به گزارش ایرنا، محمدرضا منصوری شامگاه یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان های ساوه و زرندیه در مسجد جامع تاریخی این شهر، افزود: انعکاس خدمات انجام شده باعث ایجاد امیدواری در جامعه می شود.
وی پیشنهاد کرد که دستگاه های اجرایی بخشی از بودجه خود را تحت عنوان فعالیت های فرهنگی به حمایت از مطبوعات و ر سانه اختصاص دهند تا علاوه بر آگاهی افکار عمومی از فعالیت های انجام شده، چاپ و نشر مطبوعات نیز همچنان رونق داشته باشد.
منصوری گفت: روزنامه نگاران توانمندی در شهرستان ساوه فعالیت می کنند که قلم بسیار خوبی دارند و در اغلب موارد به مسئولان مشاوره ارائه می کنند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت ادامه داد: مسئولان باید نقدپذیر باشند و انتقادات مشفقانه و توام با راهکار رسانه ها را مورد استقبال قرار دهند تا نتایج مثبتی در حوزه عملکردی آنها ایجاد شود.
وی گفت: در هفته آینده لایحه مطبوعات را در کمیسیون فرهنگی پیگیری خواهیم کرد و از اهالی رسانه هم نماینده ای به این جلسه دعوت می شود.
منصوری تاکید کرد: مسئولان نباید طوری رفتار کنند که رسانه ها سیاسی شوند بلکه باید به گونه ای تعامل داشته باشند که در کنار حوزه سیاست جنبه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی در رسانه ها متبلور شود.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز در این آیین گفت: رسانه ها باید با احساس مسئولیت و دلسوزی نسبت به بازتاب مشکلات کشور و شهرستان ساوه تلاش کنند.
محمد بهاروند اظهار داشت: رسانه ها در هنگام بحران ها و معضلات اجتماعی می توانند نقش هدایتگرانه داشته باشند.
وی افزود: روحیه امید و نشاط در وضعیت کنونی از نیازهای اساسی جامعه است و مطبوعات و رسانه های گروهی به خوبی می توانند در راستای کمک به نظام اسلامی و ایجاد آرامش در جامعه تلاش کنند.
بهاروند عنوان کرد: رسانه ها چشم بینای جامعه هستند که می توانند در سازندگی کشور نقش آفرین باشند و دستگاه‌های اجرایی نیز باید از انتقادات و رهنمودهای خبرنگاران استقبال کنند.
معاون استاندار مرکزی گفت: تلاش شد در شهرستان ساوه هیچ ارگانی از رسانه ها شکایت نکند و این در حالی است که از نقد منصفانه و مشفقانه اصحاب علم و قلم استقبال می شود.
11 نشریه محلی، چهار نمایندگی روزنامه های سراسری، هفت خبرگزاری و پنج پایگاه خبری در شهرستان ساوه فعالیت دارند.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.