به گزارش ایرنا سید عباس صالحی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری چایپاره که با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: مشکلات سرمایشی و گرمایشی سالن مجتمع فرهنگی و هنری چایپاره نیز در اسرع وقت حل و دوره های آموزشی هنری با حضور اساتید تراز اول کشور به عنوان مطالبه هنرمندان این شهرستان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: تبدیل وضعیت نمایندگی اداره تبلیغات اسلامی چایپاره به اداره نیز با جدیت پیگیری و برای تامین امکانات درخواستی انجمن های ادبی چایپاره کمک هزینه پرداخت می شود.
وی ادامه داد: تندیس شاعر چایپاره ای، استاد صفرعلی یوسفی اقدم متخلص به (شهباز) به عنوان یکی از مطالبه های اهالی فرهنگ و ادب این شهرستان ساخته شده و در یکی از میدان های این شهرستان نصب می شود.
وی اظهار امیدواری کرد تا طی چند ماه آینده بسیاری از مشکلات طرح شده در شورای اداری چایپاره برطرف شود و مردم وجود یک دولت خادم را احساس کنند.

** ایران فقط تهران نیست
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه 'ایران فقط تهران نیست' تصریح کرد: فضاهای فرهنگی و هنری باید در همه مناطق کشور افزایش پیدا کند تا زمینه خلاقیت هنری، رسانه ای و دینی فراهم شود.
وی افزود: باید از ظرفیت های فرهنگی استان هایی چون آذربایجان غربی که در همسایگی چند کشور قرار دارد در جهت معرفی کشور و تاثیرگذاری بر آن ممالک، استفاده شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سهم بودجه فرهنگی، تربیت بدنی و گردشگری از کل بودجه کشور را 2.5 درصد عنوان کرد و افزود: بخش محدودی از این بودجه به فرهنگ اختصاص می یابد و با این نظام بودجه ریزی نتایج مثبت مورد نظر در فرهنگ تحقق نمی یابد.
صالحی افزود: هفت سفر برنامه ای تاکنون به استان های مختلف کشور داشته ام تا با امضای تفاهم نامه با استانداری ها بودجه برنامه های فرهنگی افزایش پیدا کند.
وی اضافه کرد: یک سفر برنامه ای ظرف چند ماه آینده به آذربایجان غربی با هدف امضای تفاهم نامه با استانداری انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود به آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دولتمردان در هفته دولت جهت آشنایی با مسایل و مشکلات مردم با آنان ارتباط نزدیک تری برقرار می کنند، گفته بود که در این سفر مشکلات مردم شهرستان های خوی و چایپاره را از زبان مردم خواهم شنید و جهت یافتن راهکار به دولت منتقل خواهم کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در فرودگاه خوی مورد استقبال استاندار و جمعی از دولتمردان و اهالی فرهنگ و ادب آذربایجان غربی قرار گرفت و بی درنگ به مزار شهدای خوی رفت.
سید عباس صالحی پس از حضور در آیین بهره برداری از قطعه 11 کیلومتری جاده خوی – سلماس و کلنگ زنی باند دوم جاده خوی – ایواوغلی، در جلسه شورای اداری شهرستان چایپاره حضور یافت؛ همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی نیز در ساعت 21 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می شود.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.