عزیز سهندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خودکفایی این مددجویان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) با ایجاد اشتغال در بخش های صنعتی، کشاورزی، دامداری و خدماتی محقق شده و بیشترین شغل ایجاد شده برای مددجویان استان در زمینه دامپروری بوده است.
وی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در سال جاری ایجاد اشتغال برای هشت هزار و 400 مددجوی تحت پوشش با یکهزار و 880 میلیارد ریال اعتبار را هدف گذاری کرده است.
وی اضافه کرد: آموزش های بازار محور، برپایی نمایشگاه فروش محصولات تولیدی، ارائه بسته های تشویقی به مددجویان کارآفرین، ارائه تسهیلات اشتغال به واحدهای تعاونی و برگزاری دوره های آموزش کسب و کار از جمله برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در راستای توانمندسازی مددجویان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: طرح های خود اشتغالی، گام مهمی در تامین معیشت خانواده های نیازمند و استقلال اقتصادی مددجویان است و نخستین و اساسی‎ترین گام در این رابطه ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود و روحیه علاقه به کار و نبود اتکا به دیگران است.
سهندی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) به دنبال ایجاد مشاغل پایدار با درآمد مناسب برای مددجویان است و توانمندسازی، مدل‌سازی و پشتیبانی سه مؤلفه راهبردی برای مدیریت جریان ایجاد فرصت‌های شغلی در این نهاد است.
وی اضافه کرد: سالانه باید حداقل برای 10 درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان غربی، اشتغال پایدار ایجاد شود تا آنان به سمت یک زندگی مستقل و به دور از حمایت های کمیته امداد سوق داده شوند.
به گزارش ایرنا 144 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی قرار دارد؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنان از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 38 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شد که ارائه کمک های مشاوره ای بخشی از این وظایف است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.