مجتبی جوهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امیدواریم میزبانی خوبی از ورزشکاران این کشورها داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت ایران در راستای شناساندن این ورزش ها به کشورهای مختلف دنیا بهره ببریم.
وی از آغاز نخستین دوره اردوی تیم ملی با دعوت از 40 ورزشکار خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون 18 ورزشکار در اردوی تیم ملی حضور دارند و تا زمان برگزاری مسابقات جهانی سه مرحله اردو نیز برگزار شده و از این تعداد چهار تا پنج نفر دیگر خط می خورند.
وی افزود: مسابقات آسیایی و اروپایی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی برگزار شده است و برگزاری رقابت های قاره آفریقا نیز در تقویم فدراسیون جهانی قرار دارد.
رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی گفت: در حوزه قهرمانی تقویم بسیار منظم و مدون طراحی و از رده سنی هشت سال آغاز شده است و قصد داریم رشته زورخانه ای و پهلوانی را در سبد ورزشی خانواده ها بگنجانیم.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی زورخانه ای و پهلوانی با حضور 500 نونهال و نوجوان به میزبانی استان همدان و حضور خانواده ها در کنار فرزندان خود علاوه بر شناسایی استعدادهای نخبه و توجه به حوزه قهرمانی، نقش موثری در شناساندن و حفظ ارزش های این رشته ملی، مذهبی در بین آحاد مردم داشته است.
جوهری گفت: مهمترین حامیان مادی و معنوی رشته زورخانه ای و پهلوانی خانواده ها هستند که سرمایه های اصلی این رشته محسوب می شوند.
وی افزود: در رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نیز مسابقات منظم برگزار شده و از هر رده 30 تا 35 نفر انتخاب و برای حضور در اردوهای آموزشی و تمرینی دعوت شده اند تا با در اختیار داشتن بازیکنان نخبه همواره برای حضور در مسابقات برون مرزی و تشکیل نفرات تیم ملی آماده باشیم.
به گزارش ایرنا مجمع انتخاباتی هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی آذربایجان غربی با حضور رییس فدراسیون برگزار شد.
در این مجمع میر علی اکبر بنی هاشمی مدیر کل زندان های آذربایجان غربی با کسب 11 رای از 17 رای ماخوذه به مدت چهار سال هدایت هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی استان را بر عهده گرفت.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.