محمد اقوامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح این پرونده ها بیان کرد: شعبه تعزیرات حکومتی خوی پس از ارجاع پرونده قاچاق سه هزار و 800 ثوب البسه از یک دستگاه خودرو در ایستگاه ایواوغلی، متهم را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت 625 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
وی افزود: قاچاق یک هزار و 600 بسته داروی خارجی دیگر پرونده هفته گذشته بود که شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز خوی، متهم را علاوه برضبط کالا به پرداخت 460 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
وی ادامه داد: قاچاقچی دیگری که قصد داشت 2 هزار و 400 بسته انواع شکلات خارجی را وارد استان های مرکزی کشور کند، دستگیر و پرونده وی برای رسیدگی به شعبه تعزیرات حکومتی خوی ارجاع شد.
اقوامی افزود: متهم این پرونده علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت 426 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
وی از محکومیت 67 میلیون ریالی یک واحد صنفی به دلیل احتکار شکر در ارومیه خبر داد و اضافه کرد: این واحد متخلف اقدام به احتکار 2 هزار و 850 کیلوگرم شکر در یک انبار کرده بود که پرونده آن برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه ارجاع شد.
وی ادامه داد: شعبه هیات بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی تعزیرات حکومتی ارومیه متهم پرونده را علاوه بر الزام به عرضه و فروش کالای احتکار شده به پرداخت 67 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های دخیل با قاچاق کالا و ارز به شمار می رود و سالانه میلیاردها ریال جریمه برای متخلفان این بخش صادر می شود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.