پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شد؛

جزییات محدودیت ‌های کرونایی در شب یلدا؛ ممنوعیت تردد از ساعت 20

براساس پیشنهاد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و بررسی های انجام شده، برای پیشگیری از رفت ها و آمدها و تجمعات شب یلدا مقرر شد روزهای شنبه و یکشنبه 29 و 30 آذرماه، اصناف از ساعت 18 تعطیل و تردد خودروهای شخصی نیز در این دو روز، از ساعت 20 ممنوع شود.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور با ابراز خرسندی و تقدیر از همکاری و همراهی مردم در اجرای دستورالعمل های بهداشتی، تاکید کرد که تداوم رعایت دقیق این دستورالمعل ها بویژه در مناسبت های پیش رو، برای عبور از وضعیت شکننده کنونی و رسیدن به یک وضعیت پایدار در فرایند مهار کرونا ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مبارزه با کرونا، با اشاره به گزارش های ارائه در جلسه درباره جایگاه نخست واگیری کرونا در دورهمی ها و تجمعات فامیلی و خانوادگی، از کمیته های بهداشتی و درمانی و اطلاع رسانی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواست در خصوص مناسبت هایی نظیر شب یلدا و ایام عزاداری صدیقه کبرا(س) و دهه های فاطمیه، اطلاع رسانی و مراقبت های ضروری را انجام دهند.

رئیس جمهور همچنین در پی گزارش های کمیته بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی از طرح جامع مقابله با کرونا و تبدیل وضعیت بسیاری از شهرها از قرمز به نارنجی و یا از نارنجی به زرد و همچنین اعمال جرائم و میزان همراهی کسب و کارها در رعایت دستورالعمل ها، به کمیته های تبلیغات و بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی دستور داد نسبت به بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در خصوص ضرورت مراعات دستورالعمل ها با همان جدیت و قاطعیت دوران اوج کرونا اقدام کنند.

همچنین مقرر شد کمیته بهداشتی و درمانی با اهتمام ویژه به توسعه طرح غربالگری ها و کنترل هوشمند، ادامه دهد و قرارگاه عملیاتی همچنان در حوزه رصد روند اجرای وضع محدودیت ها و شرایط شهرها در پی اعمال این محدودیت ها و ورود به شرایط مختلف فعال عمل کند.

در این جلسه براساس پیشنهاد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و بررسی های انجام شده، برای پیشگیری از رفت ها و آمدها و تجمعات شب یلدا مقرر شد روزهای شنبه و یکشنبه  29 و 30 آذرماه، اصناف از ساعت 18 تعطیل و تردد خودروهای شخصی نیز در این دو روز، از ساعت 20 ممنوع شود.

مسوول کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص ساخت واکسن کرونا در داخل و تامین آن از خارج کشور ارائه کرد.

رئیس جمهور پس از ارائه این گزارش ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام در مسیر ساخت واکسن داخلی، بر تسریع در فرایندهای اجرایی تامین مالی خرید واکسن از خارج از کشور و تامین اعتبارات لازم برای آن نیز دستورات لازم را صادر کرد و از دستگاه های دخیل خواست هر چه سریعتر با هماهنگی یکدیگر اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین با توجه به درخواست سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص امکان برگزاری آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی و بررسی های کمیته بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی، مقرر شد این آزمون با بهره گیری از تجربیات برگزاری آزمون های مختلف کنکور در سال جاری و با توجه به شرایطی که متعاقبا از طریق مراکز مسوول اعلام خواهد شد، برگزار شود.

رئیس جمهور تاکید کرد که اجرای سایر برنامه‌های مرتبط با قطع زنجیره کرونا با قدرت ادامه یابد و فقط به ایجاد محدودیت‌ها و منع ترددها بسنده نشود.

دکتر روحانی همچنین گفت: انجام تست‌های فراوان و هدفمند، ایزوله کردن بیماران، آموزش و اطلاع‌رسانی، تقویت درمان سرپایی، مراقبت از افراد سالمند و آسیب‌پذیر از جمله برنامه‌های موثری است که باید با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.