رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نسبت به نزدیک شدن سونامی کرونا به این استان، هشدار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه شروع موج دوم کرونا این استان غافل کننده بود، گفت: در صورت عدم همکاری و مشارکت مردم ، این استان به سونامی کرونا نزدیک خواهد شد.

به گزارش جماران،  دکتر حسین کریم عصر شنبه در نشست خبری که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، اظهار داشت: این روزها کادر درمانی بیمارستان ها، دولت و وزارت بهداشت غافلگیر شده و البته نگران هستند، امید است بدون تلفات سنگین این موج و حمله دوم را نیز پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه در موج دوم حمله کرونا اسلحه ما تنها آگاهی بخشی ، استفاده از فرهنگ و همکاری مردم برای مراقبت بیشتر در برابر بیماری است، عنوان کرد: برای فروکش کردن این وضعیت کمک و همکاری رسانه ها مهم و نجات بخش است.

کریم  با بیان‌اینکه شیب بیماری کرونا در 2 هفته اخیر تند بوده است، گفت : احساس ما این است که یک سونامی کرونایی به سوی البرز در حال پیشروی است.

وی بیان داشت : کار بزرگی در بهار امسال در زمینه کرونا در استان انجام شد چون خیلی ها انتظار داشتند که البرز همانند استان های گیلان، قم ، مازندران  یا گلستان شاهد بحران در این مورد باشد، اما به خوبی موضوع بیماری در سطح استان را با تلاش کادر درمان، همکاری مردم و مسوولان البرز مدیریت کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه شاهد حمله ویروس کرونا در موج دوم به کل کشور هستیم و خیلی از استان های سفید و آبی را درگیر و قرمز کرده  است، افزود: افزایش مرگ و میر و آمار بستری ها را به دنبال داشته و شتاب و سرعت بیشتری نسبت به موج و حمله اول دارد.

وی با تاکید بر اهمیت زدن ماسک که از ۱۵ ماه جاری اجباری می شود، گفت: شستشوی مکرر دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مهم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره بر اهمیت مدیریت تخت های بیمارستانی برای استفاده از ظرفیت حداکثری در بخش مراقبت های ویژه گفت: به حداقل رساندن تعداد مرگ و میرها را با داروهای ویروسی و ضد التهابی در البرز مدیریت کرده ایم، اما با زیاد شدن تعداد موارد ابتلا در بحث دارو، امکانات و تجهیزات ممکن است با سومانی روبرو شویم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت البرز در بخث بیماری کرونا اکنون زرد و در مرز قرمز شدن است، گفت: در وضعیت زرد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بین یک تا سه مورد بستری در بحث بیماری کرونا داریم و اگر در این مورد از سه نفر فراتر رویم، وضعیت استان قرمز می شود.

دکتر کریم با اشاره به اینکه در مورد تحصیل حضوری دانش آموزان در مدارس  برای سال آتی باید منتظر شرایط استان در آن روزها باشیم، گفت: در  آن زمان باید سناریو لازم تعریف شود.

وی بیشترین آمار مرگ و میر در اثر کرونا در البرز را بین سنین ۶۵ تا ۷۰ سال دانست و گفت: اما بازه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال بیشترین خطر ریسک فوت در اثر کرونا در استان را شامل می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خصوص آمار فوتی های کادر درمان این دانشگاه در این استان گفت: تاکنون مورد فوتی از کادر دانشگاه در اثر کرونا نداشتیم ، 2 پزشک فوت کردند که در بخش خصوصی و مطب های خود فعالیت داشتند، پزشک دیگر نیز که فوت کرده است کرونا مثبت بوده اما علت مرگ وی این بیماری نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.