استاندار خوزستان در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره اقدامات انجام شده درخصوص سیل اخیر گفت: میزان خروجی آب در سد کرخه به دلیل ورودی بالا همچنان ثابت مانده و حدوداً 2500 مترمکعب آب بر ثانیه از این سد خارج می شود. ما در روزهای قبل اعلام کردیم که زنان، خردسالان و سالمندان در شهرهای حمیدیه، سوسنگرد و...به کمپ ها و مراکزی که ما تعبیه کردیم بروند اما جوانان بمانند و کمک کنند تا سیل بندها را تقویت کرده و آب را از مسیرهای مختلف خارج کنیم.

وی افزود: خوشبختانه تا الان اقدامات ما موثر واقع شده و این شهرها دچار آب گرفتگی نشده اند و سطح آب نیز قابل قبول است. اما این میزان خروجی آب هم مداوم بوده و هم در حال افزایش پیدا کردن از سد کرخه است به همین دلیل ما باید با جدیت استحکام بخشی و تقویت را انجام دهیم. تا الان اوضاع تحت مدیریت بوده و از کنترل خارج نشده و با اینکه روستاهای بیشتری را تخلیه کردیم و الهایی هم تخلیه شده، همواره تلاش کردیم تا حفظ جان مردم اولویت اول ما باشد. 

غلامرضا شریعتی در ادامه گفت: به بعضی از سکنه این روستاها که حاضر به تخلیه خانه شان نبودند نیز چادر داده شده تا در پشت بام منازل خود چادر زده و زندگی کنند. تاکید ما این بوده که زنان، کودکان و سالمندان خارج شوند و از سوی استانداری این دستور صادر شده که با هلی کوپترها یا قایق به وضعیت آن خانواده ها در مناطق سیل زده رسیدگی شود و به همین منظور نیز کمیته پشتیبانی در استانداری تشکیل شده است. برای بعضی از دامدارها نیز که به دلیل داشتن احشام به کمپ هایی که ما تعیین کرده بودیم نرفته و به جنگل هایی نظیر خسرج رفته اند، دستور دادم که چادر و آذوقه و علوفه در اختیارشان قرار گیرد. 

وی اظهار داشت: شاید در سیل اخیر ضعف ها و قصوری وجود داشت،  اما سعی کردیم که به وضعیت همه آسیب دیدگان و مردم توجه داشته باشیم. بحمدالله تعداد روستاهایی که نیاز به تخلیه کامل داشتند زیاد نیست، از این رو توصیه مکرر ما این است که در مناطقی که نیاز به تخلیه دارد، مردم به توصیه ها گوش فرا داده و این کار را انجام دهند. شرایط فعلاً تحت کنترل بوده و میزان خروجی سدها نیز کنترل می شود. جز در کرخه که مقداری مشکل وجود دارد و در اهواز جریان خروجی آب به 3100 مترمکعب بر ثانیه رسیده، مشکل دیگری وجود ندارد. تمام تلاش ما این است که اهواز را آب نگیرد و در آینده نیز تلاش ما این است که شرایط را مدیریت کرده تا مشکل خاصی برای استان به وجود نیاید.

شریعتی در پایان گفت: در همین حال، ما اعتبار خسارت سیل سال 95 را از طریق سازمان برنامه و بودجه به جهادکشاورزی استان ابلاغ کردیم و جهاد کشاورزی استان موظف است که طبق جدولی که دارد و برآوردهایی که صورت گرفته شروع به پرداخت خسارت به کشاورزانی کند که از سیل سال 95 دچار مشکل شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.