان را بار دیگر قرمز کند.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل ، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی بابل بستری شدند. 

زنگ خطر ورود بیماری کووید ۱۹ به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل شهرستان بیش از  ۵۴۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد. پنج بیمارستان آیت الله روحانی ، میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا بیماران کرونایی را پذیرش می کنند.

 

۸۱ سیستان و بلوچستانی دیگر کرونا گرفتند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۸۱ کرونایی دیگر در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۲۶ هزار و ۴۱۴ نفر رسید.

دکتر محمد هاشمی شهری روز دوشنبه اظهار داشت: هم‌اینک ۱۴۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان هستند.

وی افزود: همچنین ۴۷بیمار کرونایی در سیستان و بلوچستان در مراکز درمانی تحت درمان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۲ فوت شده جدید شمار فوت شدگان ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به یکهزار و ۱۱۰ نفر رسید. 

وی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

 

کرونا جان ۲ نفر دیگر را در استان همدان گرفت

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت که با فوت ۲ نفر دیگر از بیماران قطعی مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان کرونایی این استان به یک هزار و ۴۲۱ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» روز دوشنبه افزود:  که با شناسایی هفت بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های این استان به ۹ هزار و ۸۴۳ نفر رسید.

وی اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۶ مورد بوده که از این تعداد ۴۷ نفر در بخش عادی و ۹ بیمار نیز در بخش آی.سی.یو بستری شدند، ضمن آنکه وضعیت جسمی ۳۱ نفر از این تعداد وخیم گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۵۸، بهار ۵۶۰، تویسرکان ۶۰۴، رزن ۳۹۲، درگزین ۱۷۳، فامنین ۱۷۲ و کبودراهنگ ۶۲۱ نفر بوده است.

طاهری افزود: همچنین یک هزار و ۸۴۱ نفر در ملایر، یک هزار و ۹۹ در نهاوند و سه هزار و ۷۵۵ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند که ۲۶۸ نفر از بیماران بستری، افراد غیربومی و از خارج استان هستند.

 

۲ بیمار کرونا مثبت در قم فوت کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به پانزدهم دی‌ماه ۹۹، ۲ بیمار که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بود، فوت کردند.

محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت از مبتلایان به کووید ۱۹ در قم، افزود: در این مدت ۲۰ بیمار با علایم ابتلا به کرونا در بیمارستان پذیرش شده‌اند.

وی با بیان این‌که از این تعداد ۱۵ نفر بستری شده‌اند، اضافه کرد: ۲۱ نفر از بیمارانی که در بیمارستان بستری بودند، با بهبودی حال عمومی‌شان ترخیص شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند که حال ۱۲ نفر آن‌ها وخیم است.

 

روند ابتلا به کرونا در گلستان همچنان روبه کاهش است

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اعلام تداوم روند کاهشی ابتلا به کووید ۱۹ در این استان گفت که تعداد بیماران کرونایی امروز گلستان نسبت به روز قبل ۵ نفر کمتر شد.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: دیروز ۴۵۴ بیمار کرونایی در استان بستری بودند که این تعداد امروز به ۴۴۹ نفر کاهش یافت.

وی بیان کرد: تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) مراکز درمانی گلستان نسبت به روز گذشته تغییر نکرده و اکنون ۹۳ نفر در این بخش تحت درمان هستند که از این تعداد ۳۶ نفر به علت مشکلات حاد تنفسی و وخامت اوضاع به دستگاه ونتیلاتور وصل شدند.

فاضل با بیان این که تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روز ماقبل یک نفر کاهش داشته، افزود: دیروز ۹ نفر به علت ابتلا به کرونا در گلستان جان خود را از دست دادند.

وی گفت: در حال حاضر گرگان، کردکوی، بندرگز و بندرترکمن در وضعیت نارنجی (هشدار) و ۱۰ شهرستان دیگر گلستان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، برگزاری هرگونه مراسم در تالارهای شهرستان‌های نارنجی همچنان ممنوع است.

فاضل هشدار داد: با وجود کاهش تعداد مبتلایان، عادی‌انگاری مردم نسبت به شرایط موجود و کمتر شدن توجه‌ها به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کرونا را قوی و ماندگار می‌کند.

 

 

۳۴۸ بیمار کووید ۱۹ در البرز تحت درمان هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۳۴۸ بیمار بدحال کووید ۱۹ اکنون در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی هستند که ۴۷ نفر آنان در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند.

دکتر محمد فتحی  روز دوشنبه به خبرنگاران گفت:  از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز  ۲۸ هزار و ۹۰۸  بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های البرز بستری شده اند.

وی افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته  چهار بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان  این بیماری در استان به  ۲ هزارو ۵۹۷ نفر رسید.

 فتحی  تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۵ هزار و ۹۶۱  بیمار بهبود یافته کووید ۱۹  از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

اکنون از مجموع هفت شهرستان تابعه استان البرز ، شهرستان پرجمعیت کرج در وضعیت نارنجی قرار دارد و سایر شهرستان ها به حالت زرد تغییر رنگ کرونایی داده اند. 

 

محدودیت‌ها تا ریشه کن شدن کرونا ادامه می‌یابد

رییس کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اینکه نباید نسبت به بیماری عادی انگاری شود، گفت: محدودیت‌ها تا ریشه کن شدن بیماری ادامه می‌یابد.

«حسین ذوالفقاری» روز دوشنبه در نشست کمیته که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، علیرضا رییسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، استاندار تهران و نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه توفیقات به دست آمده در مبارزه با کرونا طی ماه‌های اخیر با همدلی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذی ربط و البته همکاری و همراهی مردم به دست آمده است؛ تصریح کرد: باید از فرصت امروز برای مدیریت موثرتر بیماری کرونا نهایت استفاده را داشته باشیم و اجازه ندهیم در اثر اهمال کاری بیماری دوباره در کشور شیوع و اوج گیرد.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: امروز با همکاری مردم از روزانه ۴۰۰ فوتی و بالای ۱۰ هزار بستری به رقمی در حدود ۱۰۰ فوتی و بستری بسیار پایین رسیدیم و این موفقیت را باید تا مهار و ریشه کن شدن کامل بیماری استمرار دهیم.

رییس کمیته امنیتی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به وضعیت شهرهای کشور به لحاظ قرمز، زرد و نارنجی هم گفت: خوشبختانه امروز شهرهای نارنجی هم در حال تبدیل شدن به شهرهای زرد است و در صورت رعایت کامل طرح جامع هوشمند به زودی شاهد تغییر وضعیت شهرها خواهیم بود.

وی گفت: طبق آخرین آمارها ۴۰۱ شهر کشور در وضعیت زرد و ۴۳ شهر هم در شرایط نارنجی قرار دارد که سیاست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تبدیل شهرهای نارنجی به زرد و زرد و به سفید است.

ذوالفقاری تصریح کرد: تجربه به ما نشان داده که موفقیت با همدلی و هم افزایی ظرفیت‌ها به دست می‌آید و مهم تر از همه اینکه نباید در جامعه عادی انگاری پیش آید.  

وی یادآور شد: امروز یکی از نگرانی‌ها همین حس عادی انگاری است و شیوع دوباره بیماری با کاهش محدودیت‌هاست.

معاون امنیتی وزیر کشور اظهار کرد: باید رویکردی تعادلی در پیش گرفته شود و همان طور که از اسم طرح مشخص است که جنبه هوشمند دارد باید متناسب با واقعیت‌ها و ظرفیت‌های کشور، طرح به روز رسانی شود.

رییس کمیته امنیتی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه باید تا همه‌گیر شدن واکسن محدودیت‌ها به شکل هوشمند در کشور ادامه یابد، گفت: امروز مساله تهیه واکسن به اولویت برنامه ستاد ملی مقابله با کرونا تبدیل شده است و البته باید با به کارگیری مکانیسم‌های هوشمند محدودیت‌ها این امکان را فراهم سازیم که تا قبل از رسیدن واکسن، بیماری در کشور به مرحله مهار برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.