با پیشنهاد ایران در بیانیه نهایی اجلاس APPCED به تصویب رسید نفی استفاده از ابزار تحریم در موضوعات بشردوستانه و زیست محیطی مبارزه با پدیده ریزگردها و نیز نفی استفاده از ابزار تحریم در موضوعات بشردوستانه و زیست محیطی به پیشنهاد ایران در بیانیه نهایی مجمع عمومی APPCED افزوده و به تصویب رسید.

 

به گزارش جماران، در جلسه اختتامیه نوزدهمین مجمع عمومی APPCED در سئول کره جنوبی بیانیه نهایی اجلاس در چندین بند با اجماع همه حاضرین به تصویب رسید که دو بند از این قطعنامه به پیشنهاد هیات ایرانی درخصوص لزوم هماهنگی و تعامل کشورها در مبارزه با پدیده ریزگردها و نیز نفی استفاده از ابزار تحریم در موضوعات بشردوستانه و زیست محیطی به  بیانیه افزوده و به تصویب رسید .

براساس این گزارش در انتهای جلسه، محمدرضا تابش رئیس هیات پارلمانی ایران از مهمان نوازی دولت، مجلس و مردم کره در برگزاری خوب و شایسته این اجلاس قدردانی کرد و تحرک بیشتر مجالس حوزه آسیا پاسفیک را در خصوص تخریب محیط زیست و‌ صیانت از طبیعت خواستار شد.

وی از حضار که با رأی اعتماد خویش ‌وی را به سمت نایب رئیس اول APPCED برگزیدند سپاسگزاری کرد .

تابش همچنین از عنایت کشورهای عضو به تصویب دو بند پیشنهادی ایران در ارتباط با تحریم ها و ریزگردها و گنجاندن آن در قطعنامه و میزبانی ایران برای مجمع عمومی سال ۲۰۲۳ قدردانی کرد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.