به گزارش ایرنا این آیین یادبود شامگاه دوشنبه در مسجد 'دارالاحسان' مهاباد و با حضور جمعی از مسوولان اجرایی، اعضای انجمن های زیست محیطی و منابع طبیعی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
مجوز برگزاری این آیین به درخواست انجمن های زیست محیطی شهرستان مهاباد و از سوی فرمانداری این شهرستان صادر شده بود.
در این آیین شاعران برجسته مهابادی از جمله ماموستا سوتاو «رسول کریمی» و اعضای انجمن های زیست محیطی این شهرستان با قرائت شعر و بیانیه ضمن ستودن اقدام انسانی و زیست محیطی مردم شهرستان مریوان در مهار کردن آتش سوزی در جنگل های این شهرستان، یاد و خاطر جانباختگان این حادثه را گرامی داشتند.
انجمن های کانون کان برازان، ژیانه وی طبیعت، سبز اندیشان جوان، تعاونی محیط زیست مهاباد و انجمن سبز زاگرس از جمله برگزارکنندگان این آیین بودند.
در این آیین چند خاطره از جانباختگان این حادثه نیز توسط حاضران قرائت شد و چندین پارچه نوشته و پلاکارد در مورد رشادت های جانباختگان نصب شده بود.
در این آیین همچنین از خانواده ارسلان پیروتی که مدتی قبل در روستای گابازله مهاباد برای نجات جان یک قطعه لک لک از روی تیر برق جان خود را از دست داده بود، قدردانی شد.
در حادثه آتش سوزی روز شنبه هفته جاری در جنگل های نزدیک روستای های «سلسی و پیله در 20 کیلومتری شمال مریوان» چهار نفر جان باختند که 2 نفر از جانباختگان فعالان زیست محیطی مریوان و 2 نفر نیز از پیمانکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان بودند.
جنگل های کردستان که جزو جنگل های زاگرس شمالی به حساب می آید، در بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.
3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.