زلزله 5.4 ریشتری حوالی خانه زنیان در 40 کیلومتری شیراز را لرزاند.

به گزارش جماران؛ زمین لرزه ای به شدت ۵.۴ ریشتر عصر دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ منطقه خان زنیان از توابع شهرستان شیراز را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۱۶ و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه رخ داد که در شیراز نیز محسوس بود.

فاصله این زمین لرزه براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور  ۴۱ کیلومتری غرب شیراز ثبت شده است.

از زیان های احتمالی  این زمین لرزه تا لحظه مخابره خبر،اطلاعی دردست نیست.

زلزله خان زنیان شیراز به برخی خانه‌های روستایی خسارت وارد کرد

بخشدار ارژن شهرستان شیراز درباره زلزله منطقه خان زنیان ازتوابع این بخش گفت: نخستین گزارش‌های رسیده از منطقه حاکی از خسارت به برخی خانه های روستایی و تلفات دام است.

آیت الله هوشمند، عصر دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ در مصاحبه با ایرنا افزود: خوشبختانه آسیب جانی به هموطنان در منطقه تا این لحظه گزارش نشده است.

 وی ادامه داد: گروه های امدادی و کارشناسان برای اقدامات بعدی به منطقه اعزام شده اند.

پس لرزه‌های زلزله خان‌زنیان شیراز

زلزله ۵.۴ ریشتری عصر دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ در منطقه خان زنیان از توابع بخش ارژن شیراز تا لحظه مخابره خبر پنج پس لرزه داشته است.

شدت این پس لرزه ها از سه درجه ریشتر تا ۳.۵ درجه ریشتر بود که از ساعت ۱۷ تا ۱۸ و سه دقیقه رخ داد.

ساکنان خانه‌های تخریب شده در خان زنیان اسکان موقت می‌یابند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: ساکنان خانه‌های آسیب دیده در اثر زلزله خان زنیان شیراز اسکان موقت داده می‌شوند.

رحیم آزادی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر آماده باش تمامی دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران و اعزام تیم های امدادی به محل، تیم های ارزیاب نیز با حضور در منطقه مشغول ارزیابی خسارت ها و آسیب های احتمالی ناشی از وقوع زلزله هستند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ها تعدادی از خانه های روستایی دچار آسیب شده اما تاکنون گزارشی مبنی بر وارد آمدن خسارت جانی ارائه نشده است.

زلزله خان زنیان شیراز تاکنون خسارت جانی نداشته است

بخشدار ارژن شهرستان شیراز گفت: براساس ارزیابی‌های اولیه زلزله خان زنیان شیراز تاکنون خسارت جانی نداشته است.

آیت‌الله هوشمندی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،افزود: براساس ارزیابی های اولیه‌ای که انجام شده زلزله خان زنیان خسارت جانی در پی نداشته است.

هوشمندی ادامه داد: خسارت ها تاکنون در حوزه مالی من جمله ریزش دیوار و سقف و شیشه‌های منازل بوده است.

وی اضافه کرد: ارزیابی های اولیه از سطح شهر خان زنیان و مراکز درمانی این شهر حاکی از عدم خسارت جانی بوده است و تنها یک نفر زخمی و شکستگی از ناحیه سر بوده که درمان و اکنون مرخص شده است.

تشکیل جلسه مدیریت بحران در خان زنیان

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: براساس برسی های اولیه تاکنون خسارت جانی در پی زلزله خان زنیان رخ نداده است.

آرش اسدپور با بیان اینکه در لحظات آینده جلسه مدیریت بحران استان با حضور معاون عمرانی استانداری فارس در شهر خان زنیان تشکیل خواهد شد،گفت: اطلاعات دقیق تر تا ساعات آینده بصورت دقیق اطلاع رسانی خواهد شد.

وی عنوان کرد: نیروهای امدادی من جمله هلال احمر و اورژانس از دقایق اولیه بعد از بروز زلزله به مرکز این زمین لرزه اعزام شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.