در موکب حضرت ابولفضل العباس(ع) علاوه بر خدمات پزشکی، رفاهی و پذیرایی از زائران برنامه های ویژه ای نظیر سخنرانی و برگزاری سرود، ادعیه، مداحی و ... با محوریت دانش آموزان تدارک دیده شده است.

به گزارش جماران، قریب به 6 سال است که زائران پاکستانی برای زیارت اربعین از مرز میرجاوه وارد خاک ایران می شوند اما در 2 سال اخیر این حرکت عظیم تر شده به طوری که در سال 97 حدود 65 هزار زائر وارد ایران شدند و پیش بینی های برای امسال 80 تا 85 هزار نفر است.

زائران پاکستانی بعد از عبور از مرز میرجاوه به شهر زاهدان می روند و بعد از آن وارد استان کرمان می شود. در مسیر زهدان به کرمان در شرق استان کرمان 4 موکب در شهرهای فهرج، نرماشیر، بروات و بم بر پا شده است.

حرکت اربعین حسینی یک حرکت جریان ساز و تاریخی است که می تواند جرقه ای برای تغییر تمدن جهانی باشد از این رو جمعی از فعالان فرهنگی و انقلابی شهرستان به سخنان مقام معظم رهبری در راستای اعتلای فرهنگ حسینی لبیک گفته و تصمیم به برپایی موکب حضرت ابوالفضل العباس(ع) شهرستان بم کردند، این موکب توسط جمعی از روحانیون، طلاب، دانشجویان و دانش آموزان برپا شده است.

به لطف خدا و با یاری و کمک رسانی مردم مومن بم و با توجه به مسیر طاقت فرسا و طولانی زائرین، این موکب روزانه پذیرای 2 تا 3 هزار زائر ایرانی و پاکستانی است و هر روز حدود 2500 غذا( بسته به تعداد زائرین) در این موکب تهیه شده و پیش بینی می شود به علت حضور بیشتر زائران تعداد آن در روزهای آتی به 5000 بسته غذایی برسد.

در موکب حضرت ابولفضل العباس(ع) علاوه بر خدمات پزشکی، رفاهی و پذیرایی از زائران برنامه های ویژه ای نظیر سخنرانی و برگزاری سرود، ادعیه، مداحی و ... با محوریت دانش آموزان تدارک دیده شده است.

با توجه به حضور خیل عظیم زائرین پاکستانی در این موکب، حجت الاسلام سجاد زکزاکی طلبه پاکستانی برای ارائه خدمات ویزه فرهنگی و تبلیغی و ارتباط بهتر و موثرتر با زائرین پاکستانی با این موکب همکاری می کنند.

زائرین پس از استراحت و تجدید قوا در این موکب راهی می شوند تا خود را به معشوق حقیقی خود برسانند و قدم به قدم و عمود به عمود می روند تا به وصال وی برسند. حب الحسین یجمعنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.