حاکمیت کشور نشان داده در بحث کرونا مصالح و سلامت عمومی را بر هر امر دیگری ترجیح می دهد و لذا اگر شرایط خطرناک باشد مراسم محرم را تعطیل می کند ، چنانکه مراسم ماه مبارک رمضان و حج را تعطیل کرد. پس اینکه جناب معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی اینگونه سخن می گوید، تنها اثرش آن است که موجی ،توسط ضد انقلاب، در تخریب دین داران شروع می شود.

پایگاه خبری جماران: معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی گفته است:«امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌های متعارف مساجد و هیئت‌ها را در ماه محرم برگزار می‌کنیم و هیچ هیئتی نباید تعطیل شود بلکه موظف است همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند و حضور بدون ماسک در هیئات ممنوع است.»

اینکه هیأت های مذهبی و بالاتر از آن امور دینی ، چه مقدار در تقویت روحی مردم نقش دارند و حتی ضریب تحمل اجتماعی را بالا می برند ، نکته ای نیست که احتیاج به باز گویی داشته باشد. اما در این سخن «معاون راهبردی» دو اشتباه موجود است که اگر نبود کلام ایشان بسیار زیبنده تر می شد. 

نخست اینکه ایشان با تحکم و از موضع بالا گفته اند «نباید...» در حالیکه می دانیم امسال همه مجالس مذهبی در ماه رمضان تعطیل شد و کسی چنین «نباید» هایی را یا مطرح نکرد و یا به آن  گوش نداد. امروز هم نمی توان در مقابل این «موج انسان کش» که از ویروس کرونا سر زده بی تفاوت عبور کرد و به «نباید» و یا «باید» مراجعه کرد. طبیعی است که اگر شرایط کشور آماده باشد می توان و باید به سراغ برپایی عزای سید الشهدا رفت و در غیر این صورت طبیعی است که روح آن امام همام هم با مجالسی که باعث بیماری مردم شود موافق نیست و روشن است که حاکمیت هم نشان  داده  که همین گونه عمل می کند و منتظر «باید و نباید» کسی نیست. 

دومین اشکال بر سخنان «معاون راهبردی» آن است که این جملات از زبان امثال ایشان جز اینکه اثر منفی داشته باشد، ثمره ای ندارد. چراکه حاکمیت کشور نشان داده در بحث کرونا مصالح و سلامت عمومی را بر هر امر دیگری ترجیح می دهد و لذا اگر شرایط خطرناک باشد مراسم محرم را تعطیل می کند ، چنانکه مراسم ماه مبارک رمضان و حج را تعطیل کرد. پس اینکه جناب ایشان اینگونه سخن می گوید، تنها اثرش آن است که موجی ،توسط ضد انقلاب، در تخریب دین داران شروع می شود و فریاد دروغین ایشان بلند می شود که متدینان توجهی به سلامت مردم ندارند. یادمان نرفته چه مقدار از «لیس زدن» ضریح ها ضربه خوردیم. 

من اگر جای ایشان بودم جمله ام را چنین تصحیح می کردم: «امسال {اگر متخصصان بهداشتی اجازه دهند} با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌های متعارف مساجد و هیئت‌ها را در ماه محرم برگزار می‌کنیم. {در این صورت و در صورت اجازه ستاد کرونا}، هیچ هیئتی نباید تعطیل شود بلکه موظف است همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند و حضور بدون ماسک در هیئات ممنوع است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.