به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، ناصرخدایاری ، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب جراید و رسانه که در سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان بر گزار گردید ، گفت: داشتن مهارت مدیریت متنوع فرهنگی به لحاظ آن که آذربایجان غربی صاحب گنجینه های تکثر فرهنگی و قومیت ها واقلیت های دینی مختلف میباشد ، یکی از ملزومات توسعه فرهنگی استان است .

این مقام دولتی در اداره کل ارشاد اسلامی استان بیان کرد: بدون برنامه ریزی هدفمند وجامع نمی توانیم نقشه راهی برای توسعه ی فرهنگی استان طراحی کنیم اضافه کرد: فعالیت های فرهنگی اداره کل ارشاد استان برمبنای سیاست های اسناد بالادستی نظام ، تصویبی در وزارت ارشاد و نیز اسناد توسعه ای فرهنگ استان ،انجام می شود.

وی ابراز داشت : نقشه راه فرهنگی استان از لا به لای نقشه ی راهبردی اجتماعی ،اقتصادی و سیاسی میگذرد و یکی از پیش نیازهای اهم دار بستر سازی توسعه ی فرهنگی در جامعه ، رشد موازی و همگام فرهنگ با نقشه ی راه سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی است.

خدایاری در ادامه ی این نشست خبری به رتبه ی کشوری آذربایجان غربی در باب شاخص های توسعه اقتصادی و اجتماعی ایما کرد و گفت: آذربایجان غربی در ردیف بندی شاخص های توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ،رتبه های پایین وغیر قابل رضایت و مقبول را از آن خود کرده است که در رهگذر آن ،این موضوع به صورت مستقیم پیکره ی فرهنگ استان را با ابعاد و اثرات مخرب و زایلی مواجه کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد: برای توسعه ی فرهنگی و طرح ریزی وعملیاتی کردن اهداف تعالی فرهنگ استان بر مبنای ۳محور هدفمند شناسایی پتانسیل و ظرفیت های نیروهای فرهنگی،هنری و رسانه ای ،جذب و برنامه ریزی جهت آموزش و ارتقای مهارت فرهنگی این نیروهای انسانی سیاست گذاری می‌کنیم.

وی تصریح کرد : برای توسعه ی فرهنگ نیازمند توزیع عادلانه ی سرمایه های فرهنگی در سطح جامعه هستیم اضافه کرد :مسیر عرضه خدمات فرهنگی باید ۲ طرفه و از مناطق دارای نوار های مرزی تا مرکز جریان یابد زیرا که مناطق محروم یا کم تر توسعه یافته ی مرزی نیاز وافری به عرضه خدمات فرهنگی دارند.

وی عنوان کرد :دریاچه ارومیه ،طبیعت فرهنگی شهر ارومیه و نگین آبی آذربایجان است.

خدایاری با اشاره به اینکه شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه در ماه جاری وبه مدت ۶روز دایر و برگزار خواهد شد،اظهار داشت: نمایشگاه کتاب ارومیه از ۲۰ الی ۲۵ شهریور سال جاری در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان برگزار می شود افزود : نمایشگاه کتاب فرجه ای است تا مردم مایحتاج مطالعات و کاوش و تحقیق های خود را با خرید و تهیه ی بسته ها و محصولات فرهنگی چاپی تامین کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در بخش پایانی سخنان خود ابراز کرد : از ۸ سینمای موجود در سطح استان ،۳ سینما به صورت دائم فعال هستند ادامه داد : برای احیای سینماهای راکد استان دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

وی همچنین گفت: بحران گرانی کاغد گریبانگیر مطبوعات کشور شده و ما پیگیر هستیم که امتیازاتی را از سوی وزارت برای مطبوعات استان اخذ کنیم اما همه دستگاه ها باید به تدوام حیات مطبوعات کمک کنند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 998126
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.