سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که 9 استان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و 9 استان هم در وضعیت هشدار به سر می برند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «استانهای خوزستان، آذربایجان های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

استانهای تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.»

 

 

۱۲ شهر خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شهرهای قرمز استان از ۹ به ۱۲ شهر افزایش پیدا کرده است که نیازمند رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.

دکتر فرهاد ابول نژادیان شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آخرین بررسی‌های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شیوع بیماری کرونا در استان، شهرهای دزفول، آبادان، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، امیدیه، اندیمشک، ماهشهر، مسجدسلیمان، هندیجان و گتوند در وضعیت قرمز، شهرهای اهواز، بهبهان، حمیدیه و خرمشهر در وضعیت نارنجی و شهرهای آغاجاری، اندیکا، ایذه، باغملک، باوی، دشت آزادگان، رامشیر، شادگان، لالی، هفتکل و هویزه در وضعیت زرد قرار دارند.

 

استان البرز به سونامی کرونا نزدیک می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه شروع موج دوم کرونا این استان غافل کننده بود، گفت: در صورت عدم همکاری و مشارکت مردم ، این استان به سونامی کرونا نزدیک خواهد شد.

 دکتر حسین کریم عصر شنبه در نشست خبری که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، اظهار داشت: این روزها کادر درمانی بیمارستان ها، دولت و وزارت بهداشت غافلگیر شده و البته نگران هستند، امید است بدون تلفات سنگین این موج و حمله دوم را نیز پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه در موج دوم حمله کرونا اسلحه ما تنها آگاهی بخشی ، استفاده از فرهنگ و همکاری مردم برای مراقبت بیشتر در برابر بیماری است، عنوان کرد: برای فروکش کردن این وضعیت کمک و همکاری رسانه ها مهم و نجات بخش است.

کریم  با بیان‌اینکه شیب بیماری کرونا در 2 هفته اخیر تند بوده است، گفت : احساس ما این است که یک سونامی کرونایی به سوی البرز در حال پیشروی است.

 

نیشابور از لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت

فرماندار نیشابور گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا این شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفته لذا اعمال محدودیتهای بیشتر برای پیشگیری از تداوم این وضعیت الزامی است.

علیرضا قامتی روز شنبه در نشست ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در نیشابور افزود: از امروز تا اطلاع ثانوی تمامی تجمعات و هر گونه برنامه‌ای در مراکز تجمعی مانند تالارها، مراکز مذهبی، گردشگری و آموزشی که در آنها تجمع ایجاد می‌شود ممنوع است تا نیشابور از شرایط قرمز کرونا عبور کند.

وی ادامه داد: وضعیت نیشابور به شرایط نیمه دوم اسفند سال گذشته بازگشته است و اگر شهروندان موارد بهداشتی را رعایت نکنند به طور قطع تلفات افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 محدودیت‌های کرونایی در ایلام اعمال می‌شود

استاندار ایلام با بیان اینکه ۹۰ درصد جمعیت این استان در منطقه قرمز از نظر شیوع ابتلا به کرونا قرار دارند، گفت: محدودیتهای کرونایی دوباره در مناطق قرمز این استان اعمال می‌شود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا با ابراز نارضایتی از بی‌توجهی قاطبه مردم نسبت به خطرات ناشی از برگزاری مراسم های عزا، عروسی و دورهمی‌های خانوادگی، اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی و به دلیل اهمیت حفظ جان و سلامتی مردم، برخی از محدودیت‌های گذشته مجددا در استان اعمال خواهد شد.

 

آمار بیماران بستری کرونایی در آمل سه رقمی شد

فرماندار آمل با ابراز نگرانی از سرعت شیوع بیماری کرونا در این شهرستان ، گفت که به علت فاصله‌گیری مردم از پروتکل‌های بهداشتی و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان به ۱۰۵ نفر افزایش یافته است.

سید جعفر رسولی روز شنبه در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونای شهرستان افزود : فاصله گیری مردم از پروتکل های بهداشتی سبب ایجاد پیک جدید و وضعیت قرمز در آمل شده است .

وی گفت : متاسفانه با برداشته شدن محدودیت ها ، یک نوع آرامش کاذب در جامعه از جمله شهرستان آمل به وجود آمد که سبب شد مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند و نسبت به دستور العمل های بهداشتی بی تفاوت شوند.

فرماندار آمل با بیان اینکه در زمان پیک شیوع کرونا در این شهرستان ۳۵۰ بیمار مشکوک در بیمارستان ها بستری بودند ، گفت : با بهبود شرایط و ایجاد محدودیت ها در اردیبهشت ماه و خرداد این عدد به ۲۴ بیمار کاهش یافته بود ولی متاسفانه در حال حاضر روند شناسایی و بستری بیماران در شهرستان روند صعودی گرفته و سه رقمی شده است.

رسولی افزود : متاسفانه در روزهای اخیر سیر تصاعدی بیماران بستری از سرعت بیشتری نسبت به پیک قبلی برخوردار است ، افزود : در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته تعداد بیماران بستری شهرستان از ۵۰ نفر به ۱۰۵ نفر رسیده است که نگران کننده است.

 

تعداد بیماران بستری کرونا در اردبیل افزایش یافت

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: کرونا در این استان دوباره روند صعودی به خود گرفته و تعداد بیماران بستری نیز در مراکز درمانی ویژه این بیماری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

بهروز ندایی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تعداد بیماران بستری در استان از ۹۸ نفر روزهای گذشته  به ۱۷۰ نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان در هفته‌های گذشته روند پایدار و کاهشی داشت، بیان کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوِیژه برگزاری مراسم عروسی و ترحیم  در مناطق مختلف استان در روند صعودی بیماری کرونا تاثیرگذار بوده است.

ندایی اضافه کرد: ۵۰ تا ۶۰ درصد بیماران کرونا بصورت مستقیم و غیرمستقیم در مراسم عروسی و ترحیم  به این بیماری مبتلا شده‌اند.

 

اعمال محدودیت‌های کرونایی در کردستان از سر گرفته شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز در برخی شهرهای استان به منظور پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان، اعمال برخی محدودیت‌ها از امروز از سر گرفته شد.

حسین خوش اقبال روز شنبه اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا اغلب شهرستان‌های استان درگیر بیماری بودند که بحرانی ترین شهرستان سقز و پس از آن بانه بود که در همان اوایل با ورود جدی همه دستگاه‌های استان و شهرستانی موضوع مدیریت شد.

وی اضافه کرد: در زمان درگیری مناطق مختلف استان با این ویروس،  نوسانات قابل توجهی داشته و ممکن است اکنون در شهرستان سنندج و مریوان با پیک بیماری روبرو باشیم که نیاز است محدودیت هایی برای پیشگیری از شیوع این بیماری اعمال شود.

 

شمارگان کرونا در ۲۵ شهرستان فارس سه رقمی است

با افزایش همه‌گیری کرونا ،طی یک ماه گذشته شمار ابتلا به این بیماری در ۲۵ شهرستان استان فارس سه رقمی شده است ، اکنون تنها ۱۰ شهرستان فارس شمارگان دو رقمی دارند و هیچ شهرستانی در گذر یک رقمی تعداد مبتلایان نیست.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز شنبه در نشست ستاد مدیریت استانی کرونا با هشدار نسبت به بی توجهی به دستورات بهداشتی و افزایش روزانه مبتلایان به کرونا  در فارس اظهار داشت : شهرستان های مرودشت  ؛ کازرون  ؛ داراب ؛ زرین دشت ؛ آباده ؛ ممسنی  ؛ مهر ؛ کوار  ؛ فراشبند  ؛ لامرد ؛ قیروکارزین ؛ زرقان ؛ استهبان ، اقلید؛ خرم بید ؛ فیروزآباد ؛ کوه چنار و  رستم ؛  در استان فارس شمارگان سه رقمی ابتلا به کرونا دارند .

شیراز در گذر  چهار رقمی تعداد مبتلایان قرار دارد و ابتلا در شهرستانهای فسا ، جهرم ، لارستان ، خنج ، گراش و اوز نیز سه رقمی است .

عبدالرسول همتی افزود: ابتلا به کرونا در شهرستان های سپیدان ؛ پاسارگاد ؛ ارسنجان ، بیضا  ؛ سروستان ؛ نی ریز ؛ بوانات ؛ خرامه ؛ بختگان و سرچهان  نیز دو رقمی شده است .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توصیه به رعایت دستورات بهداشتی برای پیشگیری از کرونا تاکید کرد: ویروس کرونا در فارس به شدت در حال گسترش است و شدت سرایت آن هم روز به روز افزایش پیدا می کند، همین عامل استان را به وضعیت نگران کننده رسانده و در آستانه وضعیت قرمز قرار داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.