به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ناصر خدایاری روز جمعه در این دیدار با ابلاغ سلام وزیر و استاندار آذربایجان غربی به خانواده های شهدای منا، گفت: به نیابت از 'سید عباس صالحی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دستور وی برای دیدار با خانواده شهدای منا به مهاباد سفر کرده ام.
وی با دلجویی از خانواده های شهدا و گفت و گوی مستقیم با آنان افزود: در صورت وجود مسائل و مشکلات خانواده شهدای منا، آنها را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل خواهم کرد.
وی همچنین در خصوص رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ آذربایجان غربی در خصوص فعالیت های فرهنگی گفت: توجه به عدالت فرهنگی مهمترین اولویت است و سرمایه های فرهنگی به صورت عادلانه در استان ها توزیع خواهد شد؛ بر این اساس به مناطق محروم بیشتر اهمیت داده می شود.
در این دیدارها خانواده های شهدای منا در مهاباد نیز از توجه مسوولان و عنایت آنان تشکر کردند.
نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خانواده های شهید محمد امین پیروت پور، اسماعیل چوپان نیک و عثمان پیروتی دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار امام جمعه، فرماندار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مهاباد نیز حضور داشتند.
به گزارش ایرنا از مجموع 461 نفر جان باختگان جمهوری اسلامی ایران در فاجعه منا 24 نفر مربوط به آذربایجان غربی و کاروان شهرستان مهاباد بود.
فاجعه منا دوم مهرماه 1394 همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات روی داد.
مهاباد با 237 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و 765 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.