گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

دلیل افزایش قیمت لیمو ترش، سیر و زنجبیل در این روزها چیست؟ پاسخ رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران

رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران گفت: خوشبختانه در بحث مرکبات من به شما اطمینان می دهم که هیچ کمبودی نداریم. امسال اصطلاحا سالی «آور» بود. سال گذشته هم در مرکبات مشکلی نداشتیم. ولی امسال حتی نسبت به سال قبل هم فراوانی مرکبات داریم.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران با تأکید بر اینکه امسال در تأمین مرکبات هیچ کمبودی نداریم، گفت: وقتی در یک بازه زمانی کوتاه افزایش تقاضا برای یک کالا اتفاق می افتد، مدیریت عرضه آن با چالش روبرو می شود. ولی ما اصلا مشکل تولید نداریم. فقط این چند روز در بحث ایاب و ذهاب یک نارسایی پیش آمد و باعث شد لیمو ترش، سیر و زنجبیل با افزایش بی رویه قیمت مواجه شود.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران در گفت و گو با خبرنگار جماران، در واکنش به خبر گرانی مرکبات در پی ورود ویروس کرونا به کشور، اظهار داشت: خوشبختانه امسال میزان محصول باغات و موجودی انبارهای ما به حدّی زیاد است که دنبال مصرف بیشتر می گردیم تا مردم محصولات کشاورزان ما را مصرف کنند. مخصوصا در بحث موجودی انبارهای مرکبات هیچ مشکلی نبوده و نخواهد بود. حتی بحث این را داشته ایم که مازاد محصولات را صادر کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال ممنوع شدن صادرات مرکبات، تأکید کرد: اگر صادرکنندگان احساس کنند مشکلی وجود دارد، قطعا تصمیم خواهند گرفت؛ ولی خوشبختانه در بحث تأمین مرکبات من به شما اطمینان می دهم که امسال هیچ کمبودی نداریم. امسال اصطلاحا سالی «آور» بود. سال گذشته هم در مرکبات مشکلی نداشتیم. ولی امسال حتی نسبت به سال قبل هم فراوانی مرکبات داریم.

کارگر با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار پیش بینی های لازم را برای پایان سال انجام داده است، گفت: ما گران شدن یک کالا را ملاک قرار نمی دهیم. چون این موضوع استثناء و یک اتفاق است که برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مثلا بر مصرف لیمو ترش توصیه شده است. وقتی در یک بازه زمانی کوتاه افزایش تقاضا برای یک کالا اتفاق می افتد، مدیریت عرضه آن با چالش روبرو می شود. ولی ما اصلا مشکل تولید نداریم. فقط این چند روز در بحث ایاب و ذهاب یک نارسایی پیش آمد و باعث شد لیمو ترش، سیر و زنجبیل با افزایش بی رویه قیمت مواجه شود.

وی ادامه داد: ان شاء الله تدابیری اتخاذ شود تا این موضوع مرتفع شود؛ برای اینکه بنده به عنوان مسئول خرده فروشی در سطح شهر، فقط یک پل ارتباطی بین عرضه کننده و مصرف کننده هستم. یعنی به نوعی ما هم مصرف کننده هستیم. اینکه در مبدأ چه اتفاقی می افتد را افراد دیگر باید پاسخگو باشند. ولی متأسفانه ما همیشه در خط مقدم انتقادها هستیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران یادآور شد: خوشبختانه نسبت به چهار پنج سال پیش در مدیریت خرید خیلی فرهنگ سازی شده؛ که جای تشکر از مردم دارد. چون پنج سال پیش ما شاهد خرید بی رویه میوه بودیم. ولی خوشبختانه مردم دیگر خریدهای بی رویه ندارند که اسراف شود. اما الآن هم به مردم توصیه می کنم که در این چند قلم کالایی که مصرف آنها توصیه شده، خرید بی رویه نداشته باشند.

وی در پایان گفت: ان شاء الله مدت ابتلای به این ویروس در کشور ما کوتاه و زودگذر باشد و مردم هم مدیریت کنند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.