عزیز سهندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای خوداشتغالی این زنان سرپرست خانوار، 68 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته برای رفع مشکلات مالی زنان سرپرست خانوار در استان، کمیته امداد با پرداخت 206 میلیارد و 520 میلیون ریال تسهیلات اشتغال یک هزار و 272 فرصت شغلی برای آنها ایجاد کرده است.
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی مختلف برای زنان سرپرست خانوار در آذربایجان غربی ادامه داد: در سال گذشته، هشت هزار و 910 زن سرپرست خانوار در استان تحت آموزش های گوناگون مهارتی، فرهنگی و تربیتی کمیته امداد قرار گرفتند.
سهندی بیان کرد: 39 هزار زن سرپرست خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: ازدواج امری با اهمیت است و کمیته امداد برای تشویق بانوان تحت پوششی که در مرحله ازدواج مجدد قرار دارند، اقدامات تشویقی در نظر گرفته تا این افراد با تجدید روحیه و امیدواری بیشتر اقدام به تشکیل خانواده کنند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد و نزدیک به نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل داده اند؛ زنان سرپرست خانوار در این استان نیز حدود یک و نیم درصد جمعیت استان را در بر می گیرند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 38 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر، وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک های مشاوره ای بخشی از این وظایف است.
کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با 365 نفر کادر رسمی و 294 نفر نیروی غیر رسمی به مددجویان این استان خدمات ارائه می کند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.